Στην επιστολή του ο Δήμαρχος σχετικά με την εντολή απομάκρυνσης από κοινόχρηστο χώρο των τραπεζοκαθισμάτων επιχειρήσεων που δεν είχαν άδεια αναφέρει:
"Ακολούθως, απεστάλη έγγραφη ειδοποίηση για την άμεση απομάκρυνση του διαφημιστικού πανό εντός δύο (2) ημερών, καθώς και την απομάκρυνση των τραπεζοκαθισμάτων εντός επτά (7) ημερών, στις δύο εμπλεκόμενες επιχειρήσεις, λόγω έλλειψης άδειας παραχώρησης χρήσης του κοινόχρηστου χώρου".
Στον ανυποψίαστο αναγνώστη δίδεται να εννοηθεί ότι μόνο δύο επιχειρήσεις δεν είχαν την απαιτούμενη άδειας χρήσης κοινόχρηστων χώρων την συγκεκριμένη χρονική στιγμή που εκδόθηκε η εντολή στις 2 επιχειρήσεις.
Μόνο που σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες δημοσιογραφικές πληροφορίες, οι επιχειρήσεις που στερούντω αδείας την συγκεκριμένη χρονική στιγμή δεν ήταν μόνο δύο αλλά δώδεκα.
Καλούμε λοιπόν την αντιπολίτευση η οποία έχει λαϊκή εντολή να ανατρέξει στα σχετικά αρχεία του Δήμου και το πρωτόκολλο και να διαπιστώσει την ορθότητα ή μη των πληροφοριών που μας δόθηκαν. Συγκεκριμένα ας αναζητήσουν τέσσερεις άδειες που εκδόθηκαν και έξη αιτήσεις για άδεια που υποβλήθηκαν από την ημέρα που δόθηκε η εντολή για την απομάκρυνση των τραπεζοκαθισμάτων από τις δύο επιχειρήσεις.
Τελικά ο νόμος ισχύει για όλους; Ιδού το ερώτημα που πρέπει να απαντηθεί.
Μόνο εσύ κάνεις αντιπολίτευση
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι ένας άλλος έκανε και του μαζέψανε τα τραπέζια .
ΑπάντησηΔιαγραφήΥπερωρίες Απριλίου – Έως 20 ΏΡΕς ΓΙΑ:
ΑπάντησηΔιαγραφήΔιεκπεραίωση πλήθους αιτημάτων περί διόρθωσης τ.μ στην επιφάνεια ακινήτων, αιτημάτων περί έκδοσης βεβαιώσεων περί μη οφειλή ΤΑΠ. Έκδοση αδειών κοινοχρήστων χώρων έτους 2025. Κατάρτιση μηνιαίων πινάκων υπόχρεων σε δήλωση ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ
Υπερωρίες Μαίου – Έως 30 ΏΡΕς ΓΙΑ:
Διεκπεραίωση πλήθους αιτημάτων περί διόρθωσης τ.μ στην επιφάνεια ακινήτων, αιτημάτων περί έκδοσης βεβαιώσεων περί μη οφειλή ΤΑΠ. Έκδοση αδειών κοινοχρήστων χώρων έτους 2025. Κατάρτιση μηνιαίων πινάκων υπόχρεων σε δήλωση ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ
Υπερωρίες Ιουνίου – Έως 30 ΏΡΕς ΓΙΑ:
Διεκπεραίωση πλήθους αιτημάτων περί διόρθωσης τ.μ στην επιφάνεια ακινήτων, αιτημάτων περί έκδοσης βεβαιώσεων περί μη οφειλή ΤΑΠ. Έκδοση αδειών κοινοχρήστων χώρων έτους 2025. Κατάρτιση μηνιαίων πινάκων υπόχρεων σε δήλωση ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ
ΠΟΣΕΣ ΩΡΕΣ ΧΡΕΙΑΖΕΣΤΕ ΑΡΑΓΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΤΩΝ ΑΔΕΙΩΝ ΚΑΘΕΣ ΒΛΕΠΩ ΠΩΣ ΔΕΝ ΣΑΣ ΕΦΤΑΣΑΝ ΟΙ ΠΛΑΣΤΕΣ ΥΠΕΡΩΡΙΕΣ ΣΑΣ??
