Έπρεπε να περάσουν περίπου 25 χρόνια για να λυθεί το μυστήριο της δολιοφθοράς των ασκών μεταφοράς νερού στην Αίγινα. Την λύση την βρήκαμε στις δηλώσεις του νυν δημάρχου στην εφημερίδα ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ. όπου σύμφωνα με το δημοσίευμα
" Η είδηση προκάλεσε ανησυχία στην Αίγινα, που περιμένει διακαώς την επίλυση του οξέος υδροδοτικού προβλήματος του νησιού. «Πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω ποιος θα έκανε κάτι τέτοιο», λέει ο δήμαρχος του νησιού, Γιάννης Ζορμπάς. «Δεν νομίζω ότι σχετίζεται με επιχειρηματικά συμφέροντα. Πιστεύω ότι είναι πιο πιθανό να το έκανε κάποιος που παλιά ψάρευε εκεί και σήμερα δεν μπορεί επειδή η περιοχή καταλαμβάνεται από τους αγωγούς».
Επομένως, η δολιοφθορά δεν έγινε από επιχειρηματικά συμφέροντα αλλά από κάποιον ψαρά που τον έθιξε η παρουσία του ασκού στην θαλάσσια περιοχή του Φάρου που ήταν αγκυροβολημένος ο ασκός.
Συμπέρασμα.
Την λύση για την εξιχνίαση της δολιοφθοράς, θα πρέπει να την αναζητήσουμε στην ψαραγορά.
Ιστορικό
Αρχές τις δεκαετίας 1990 εταιρεία Αγγλικών συμφερόντων με έδρα το Λονδίνο και την οποία εκπροσωπούσα στην Αίγινα, έδειξε ενδιαφέρον για την μεταφορά νερού στο νησί. Μέσο μεταφοράς νερού ήταν ρυμουλκούμενοι ασκοί κατασκευασμένοι από ειδικό πλαστικό. Βασικό συγκριτικό πλεονέκτημα το χαμηλό κόστος μεταφοράς. Ενημερώσαμε τον δήμο Αίγινας και δείξαμε ενδιαφέρον για συμμετοχή στον διαγωνισμό για την μεταφορά νερού. Έντονες οι αντιδράσεις κατά την διάρκεια της συνάντησης από τον τότε δήμαρχο Γκότση για τον οποίο (όπως μας εξήγησε) το θέμα της υδροδότησης της Αίγινας ήταν αρκετά σοβαρό. Εάν για παράδειγμα τρύπαγαν οι ασκοί, η Αίγινα θα έμενε χωρίς νερό.Πως λοιπόν θα μπορούσε να εμπιστευτεί τους ευάλωτους πλαστικούς ασκούς απέναντι στην σιγουριά της σιδερένιας υδροφόρας. Για να δείξουμε την ικανότητα μεταφοράς νερού,είχαμε οργανώσει επίδειξη μεταφοράς και εκφόρτωσης δίπλα από το λιμανάκι του Φάρου. Το προηγούμενο βράδυ της επίδειξης ο ασκός υπέστη δολιοφθορά. Ανακαλύφθηκε σχίσιμο μήκους 2 μέτρων στο πλάι του ασκού. Το συμβάν καταγράφηκε στο λιμεναρχείο Αίγινας και υποβλήθηκαν μηνύσεις κατά αγνώστων.
Κανένας μας δεν φαντάστηκε τότε ότι τον ασκό μπορεί να τον είχε σκίσει κάποιος ψαράς που ενοχλήθηκε από την παρουσία του ασκού στην περιοχή που ψάρευε. Τι αφέλεια θεέ μου. Πόσο αγαθοί και αφελείς υπήρξαμε κάποτε.
Την επιτυχημένη επίδειξη μεταφοράς και εκφόρτωσης νερού στο Αγκίστρι, ακολούθησε πολύχρονη συνεργασία.
