Την προφυλάκιση του 77χρονου χειριστή του
ταχυπλόου που προκάλεσε το δυστύχημα στην Πέρδικα Αίγινας αποφάσισε το
Συμβούλιο Πλημμελειοδικών Πειραιά, κρίνοντας κατά πλειοψηφία ότι ο
κατηγορούμενος δεν προσέφερε βοήθεια στους ναυαγούς, δεν ενημέρωσε ο
ίδιος τις λιμενικές αρχές και ότι προέβη σε «προπαρασκευαστικές
ενέργειες διευκόλυνσης της διαφυγής του».
Το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών Πειραιά κατά πλειοψηφία (2-1) υιοθέτησε την πρόταση της εισαγγελέως μετά τη διαφωνία της με την ανακρίτρια για την προφυλάκιση του Θρασύβουλου Λυκουρέζου. «Οι ισχυρισμοί του ότι ο ίδιος έκανε σήματα σε παραπλέοντα σκάφη, φώναζε, πατούσε το κλάξον και κουνούσε ένα κοντάρι στο χέρι του κάνοντας σινιάλο ουδόλως επιβεβαιώνονται από τις μαρτυρικές καταθέσεις», αναφέρεται στο σχετικό βούλευμα που είναι σε γνώση της «Κ».
Σε μία από αυτές τις καταθέσεις, διασωθείς του ναυαγίου δηλώνει: «Ακουγα έναν από τους ναυαγούς να φωνάζει προς το σκάφος: “Πέτα ένα σωσίβιο, ρε!” Αυτός μας αγνόησε πλήρως».
Ακόμη, σύμφωνα με το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών, ο 77χρονος χειριστής του ταχυπλόου «Ντουέντε» όφειλε, «κατά τον νόμο και κατά τα διδάγματα της κοινής πείρας και λογικής», να ενημερώσει τις λιμενικές αρχές. Οπως προκύπτει από τα στοιχεία της δικογραφίας, ο κατηγορούμενος κάλεσε αρχικά τον φίλο του και συντηρητή του ταχυπλόου Π.Ι.
Γνωρίζονται από τα μέσα του 1980, όταν ο κ. Λυκουρέζος άρχισε να επισκέπτεται συστηματικά την Αίγινα. «Ηταν πάντα λάτρης των σκαφών και της θάλασσας», έχει δηλώσει ο Π.Ι., σύμφωνα με τη δικογραφία.
Αυτός μαζί με τον δύτη Μ.Α. έφθασαν στον τόπο της σύγκρουσης και αφού βοήθησαν στην περισυλλογή ναυαγών προσπάθησαν να συνδράμουν τον κ. Λυκουρέζο. Στο ταχύπλοο υπήρχε εισροή υδάτων και το σκάφος είχε παρασυρθεί τουλάχιστον 100 μέτρα νοτιότερα. Αρχικά, ο Μ.Α. μετέφερε με το φουσκωτό «Συμεών» στην Πέρδικα τους άλλους τρεις επιβάτες του ταχυπλόου, ενώ ο κ. Λυκουρέζος είχε παραμείνει σε αυτό. Ακολούθησε η ρυμούλκηση του σκάφους.
Στο μεταξύ, ο 77χρονος φέρεται να κάλεσε τον Ν.Λ., φίλο του και πρώην πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου Αίγινας και δημοτικό σύμβουλο του νησιού, ο οποίος ήταν πλοίαρχος της θαλαμηγού «Ντουέντε ΙΙ». Σύμφωνα με στοιχεία της δικογραφίας, κατά τη στιγμή της σύγκρουσης η 18 μέτρων, με σημαία Παναμά, θαλαμηγός βρισκόταν στη θέση Απόνησο Αγκιστρίου, 5-6 ναυτικά μίλια από τη θέση του ταχυπλόου. Σε δική του κατάθεση, πάντως, ο Π.Ι. αναφέρει ότι εκείνος κάλεσε τον Ν.Λ. μεταφέροντας την παράκληση του κ. Λυκουρέζου να τον παραλάβει και να τον αποβιβάσει στο λιμάνι της Αίγινας. Λίγα λεπτά αργότερα ένα μικρό φουσκωτό 3,5 μέτρων, το οποίο οδηγούσε 52χρονος εργαζόμενος στη θαλαμηγό παρέλαβε τον κ. Λυκουρέζο. Τελικά τον άφησε στο λιμάνι του Φάρου (1,5 χλμ. από την Αίγινα), καθώς παραπονέθηκε για πόνους στη μέση.