Αίγινα, 16-05-2025
Αρ. Πρωτ: 8149
ΕΙΣΉΓΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΉ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΙΓΙΝΑΣ ΘΕΜΑ: Επιστροφή αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών από το Δήμο Αίγινας
Κύριοι, Στις 04-02-2025, όπως προκύπτει από το υπ΄ αριθ. 149Δ-ΤΡ/04-02-2025 διπλότυπο είσπραξης ποσού 2.526,66€, πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία «ΧΑΡΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ ΚΑΙ ΣΙΑ Ε.Ε.» πληρωμή τέλους χρήσης κοινόχρηστων χώρων για το έτος 2025. Στις 07-05-2025, όπως προκύπτει από το υπ΄ αριθ. 737Δ-ΤΡ/07-05-2025 διπλότυπο είσπραξης ποσού 1.577,07€, πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία «ΜΟΥΡΤΖΗΣ Ε.Ε.» πληρωμή ποσοστού 50% του τέλους χρήσης κοινόχρηστων χώρων για το έτος 2025. Λαμβάνοντας υπόψιν ότι έως σήμερα δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία ελέγχου και συνεπώς η έκδοση της απόφασης περί χορήγησης άδειας χρήσης των εν λόγω αντίστοιχων παραχωρούμενων χώρων, ΕΙΣΗΓΟΎΜΑΙ Την επιστροφή των κάτωθι ποσών: 2.526,66€ στην εταιρεία «Χ. Γ. ΚΑΙ ΣΙΑ Ε.Ε. και 1.577,07€ στην εταιρεία «Μ. Ε.Ε.» ως αχρεωστήτως καταβληθέντων.
Ο Δήμαρχος Αίγινας Ιωάννης Ζορμπάς
Το Ελεγκτικό Συνέδριο διερεύνησε κατά πόσο οι δήμοι ελέγχουν αποτελεσματικά
ΑπάντησηΔιαγραφήτην τήρηση των υποχρεώσεων που έχουν αναλάβει καταστήματα υγειονομικού
ενδιαφέροντος ύστερα από άδεια χρησιμοποίησης κοινόχρηστου χώρου για την
ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων.
Ελέγχθηκαν 14 δήμοι και πραγματοποιήθηκαν επιτόπιοι έλεγχοι σε 476
καταστήματα. Εντοπίστηκαν 237 καταστήματα (ποσοστό 50%) που
κατελάμβαναν κοινόχρηστο χώρο χωρίς άδεια και 129 (ποσοστό 27%) που
κατελάμβαναν κοινόχρηστο χώρο καθ΄ υπέρβαση της σχετικής άδειας (συνολικό
ποσοστό παραβατικότητας 77%).
Οι μηχανισμοί ελέγχου, οι οποίοι εφαρμόζονται από τους δήμους, δεν συμβάλλουν
αποτελεσματικά στη διαφύλαξη των κοινόχρηστων χώρων για τους ακόλουθους
λόγους:
Ι. Δεν υφίσταται ενιαίο και συγκροτημένο κανονιστικό πλαίσιο σε τοπικό επίπεδο:
Κανονιστικές αποφάσεις δήμων της περιφέρειας, με τις οποίες καθορίζονται οι
κοινόχρηστοι χώροι που μπορούν να παραχωρηθούν σε ιδιώτες και οι όροι της
παραχώρησης, είναι ανεπίκαιρες, ελλιπείς και αποσπασματικές.
II. Δεν υφίσταται ενιαίο και πλήρως ενημερωμένο ηλεκτρονικό αρχείο ούτε
διαλειτουργικότητα με τα λοιπά εμπλεκόμενα στην ελεγκτική διαδικασία τμήματα
(εσόδων και δημοτικής αστυνομίας).
ΙΙΙ. Κατά το στάδιο έκδοσης των αδειών δεν προκύπτει ότι τηρείται η νόμιμη
διαδικασία και ότι γίνεται ουσιαστικός έλεγχος, ώστε να προλαμβάνονται
φαινόμενα αυθαίρετης κατάληψης κοινόχρηστου χώρου.
IV. O ελεγκτικός μηχανισμός δεν λειτουργεί αποτελεσματικά. Δεν υφίσταται
ορθολογικός προγραμματισμός ελέγχων βάσει αξιολόγησης του κινδύνου
αυθαίρετης κατάληψης κοινόχρηστου χώρου ανάλογα με την περιοχή, τη χρονική
περίοδο και την επιχείρηση. Σε δήμους της περιφέρειας διενεργούνται ελάχιστοι
ή και μηδενικοί έλεγχοι. Η δικαιολογία της έλλειψης προσωπικού δεν κρίνεται
πειστική.
V. Δεν υφίσταται εύχρηστο σύστημα ενημέρωσης των πολιτών σχετικά με τους
όρους παραχώρησης, ώστε να διασφαλίζεται η ενεργός συμμετοχή τους στην
προστασία των κοινόχρηστων χώρων. Η ανάπτυξη της εφαρμογής «mystreet»
είναι καθοριστικής σημασίας.
VI. Για τις παραβάσεις που διαπιστώνονται διατυπώνονται συστάσεις ή
επιβάλλονται κυρίως χρηματικές κυρώσεις χωρίς να παρακολουθείται η
αποκατάσταση του κοινόχρηστου χώρου. Η απομάκρυνση σταθερών κατασκευών
αποδεικνύεται ιδιαίτερα δυσχερής λόγω της εμπλοκής περισσότερων φορέων και
σημαντικών καθυστερήσεων (ενίοτε πολλών ετών) στα επιμέρους στάδια της
διαδικασίας. Παρατηρείται μεγάλη απόκλιση μεταξύ του ποσού των
βεβαιωθέντων προστίμων και του ποσού που τελικά εισπράττεται.