Το 1993 ο τότε υδρομεταφορέας αρνήθηκε να μεταφέρει νερό στην Κοινότητα Κυψέλης. Ήρθα σε επαφή με τον τότε κοινοτάρχη Δημήτρη Μούρτζη. Ακολούθησε σύμβαση και για αρκετά χρόνια η κοινότητα Κυψέλης εξυπηρετήθηκε από τους ασκούς. Το σημαντικότερο δε ήταν ότι το κόστος μεταφοράς νερού στην Αίγινα ήταν σχεδόν διπλάσιο από αυτό που πλήρωνε η κοινότητα Κυψέλης. Με βάση τα σημερινά δεδομένα και λαμβάνοντας υπόψη το κόστος και τις μεταφερόμενες ποσότητες νερού, αν η μεταφορά γινόταν με ασκούς, το κόστος (με συντηρητικές εκτιμήσεις) θα ήταν χαμηλότερο κατά περισσότερο από 1.000.000 ευρώ ετησίως. Η ιστορία έδειξε πως αυτή η προοπτική δεν άρεσε σε κάποιους.
Προφανώς, ενοχλήθηκαν αρκετοί. Ίσως γιαυτό δεν είμαστε αρεστοί σε κάποιος κύκλους. Ίσως έτσι να εξηγούνται οι μηνύσεις που έγιναν εναντίον μας από πρόσωπα σχετιζόμενα με το νερό. Οι επιθέσεις και οι προπιλακισμοί που έχουμε δεχτεί εντός και εκτός δημοτικού καταστήματος, οι εγκληματικού τύπου επιθέσεις εναντίον μας σε σοκάκια, κάποια εξήγηση θα έχουν.
Τελικά,σε βάθος χρόνου, επικράτησαν πλήρως οι κλασικές εταιρείες μεταφοράς νερού με υδροφόρα πλοία και ακολούθησαν άλλα ενδιαφέροντα κεφάλαιο στην ιστορία της μεταφοράς νερού στην Αίγινα.
Η συνέχεια επί την οθόνης.
" Η είδηση προκάλεσε ανησυχία στην Αίγινα, που περιμένει διακαώς την επίλυση του οξέος υδροδοτικού προβλήματος του νησιού. «Πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω ποιος θα έκανε κάτι τέτοιο», λέει ο δήμαρχος του νησιού, Γιάννης Ζορμπάς. «Δεν νομίζω ότι σχετίζεται με επιχειρηματικά συμφέροντα. Πιστεύω ότι είναι πιο πιθανό να το έκανε κάποιος που παλιά ψάρευε εκεί και σήμερα δεν μπορεί επειδή η περιοχή καταλαμβάνεται από τους αγωγούς».
Επομένως, η δολιοφθορά δεν έγινε από επιχειρηματικά συμφέροντα αλλά από κάποιον ψαρά που τον έθιξε η παρουσία του ασκού στην θαλάσσια περιοχή του Φάρου που ήταν αγκυροβολημένος ο ασκός.
Συμπέρασμα.
Την λύση για την εξιχνίαση της δολιοφθοράς, θα πρέπει να την αναζητήσουμε στην ψαραγορά.
Ιστορικό
Αρχές τις δεκαετίας 1990 εταιρεία Αγγλικών συμφερόντων με έδρα το Λονδίνο και την οποία εκπροσωπούσα στην Αίγινα, έδειξε ενδιαφέρον για την μεταφορά νερού στο νησί. Μέσο μεταφοράς νερού ήταν ρυμουλκούμενοι ασκοί κατασκευασμένοι από ειδικό πλαστικό. Βασικό συγκριτικό πλεονέκτημα το χαμηλό κόστος μεταφοράς. Ενημερώσαμε τον δήμο Αίγινας και δείξαμε ενδιαφέρον για συμμετοχή στον διαγωνισμό για την μεταφορά νερού. Έντονες οι αντιδράσεις κατά την διάρκεια της συνάντησης από τον τότε δήμαρχο Γκότση για τον οποίο (όπως μας εξήγησε) το θέμα της υδροδότησης της Αίγινας ήταν αρκετά σοβαρό. Εάν για παράδειγμα τρύπαγαν οι ασκοί, η Αίγινα θα έμενε χωρίς νερό.Πως λοιπόν θα μπορούσε να εμπιστευτεί τους ευάλωτους πλαστικούς ασκούς απέναντι στην σιγουριά της σιδερένιας υδροφόρας. Για να δείξουμε την ικανότητα μεταφοράς νερού,είχαμε οργανώσει επίδειξη μεταφοράς και εκφόρτωσης δίπλα από το λιμανάκι του Φάρου. Το προηγούμενο βράδυ της επίδειξης ο ασκός υπέστη δολιοφθορά. Ανακαλύφθηκε σχίσιμο μήκους 2 μέτρων στο πλάι του ασκού. Το συμβάν καταγράφηκε στο λιμεναρχείο Αίγινας και υποβλήθηκαν μηνύσεις κατά αγνώστων.