«Θα ανέμενε κανείς να ειδοποιήσει πρώτα το Λιμενικό και να μεταβεί ο ίδιος στο πλησιέστερο λιμάνι της Πέρδικας, αφού ήδη είχε υπάρξει μέριμνα για τη ρυμούλκηση του σκάφους, μαζί με τους λοιπούς τρεις συνεπιβαίνοντες και όχι να καταλήξει ύστερα από τηλεφωνικές συνεννοήσεις με φίλους του σε άλλο μέρος όπου αναμένει να τον παραλάβει αυτοκίνητο», αναφέρεται στο βούλευμα. Κατά πλειοψηφία, το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών έκρινε ότι αυτές ήταν «προπαρασκευαστικές κινήσεις διαφυγής», οι οποίες «δεν τελεσφόρησαν». Ακολούθως, σύμφωνα με το βούλευμα, ο 77χρονος προσήλθε αυτοβούλως στις λιμενικές αρχές σχεδόν δυόμισι ώρες μετά το δυστύχημα «ενόψει του ότι ο κλοιός γύρω του πράγματι είχε στενεύσει, οι Αρχές τον αναζητούσαν και ήταν άλλωστε γνωστό πρόσωπο στην τοπική κοινωνία». Ακόμη το Συμβούλιο έκρινε ότι τα προβλήματα υγείας του κ. Λυκουρέζου δεν είναι αρκετά για τη μη προφυλάκισή του, καθώς δεν τον είχαν εμποδίσει να αναλάβει τη διακυβέρνηση ταχύπλοου σκάφους. Κατά τη συνεδρίαση του Συμβουλίου μειοψήφησε ένας δικαστής που έκρινε ότι ο 77χρονος δεν είχε προσπαθήσει να διαφύγει ούτε είναι ύποπτος φυγής.
Στη δικογραφία δεν περιλαμβάνεται κατάθεση του πλοιάρχου του «Ντουέντε ΙΙ» στο Λιμενικό ούτε της 65χρονης Θ.Κ., μιας εκ των τριών επιβατών του ταχυπλόου. Από το Λιμεναρχείο Αίγινας ανέφεραν χθες στην «Κ» ότι, ακόμη και αν προσέλθει τώρα σε αυτούς η 65χρονη, δεν μπορεί να ληφθεί από τους ίδιους κατάθεση, καθώς έχει ολοκληρωθεί η προανάκριση.
Έντυπη ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΤο Συμβούλιο Πλημμελειοδικών Πειραιά κατά πλειοψηφία (2-1) υιοθέτησε την πρόταση της εισαγγελέως μετά τη διαφωνία της με την ανακρίτρια για την προφυλάκιση του Θρασύβουλου Λυκουρέζου. «Οι ισχυρισμοί του ότι ο ίδιος έκανε σήματα σε παραπλέοντα σκάφη, φώναζε, πατούσε το κλάξον και κουνούσε ένα κοντάρι στο χέρι του κάνοντας σινιάλο ουδόλως επιβεβαιώνονται από τις μαρτυρικές καταθέσεις», αναφέρεται στο σχετικό βούλευμα που είναι σε γνώση της «Κ».
Σε μία από αυτές τις καταθέσεις, διασωθείς του ναυαγίου δηλώνει: «Ακουγα έναν από τους ναυαγούς να φωνάζει προς το σκάφος: “Πέτα ένα σωσίβιο, ρε!” Αυτός μας αγνόησε πλήρως».
Ακόμη, σύμφωνα με το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών, ο 77χρονος χειριστής του ταχυπλόου «Ντουέντε» όφειλε, «κατά τον νόμο και κατά τα διδάγματα της κοινής πείρας και λογικής», να ενημερώσει τις λιμενικές αρχές. Οπως προκύπτει από τα στοιχεία της δικογραφίας, ο κατηγορούμενος κάλεσε αρχικά τον φίλο του και συντηρητή του ταχυπλόου Π.Ι.
