H σημερινή Διοίκηση της Περιφέρειας Αττικής δίνει μόνιμη λύση,
στο ζήτημα της ύδρευσης της Αίγινας
Ολοκληρώνουμε ακόμη ένα “προβληματικό’’ έργο που μας άφησε κληρονομιά, η προηγούμενη Διοίκηση της Περιφέρειας
Με αφορμή την ανακοίνωση που εξέδωσε η παράταξη Δύναμη Ζωής της κας Δούρου, με αφορμή την ολοκλήρωση της διαδικασίας πόντισης του τελευταίου τμήματος του υποθαλάσσιου αγωγού της Αίγινας - μήκους περίπου 300 μέτρων, που έγινε στις 30 Μαΐου 2021, θα θέλαμε να επισημάνουμε τα παρακάτω:
Πρώτον, η σημερινή Διοίκηση της Περιφέρειας Αττικής ολοκληρώνει ένα ακόμη «τελματωμένο» έργο που μας είχε αφήσει «βαριά κληρονομιά» η προηγούμενη Περιφερειακή Αρχή. Χάρη στο έργο αυτό, η Αίγινα αποκτά πλέον πρόσβαση στο δίκτυο της ΕΥΔΑΠ και αυτό θα έχει θετικές επιπτώσεις στην καθημερινότητα των κατοίκων και των επισκεπτών του νησιού.
Δεύτερον, το έργο αυτό θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί εδώ και πολλά χρόνια, αν η προηγούμενη Περιφερειακή Αρχή της Αττικής είχε φροντίσει να κάνει σωστά τη δουλειά της. Εξαιτίας των δικών της λαθών κι αμελειών, οι κάτοικοι της Αίγινας στερούνται μέχρι σήμερα τη δυνατότητα να έχουν πρόσβαση σε ποιοτικό και φθηνό νερό. Αυτοί που σήμερα κατηγορούν τη Διοίκηση Πατούλη για δήθεν καθυστέρηση στην υλοποίηση του έργου, είναι αυτοί που:
Καθυστέρησαν δύο χρόνια να υπογράψουν την εργολαβική σύμβαση του έργου. Το έργο δημοπρατήθηκε το Δεκέμβριο του 2015 και η εργολαβική σύμβαση υπογράφηκε το Δεκέμβριο του 2017.
Έπεσαν έξω στο χρονοδιάγραμμα που οι ίδιοι είχαν παρουσιάσει, με χαρακτηριστικό παράδειγμα, την πόντιση των αγωγών, που είχαν προγραμματίσει για τις 30 Ιουνίου του 2019, στη διάρκεια της θητείας τους δηλαδή, η οποία ποτέ δεν έγινε. Κι ασφαλώς δεν μπορεί να ευθύνεται η σημερινή Διοίκηση, για το δικό τους αποτυχημένο προγραμματισμό. Ούτε μπορεί να ευθύνεται η σημερινή Διοίκηση που ο ανάδοχος του έργου διεκδικεί αποζημιώσεις με βάση τις μηνιαίες εκθέσεις προόδου του έργου, στις οποίες καταγράφονται καθυστερήσεις για τις οποίες ευθύνεται η προηγούμενη Διοίκηση. Αποζημιώσεις που διεκδικεί σήμερα από τη Διοίκηση Πατούλη.
Ενώ είχαν ορίσει ως ημερομηνία ολοκλήρωσης του έργου το Σεπτέμβριο του 2019, αυτό φυσικά δεν έγινε ποτέ, γιατί ανάμεσα στις πολλές καθυστερήσεις, δεν είχαν φροντίσει να εξασφαλίσουν την ολοκλήρωση της διαδικασίας παραχώρησης του αιγιαλού, της παραλίας και του πυθμένα στο Περάνι της Σαλαμίνας, που θα έπρεπε να είχε γίνει από τον Απρίλιο του 2019. Τι έκανε η τέως Περιφερειάρχης για να εξασφαλίσει τις απαραίτητες αδειοδοτήσεις από την τότε πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών;
Τον Οκτώβριο του 2019 ο Περιφερειάρχης Αττικής Γιώργος Πατούλης ήταν αυτός που σε συνεργασία με την πολιτική ηγεσία του Υπ. Οικονομικών κατάφερε να ξεμπλοκάρει το ζήτημα των αδειοδοτήσεων, ώστε να ξεκινήσουν οι εργασίες από την πλευρά της Σαλαμίνας, εργασίες όπως κατασκευή φρεατίου, κατασκευή πασσαλο-διαφραγμάτων, εντολή εκτέλεσης εργασιών στην ΕΥΔΑΠ για απομάκρυνση των δικτύων της ώστε να κατασκευαστεί το νέο φρεάτιο της. Εργασίες απαραίτητες για την πόντιση του αγωγού, οι οποίες δεν είχαν γίνει.