Κανένας μας δεν φαντάστηκε τότε ότι τον ασκό μπορεί να τον είχε σκίσει κάποιος ψαράς που ενοχλήθηκε από την παρουσία του ασκού στην περιοχή που ψάρευε. Τι αφέλεια θεέ μου. Πόσο αγαθοί και αφελείς υπήρξαμε κάποτε.
Την επιτυχημένη επίδειξη μεταφοράς και εκφόρτωσης νερού στο Αγκίστρι, ακολούθησε πολύχρονη συνεργασία.
Το 1993 ο τότε υδρομεταφορέας αρνήθηκε να μεταφέρει νερό στην Κοινότητα Κυψέλης. Ήρθα σε επαφή με τον τότε κοινοτάρχη Δημήτρη Μούρτζη. Ακολούθησε σύμβαση και για αρκετά χρόνια η κοινότητα Κυψέλης εξυπηρετήθηκε από τους ασκούς. Το σημαντικότερο δε ήταν ότι το κόστος μεταφοράς νερού στην Αίγινα ήταν σχεδόν διπλάσιο από αυτό που πλήρωνε η κοινότητα Κυψέλης. Με βάση τα σημερινά δεδομένα και λαμβάνοντας υπόψη το κόστος και τις μεταφερόμενες ποσότητες νερού, αν η μεταφορά γινόταν με ασκούς, το κόστος (με συντηρητικές εκτιμήσεις) θα ήταν χαμηλότερο κατά περισσότερο από 1.000.000 ευρώ ετησίως. Η ιστορία έδειξε πως αυτή η προοπτική δεν άρεσε σε κάποιους.
Προφανώς, ενοχλήθηκαν αρκετοί. Ίσως γιαυτό δεν είμαστε αρεστοί σε κάποιος κύκλους. Ίσως έτσι να εξηγούνται οι μηνύσεις που έγιναν εναντίον μας από πρόσωπα σχετιζόμενα με το νερό. Οι επιθέσεις και οι προπιλακισμοί που έχουμε δεχτεί εντός και εκτός δημοτικού καταστήματος, οι εγκληματικού τύπου επιθέσεις εναντίον μας σε σοκάκια, κάποια εξήγηση θα έχουν.
Τελικά,σε βάθος χρόνου, επικράτησαν πλήρως οι κλασικές εταιρείες μεταφοράς νερού με υδροφόρα πλοία και ακολούθησαν άλλα ενδιαφέροντα κεφάλαιο στην ιστορία της μεταφοράς νερού στην Αίγινα.
Η συνέχεια επί την οθόνης.
Υπάρχει και το σενάριο που λέει ότι αυτές οι τρύπες να έγιναν από ένα σμήνος δρυοκολαπτων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠραγματικά η εικασία του κ.Δημαρχου για την δολιοφθορά, ή οποία κατατέθηκε και σε έντυπο πανελλήνιας κυκλοφορίας, με γέμισε ικανοποίηση και περηφάνια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπέδειξε στο πανελλήνιο την οξυδέρκεια του.