Γνωρίζονται από τα μέσα του 1980, όταν ο κ. Λυκουρέζος άρχισε να επισκέπτεται συστηματικά την Αίγινα. «Ηταν πάντα λάτρης των σκαφών και της θάλασσας», έχει δηλώσει ο Π.Ι., σύμφωνα με τη δικογραφία.
Αυτός μαζί με τον δύτη Μ.Α. έφθασαν στον τόπο της σύγκρουσης και αφού βοήθησαν στην περισυλλογή ναυαγών προσπάθησαν να συνδράμουν τον κ. Λυκουρέζο. Στο ταχύπλοο υπήρχε εισροή υδάτων και το σκάφος είχε παρασυρθεί τουλάχιστον 100 μέτρα νοτιότερα. Αρχικά, ο Μ.Α. μετέφερε με το φουσκωτό «Συμεών» στην Πέρδικα τους άλλους τρεις επιβάτες του ταχυπλόου, ενώ ο κ. Λυκουρέζος είχε παραμείνει σε αυτό. Ακολούθησε η ρυμούλκηση του σκάφους.
Στο μεταξύ, ο 77χρονος φέρεται να κάλεσε τον Ν.Λ., φίλο του και πρώην πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου Αίγινας και δημοτικό σύμβουλο του νησιού, ο οποίος ήταν πλοίαρχος της θαλαμηγού «Ντουέντε ΙΙ». Σύμφωνα με στοιχεία της δικογραφίας, κατά τη στιγμή της σύγκρουσης η 18 μέτρων, με σημαία Παναμά, θαλαμηγός βρισκόταν στη θέση Απόνησο Αγκιστρίου, 5-6 ναυτικά μίλια από τη θέση του ταχυπλόου. Σε δική του κατάθεση, πάντως, ο Π.Ι. αναφέρει ότι εκείνος κάλεσε τον Ν.Λ. μεταφέροντας την παράκληση του κ. Λυκουρέζου να τον παραλάβει και να τον αποβιβάσει στο λιμάνι της Αίγινας. Λίγα λεπτά αργότερα ένα μικρό φουσκωτό 3,5 μέτρων, το οποίο οδηγούσε 52χρονος εργαζόμενος στη θαλαμηγό παρέλαβε τον κ. Λυκουρέζο. Τελικά τον άφησε στο λιμάνι του Φάρου (1,5 χλμ. από την Αίγινα), καθώς παραπονέθηκε για πόνους στη μέση.
«Θα ανέμενε κανείς να ειδοποιήσει πρώτα το Λιμενικό και να μεταβεί ο ίδιος στο πλησιέστερο λιμάνι της Πέρδικας, αφού ήδη είχε υπάρξει μέριμνα για τη ρυμούλκηση του σκάφους, μαζί με τους λοιπούς τρεις συνεπιβαίνοντες και όχι να καταλήξει ύστερα από τηλεφωνικές συνεννοήσεις με φίλους του σε άλλο μέρος όπου αναμένει να τον παραλάβει αυτοκίνητο», αναφέρεται στο βούλευμα. Κατά πλειοψηφία, το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών έκρινε ότι αυτές ήταν «προπαρασκευαστικές κινήσεις διαφυγής», οι οποίες «δεν τελεσφόρησαν». Ακολούθως, σύμφωνα με το βούλευμα, ο 77χρονος προσήλθε αυτοβούλως στις λιμενικές αρχές σχεδόν δυόμισι ώρες μετά το δυστύχημα «ενόψει του ότι ο κλοιός γύρω του πράγματι είχε στενεύσει, οι Αρχές τον αναζητούσαν και ήταν άλλωστε γνωστό πρόσωπο στην τοπική κοινωνία». Ακόμη το Συμβούλιο έκρινε ότι τα προβλήματα υγείας του κ. Λυκουρέζου δεν είναι αρκετά για τη μη προφυλάκισή του, καθώς δεν τον είχαν εμποδίσει να αναλάβει τη διακυβέρνηση ταχύπλοου σκάφους. Κατά τη συνεδρίαση του Συμβουλίου μειοψήφησε ένας δικαστής που έκρινε ότι ο 77χρονος δεν είχε προσπαθήσει να διαφύγει ούτε είναι ύποπτος φυγής.