Στις 30 Ιανουαρίου του 2020 υπήρξε δολιοφθορά με διάνοιξη 33 τρυπών στον αγωγό, Για να προχωρήσουν οι εργασίες επισκευής κι αποκατάστασης που να εγγυώνται την καλή λειτουργία του έργου, απαιτήθηκε χρόνος για την εξεύρεση των κατάλληλων τεχνικά λύσεων, αλλά και για την παράδοση από το εξωτερικό των υλικών επισκευής. Ο χρόνος αυτός αναγκαστικά επιμηκύνθηκε λόγω του lockdown που επιβλήθηκε. Τελικά, οι διαδικασίες στεγανότητας ολοκληρώθηκαν τον Οκτώβριο του 2020 και η πόντιση του αγωγού ξεκίνησε κάτω από πολύ δυσμενείς καιρικές συνθήκες, το Δεκέμβριο του 2020.
Η προηγούμενη Διοίκηση δεν είχε φροντίσει επίσης να διορθώσει άμεσα το λάθος της αρχικής μελέτης , η οποία δεν προέβλεπε την αναγκαία κατασκευή δεξαμενής αναρρύθμισης. Χάθηκε πολύτιμος χρόνος εξαιτίας κι αυτής της αμέλειας, την οποία διόρθωσε η σημερινή Διοίκηση. Αν η δεξαμενή αυτή ήταν έτοιμη, σήμερα το νερό θα περνούσε στην Αίγινα.
Όσον αφορά τις αποζημιώσεις προς τον ανάδοχο, πληρώνουμε πράγματι σήμερα το λάθος σχεδιασμό και τις καθυστερήσεις του παρελθόντος και καταβάλλουμε με επιτυχία προσπάθεια να πληρώσουμε πολύ λιγότερα, σε σχέση με αυτά που μας διεκδικεί ο ανάδοχος.
Τέλος, ένα πολύ σημαντικό στοιχείο που δείχνει την στρατηγική της σημερινής διοίκησης της Περιφέρειας και τη χρηστή δημοσιονομική πολίτική που ακολουθεί είναι ο τρόπος χρηματοδότησης του έργου. Αμέσως μόλις αναλάβαμε, εκπονήσαμε ένα σχέδιο “ελάφρυνσης” του προϋπολογισμού ιδίων πόρων της Περιφέρειας, οι οποίοι είχαν “εκτροχιαστεί” λόγω της ακατάσχετης παροχολογίας της προηγούμενης διοίκησης. Γι’ αυτό και προχωρήσαμε σε ένταξη του έργου του υποθαλάσσιου αγωγού στο ΕΣΠΑ της Περιφέρειας (ΠΕΠ Αττικής 2014-2020), στο πλαίσιο ενός συνολικού σχεδίου ελάφρυνσης των ιδίων πόρων της Περιφέρειας με ταυτόχρονη ενίσχυση της απορρόφησης του ΠΕΠ. Με τον τρόπο αυτό και με την 3845/23.12.2019 απόφαση του Περιφερειάρχη Γ. Πατούλη, το έργο εντάχθηκε στον Άξονα Προτεραιότητας 6 του ΠΕΠ Αττικής, ελαφρύνοντας τον προϋπολογισμό της Περιφέρειας κατά 20,5 εκ. €, ποσό που αξιοποιήθηκε για την κάλυψη έκτακτων αναγκών των δήμων της Περιφέρειας. Επιπλέον στα ταμεία της Περιφέρειας επιστρέφονται περισσότερα από 10 εκ. € που αφορούν σε πληρωμές του έργου που είχαν πραγματοποιηθεί πριν την ένταξη του στο ΕΣΠΑ. Και το ερώτημα είναι γιατί η προηγούμενη διοίκηση της Περιφέρειας δεν το είχε πράξει αυτό; Από αδιαφορία ή από ασχετοσύνη;
Δίνουμε λύσεις και προχωράμε μπροστά.
Προτεραιότητά μας, καλύτερη καθημερινότητα για τους πολίτες.
Το έργο της υδροδότησης της Αίγινας είναι ένα ακόμη έργο που ανέδειξε την προχειρότητα με την οποία αντιμετωπίζονταν τα μεγάλα ζητήματα από την προηγούμενη Διοίκηση της Περιφέρειας Αττικής. Αυτή την κατάσταση τη ζούμε σε πολλά ακόμη έργα. Στην ανάπλαση του Φαληρικού Μετώπου, στο έργο της κατασκευής του κλειστού γυμναστηρίου της Νέας Σμύρνης, που σήμερα υπογράφουμε τη σύμβαση, στο ζήτημα της διαχείρισης των απορριμμάτων , κ.α.
Η Διοίκηση Πατούλη προχωρά μπροστά, με σχέδιο και προγραμματισμό, δίνουμε μόνιμες λύσεις κι αναδεικνύουμε σε προτεραιότητα την αναβάθμιση της καθημερινότητας των πολιτών της Αττικής.
Δηλαδή αυτοί που έκαναν το έργο ήταν οι Σακκιώτης, ο Μούρτζης και ο Πατούλης και αυτοί που το "έθαψαν" ήταν ο Κουκούλης και η Δούρου. Έτσι δεν γράφεται η Ιστορία;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠοιος έχει την πατρότητα και αυτού του έργου;
ΑπάντησηΔιαγραφή1,22 & 2,00 Η απάντηση βρίσκεται στην "ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΟΥ ΑΓΩΓΟΥ"
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν δεν ήταν ο Χατζηπερος υποθαλάσσιο δεν θα έβλεπε η Αίγινα αυτό να το θυμηθητε όταν βγει η αλήθεια στο φως!!
ΑπάντησηΔιαγραφή