Το μακρινό 1994 υπήρχαν κάποιοι που υποστήριζαν ότι για την μεταφορά του νερού έπρεπε να ιδρυθεί δημοτική επιχείρηση μεταφοράς νερού. Αυτοί θεωρήθηκαν από τους τότε υπευθύνους ως παλαβοί, ως ουτοπιστές, ως γραφικοί αλλά κυρίως ως σαμποτέρ του έργου της μεταφοράς γιατί με μια τέτοια κίνηση αδυνάτιζε το αίτημα για τον αγωγό. Πέρασαν λοιπόν είκοσι έξι χρόνια από τότε, νερό δεν έχει έρθει παρά τις παρόλες όλων των δημάρχων και ο υδρομεταφορέας έχει εξασφαλίσει το μέλλον και των δισέγγονων του. Και το πιο αστείο εξ όλων είναι ότι εάν και όταν έρθει ποτέ το νερό του αγωγού θα μας λένε ότι είχαν δίκιο και ότι αυτοί δικαιωθήκανε. Και εμείς σφυρίζουμε αδιάφορα και τους ψηφίζουμε και τους ξαναψηφίζουμε. Γιατί γκρινιάζουμε μετά;
ΑπάντησηΔιαγραφήΆσχετο με το άρθρο, αλλά μήπως ο δήμος, εκτός από το να " πετσοκόβει" τους ευκάλυπτους,πρέπει να διαγραμίσει και να " νοικοκυρέψει" τα πάρκινγκ; ( φυλακές- κολώνα...)
ΑπάντησηΔιαγραφήΜήπως γνωρίζει κάποιος να μας πει το ποσό θα κοστίζει το τετραγωνικό κοινοχρηστου χώρου για τους:
ΑπάντησηΔιαγραφή1. Πεζόδρομους
2. Πέρδικα
3. Αγία Μαρίνα
4. Σουβαλα
Και γενικά στην υπόλοιπη Αιγινα, εξαιρουμένης της παραλιακής οδού;
3 25 Θα είναι μία ευγενική χορηγία του δήμου Αιγινας
ΑπάντησηΔιαγραφήΌποιος έχει λίγο μυαλό, θα έφευγε από το παραλιακό μέτωπο και θα πήγαινε είτε στην πέρδικα είτε στους πεζόδρομους, αφού εκεί δεν υπάρχει κανονιστική λειτουργίας κοινόχρηστων χώρων και επομένως δεν μπορεί ο δήμος να επιβάλλει τέλος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ κανονιστική πράξη ισχύει για όλες τις κοινότητες!!
ΔιαγραφήΛοιπόν έχουμε τα εξής δεδομένα:
ΑπάντησηΔιαγραφή1. Ή περιφέρεια αττικής μας είπε ότι "δεύτερον, για να μην αποπροσανατολίζει τη συζήτηση από το πραγματικό πρόβλημα που είναι η δολιοφθορά στον αγωγό και τα συμφέροντα που κρύβονται πίσω από αυτήν την πράξη".
2. Ο κ.Ζορμπας μας είπε ότι μάλλον την δολιοφθορά την έκανε ψαράς που ψάρευε εκει.
Τα συμπεράσματα δικά σας.
Δίκιο έχει ο 12:29! Έπρεπε να γίνει δημοτική επιχείρηση μεταφοράς νερού, να δανειζόμαστε μερικά εκατομμύρια για πλοία, να διόριζαν οι δήμαρχοι καμιά εικοσαριά λοστρόμους και να ερχόταν μετά ο Μητσοτάκης με τον Χατζηδάκη να την ιδιωτικοποιούσαν ως προβληματική, και -βέβαια- ποιός θα την έπαιρνε; (από Η αρχίζει...)
ΑπάντησηΔιαγραφήΌχι ο άλλος θα την έπαιρνε που πήγαινε τσάμπα νερό στην Μονη αλήθεια ο αντιδήμαρχος υδρευσης πλήρωσε για το νερό που του πήγαν η τα χρωστά ακόμα;
ΔιαγραφήΟΞΕΟΣ ΥΔΡΟΔΟΤΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ? Οκ άνθρωπος αγράμματος ξύλο.......Σε λίγο θα μας πουν ότι έφυγε Αιγινιτης από εδώ πήγε εκεί για ψάρεμα και έκανε την ζημιά.....
ΑπάντησηΔιαγραφή