Σελίδες

Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου 2014

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΕΠΑΛ

Σύμφωνα με  την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου θα γίνει αύριο 28-2-2014 στις 14,30 στον Μεριστό, συνεδρίαση σε ανοικτή συγκέντρωση " για γνωμοδότηση για προσθήκες ομάδων προσανατολισμού τομέων και ειδικοτήτων στο ΕΠΑΛ Αίγινας". Σύμφωνα με την διαδικασία, το θέμα κρίνεται από το δημοτικό συμβούλιο αλλά λόγω της σύγχυσης που επικράτησε το δημοτικό συμβούλιο αποφάσισε να στείλει το θέμα σε ανοικτή διαβούλευση.
Στην συγκέντρωση της 20-2-2014 το ΔΣ του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του ΕΠΑΛ συμφώνησε ομόφωνα "να δοθούν στα παιδιά μας περισσότερες επιλογές και να συντελέσουν στην αναβάθμιση του ΕΠΑΛ".
Το ζητούμενο στην ανοικτή συγκέντρωση είναι να αποφασιστεί αν θα προστεθούν νέες ειδικότητες (Γεωπονίας και ναυτικών) εφόσον αυτό κριθεί αναγκαίο και προς το συμφέρον της τοπικής κοινωνίας.
Δυστυχώς έχουν αναπτυχθεί δυο "παρατάξεις" αυτή του διευθυντή που είναι υπέρ των νέων ειδικοτήτων, και των καθηγητών που είναι υπέρ της διατήρησης της υπάρχουσας κατάστασης.
Λάβαμε ηλεκτρονικά υλικό το οποίο υποστηρίζει την θέση των καθηγητών ,σε ότι αφορά το διδακτικό προσωπικό και την αντιστοιχία τους στην διδακτέα ύλη. Πριν προβώ σε όποια συμπεράσματα, έκανα αντιπαραβολή των απεσταλθέντων στοιχείων με το πρόγραμμα του ΕΠΑΛ και βρήκα διαφορές.
Σύμφωνα με τον πίνακα κλάδων και ειδικοτήτων, υπάρχουν 26 καθηγητές, ενώ σύμφωνα με το πρόγραμμα υπάρχουν 29 (οι οποίοι συγκεντρώνουν αθροιστικά 509 ώρες διδασκαλίας εβδομαδιαίως) και η ψυχολόγος. Όταν δεν μπορούν να συμφωνήσουν μεταξύ τους στο πόσοι είναι, πως είναι δυνατόν να συμφωνήσουν στα υπόλοιπα. Πρώτα έχουμε τον ακριβή αριθμό καθηγητών και ειδικοτήτων και μετά μπορούμε να ελέγξουμε αν το υπάρχον διδακτικό προσωπικό μπορεί να καλύψει τις απαιτήσεις των νέων ειδικοτήτων.
Στο χρονικό διάστημα 2007-2012 , 29 μαθητές του ΕΠΑΛ Αίγινας (16% των μαθητών) πέρασαν σε ανώτερες και ανώτατες σχολές. Εξ αυτών οι 3 ήταν παιδιά οικονομικών μεταναστών. Το ποσοστό είναι αρκετά χαμηλό όταν ληφθεί υπόψη ότι περίπου το 35% των μαθητών του ΕΠΑΛ την ίδια χρονική περίοδο ήταν παιδιά μεταναστών. Αυτό το αποτέλεσμα μας δείχνει και την αδυναμία  των σχολείων της Αίγινας να καλύψουν τις ιδιαίτερες απαιτήσεις μαθητών που χρίζουν ιδιαίτερου χειρισμού.



6 σχόλια:

  1. Κε διαχειριστή του ιστολογίου, προς ορθή και έγκυρη ενημέρωση των αναγνωστών σας, παρακαλώ να δημοσιεύσετε ότι: Η λήψη απόφασης για το θέμα του ΕΠΑΛ δεν παραπέμφθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο σε ανοικτή διαβούλευση αλλά στην Επιτροπή Παιδείας. Απλά εγώ ως Πρόεδρος, για πληρέστερη ενημέρωση των μελών της Επιτροπής έστειλα υπηρεσιακή (και όχι δημόσια) πρόσκληση στους εμπλεκόμενους φορείς (της οποίας δεν γνωρίζω αν και πώς λάβατε γνώση) για μια ανοιχτή ενημερωτική συνάντηση. Μετά το τέλος της συνάντησης η Επιτροπή θα αποσυρθεί και θα συνεδριάσει για να λάβει απόφαση. Ευχαριστώ για τη φιλοξενία.
    ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΚΟΥΛΗΣ - Πρόεδρος Επ/πής Παιδείας - Αντιδήμαρχος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ένα απλό θέμα έχει πάρει διαστάσεις αντιπαράθεσης. Το ερώτημα είναι απλό. Θέλουμε νέες ειδικότητες, ναί ή όχι. Εαν ναί τις χρειαζόμαστε ναί ή όχι. Εαν κρίνουμε ότι τις χρειαζόμαστε μπορούμε να τις υποστηρίξουμε ναί ή όχι. Αν μπορούμε να τις υποστηρίξουμε υπάρχει ανταπόκριση από την τοπική κοινωνία ναί ή όχι. Αν όχι τότε το θέμα λήγει οριστικά. Προς τι ο όλος κακός χαμός. Άλλωστε αν το ΕΠΑΛ θέλει να αναδιαπραγματευτεί την θέση του σε σχέση με το ΓΕΛ θα πρέπει να κάνει εκπαιδευτικά ανοίγματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Έλα μου ντε ... μαζί σου. Και μην ξεχνάμε άλλο ειδικότητες άλλο τομείς. Αν μια ειδικότητα εμπίπτει σε ένα τομέα που ήδη υπάρχει με καθηγητές και υποδομή να μπει γιατί όχι; Το θέμα είναι αν μπορούν να υποστηριχθούν νέοι τομείς. Άραγε η Δευτεροβάθμια έχει πάρει θέση; Θα μάθουμε στη συνάντηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Telika epikratise I logiki kai I sinenesi. Oloi vgikan kerdismenoi.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Εγω λεω να βρειτε πρωτα καμια δουλεια στην νεολαια του νησιου που πειναει και να αφησετε τις νεες ειδικοτητες.....ειδαμε και με τις παλιες.....οι νεες ειδικοτητες ειναι προς οφελος μονο των καθηγητων

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. βρε Νεκταριε καρφώνεσαι ασε τα γκρικλις

    ΑπάντησηΔιαγραφή