Στη δικογραφία δεν περιλαμβάνεται κατάθεση του πλοιάρχου του «Ντουέντε ΙΙ» στο Λιμενικό ούτε της 65χρονης Θ.Κ., μιας εκ των τριών επιβατών του ταχυπλόου. Από το Λιμεναρχείο Αίγινας ανέφεραν χθες στην «Κ» ότι, ακόμη και αν προσέλθει τώρα σε αυτούς η 65χρονη, δεν μπορεί να ληφθεί από τους ίδιους κατάθεση, καθώς έχει ολοκληρωθεί η προανάκριση.
Εν κατακλείδι, οι «προπαρασκευαστικές κινήσεις διαφυγής», του θρασυβουλισμού «δεν τελεσφόρησαν»
Το Λιμεναρχείο γιατί δεν πήρε ένα σκάφος από το λιμάνι και να πάει άμεσα στο σημείο της τραγωδίας;
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι δουλειά είχε η δασκάλα να κάνει χρέη ΤΑΧΙ;
Οι επιβαίνοντες στο ταχύπλοο δεν κτύπησαν ούτε το δαχτυλάκι τους;
Είναι ερωτήσεις που οι απαντήσεις καίνε τους ίδιους αλλά θα φανερώσουν και τους πραγματικούς επιβαίνοντες του ταχύπλοου.
Το Λιμεναρχείο "κοιμόταν" τον ύπνο του δικαίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ δασκάλα ολως τυχαίως είναι η σύζυγος του πλοιάρχου του ΝΤΟΥΕΝΤΕ ΙΙ,το οποίο ΝΤΟΥΕΝΤΕ ΙΙ, είναι ολως τυχαίως ιδιοκτησία μιας παλιάς φίλης του Θρασύβουλα και ολως τυχαίως ετυχε να βόσκει εκεί κοντά στο συμβάν και ολως τυχαίως ο καπετάνιος του ΝΤΟΥΕΝΤΕ ΙΙ σαν συμπονιάρης που είναι, εστειλε τους υποτακτικούς της Μαντάμ να βοηθήσουν τον Θρασύβουλα, γιατι είναι και σακάτης ανθρωπος και ολως τυχαίως εμαθε για τα καθέκαστα τα τραγικά, αλλά ηταν πια αργά και δεν μπόρεσε να προσφέρει τις υπηρεσίες του,να συνδράμει δηλαδή τους ναυαγούς.
Πάντως να είμαστε ξεκάθαροι ο καπετάνιος ολως τυχαίως σε μια συζήτηση με τον Θρασύβουλα του το είχε πει, με αυτά τα πράγματα δεν πέζουνε,και να το αποτέλεσμα.
Τι δεν κατάλαβες δηλαδή;
Πρός αποφυγήν παρεξηγήσεως, χρησημοποιήτε το ρήμα «βόσκε»ι αντι του «πλέω» η «ηταν αγκυροβολημένο»,γιατί οι ενέργειες που έγιναν στο ολο αυτό τραγικό δυστύχημα,ταιράζουν περισσότερο με ανθρώπους που βόσκουν προβατίνες,δηλαδή τσοπαναραίους. Καμία δε σχέση εχουν με ναυτική τέχνη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤελικά 8:37 μ.μ είσαι πολύ μεγάλος και γνώστης και χειριστής της Ελληνικής γλώσσας, (όχι σαν τον 6:18 μ.μ) δηλαδή είσαι αυτό που λένε οι φίλοι μας Λατίνοι '' homo universalis ''.
ΑπάντησηΔιαγραφή...μεγάλος και γνώστης και χειριστής...
ΑπάντησηΔιαγραφήαπο συντακτικό;μάλλον δεν προσέχαμε ετσι;