Σελίδες
Παρασκευή 31 Μαΐου 2024
Πέμπτη 30 Μαΐου 2024
ΑΝΤΙΟ SCHWAB
Μετά από 50 χρόνια, ο αγαπημένος κακός σε όλους (ήρωας του Bond) παραιτείται.
Ιδρυτής του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ Klaus Schwab και πίσω από όλες τις διαβολικές μηχανορραφίες του. Ο Schwab είναι ο άνθρωπος στο τιμόνι του WEF από την ίδρυσή του το 1971, ωθώντας τον κόσμο πιο κοντά σε μια δυστοπία. Ο Klaus Schwab είναι ο εγκέφαλος πίσω από το Great Reset. Μάλιστα, έγραψε το βιβλίο.
Αλλά την Τρίτη, 21 Μαΐου, το WEF επιβεβαίωσε ότι ο Schawb θα παραιτηθεί από τη θέση του εκτελεστικού προέδρου και θα λάβει θέση μεταξύ του συμβουλίου των επιτρόπων. Το WEF δεν είπε ποιος θα αντικαταστήσει τον Schwab ως επικεφαλής της οργάνωσης, αλλά σχολίασε ότι ο πρόεδρος του οργανισμού, Børge Brende, και το διοικητικό συμβούλιο θα αναλάμβαναν τα περισσότερα εκτελεστικά καθήκοντα.
;Eτσι, προς τιμήν της μακράς και «διακεκριμένης» καριέρας του Schawb, ακολουθούν πέντε αποσπάσματα που αντικατοπτρίζουν τη διαβολική του φύση:
1 «Σέβομαι τα επιτεύγματα της Κίνας που είναι τεράστια τα τελευταία πάνω από 40 χρόνια, νομίζω ότι είναι πρότυπο για πολλές χώρες».
2 «Κανείς δεν θα είναι ασφαλής εάν δεν εμβολιαστούν όλοι».
3 «Παρουσιάζετε νέους τρόπους για να ελαχιστοποιήσετε τη διάδοση παραπληροφόρησης και θέλετε να καταπολεμήσετε τις εξτρεμιστικές απόψεις στο Διαδίκτυο».
4 «Φανταστείτε ότι σε 10 χρόνια θα καθόμαστε εδώ με εμφυτεύματα στον εγκέφαλό μας [...] και μπορώ να σας πω αμέσως πώς αντιδρούν οι άνθρωποι».
5 «Το μέλλον δεν συμβαίνει απλώς, το μέλλον χτίζεται από εμάς [το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ]».
ΑΡΤΟΝ ΚΑΙ ΘΕΑΜΑΤΑ
Και τώρα που οι ελληνικές ομάδες πήραν από ένα κύπελο στους τελικούς, κάποιοι νομίζουν ότι θα ξεχάσουμε το Μάτι, τα Τέμπη, τις Πρέσπες, την Κύπρο την Γαλάζια Πατρίδα (το μισό Αιγαίο που θέλουν να χαρίσουν κάποιοι προσκυνημένοι) τα δικαιώματα που έχουν οι ΛΟΑΤΚΙ+ και οι λάθρο (που δεν έχουν οι Έλληνες) την φοροεπιδρομή στους επαγγελματίες, την διάλυση των πάντων, την ακρίβεια, δηλαδή την πλήρη αποτυχία της τρίτης δημοκρατίας. Και επί χούντας ο Παναθηναϊκός κέρδισε στο Wembley αλλά το καθεστώς (όταν οι χρήσιμοι ηλίθιοι εκτέλεσαν τις εντολές που τους δόθηκαν) κατέρρευσε. Όλα είναι θέμα χρόνου.
Τετάρτη 29 Μαΐου 2024
ΠΟΥ ΛΕΣ ΤΖΩΝ
Τρίτη 28 Μαΐου 2024
ΟΙ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΒΡΕΘΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΑ ΤΙΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ
Δευτέρα 27 Μαΐου 2024
ΔΙΑΓΡΑΜΜΙΣΕΙΣ ΚΑΤΟΠΙΝ ΣΧΕΔΙΟΥ
Κυριακή 26 Μαΐου 2024
Κανονισμός παραχώρησης χρήσης κοινοχρήστων χώρων του Δήμου Αίγινας για το παραλιακό μέτωπο
ΑΡΘΡΟ 3.- ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
Η παρούσα κανονιστική πράξη κρίνεται απαραίτητη καθώς στην πόλη της Αίγινας, επί παραλιακού μετώπου σχετικά με τους κοινόχρηστους χώρους παρατηρείται:
α) ασυμβατότητα με την κείμενη νομοθεσία, ιδιαίτερα όσον αφορά την προσβασιμότητα. β) ασάφειες που δυσχεραίνουν τον αποτελεσματικό έλεγχο.
γ) δυσαρέσκεια κατοίκων και πολιτών γενικότερα που αδυνατούν να χρησιμοποιήσουν την πόλη τους.
δ) υποβάθμιση του τουριστικού προϊόντος.
ε) απώλεια εσόδων για τον Δήμο.
ΑΡΘΡΟ 4. – ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ, ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΚΑΙ ΒΑΣΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ
Λαμβάνοντας υπ’ όψιν τα παραπάνω, κρίνεται αναγκαίο να διαμορφωθεί ένα σαφές ρυθμιστικό πλαίσιο σχετικά με τα Καταστήματα Υγειονομικού Ενδιαφέροντος (ΚΥΕ) και εμπορίου. Να
6
διαμορφωθεί ένα αστικό περιβάλλον υψηλής αισθητικής και λειτουργικότητας που να εξασφαλίζει τόσο την ευμάρεια των κατοίκων όσο και ένα ποιοτικό τουριστικό προϊόν και τέλος να εξασφαλιστούν τα έσοδα του Δήμου.
Η παρούσα διαμορφώνει ένα ρυθμιστικό πλαίσιο για θέματα που σχετίζονται με:
✔ τα τραπεζοκαθίσματα και τον εξοπλισμό.
✔ τα εμπορεύματα.
✔ την παραχώρηση κοινόχρηστου χώρου σε περίπτερα.
Με βασικούς άξονες:
▪ ελάχιστος ελεύθερος χώρος πεζών 1,50μ.
▪ ελάχιστη παραχώρηση: εμπορεύματα = 0,50μ. πλάτος και ύψος 1,50μ.
▪ Προστασία:
-Κοινόχρηστου χαρακτήρα.
-Μνημεία, αγάλματα, αστικός εξοπλισμός (παγκάκια, φωτιστικά κ.λπ.).
-Ράμπες, οδεύσεις τυφλών.
-Πάρκα, παιδικές χαρές & χώροι πρασίνου.
-Προσόψεις κτιρίων (παράνομες τέντες, διαφημίσεις, ανάρτηση εμπορευμάτων κ.λπ.). -Κυκλοφορία οχημάτων έκτακτης ανάγκης
Η παραχώρηση των κοινοχρήστων χώρων θα γίνεται σύμφωνα με τις κάτωθι οδηγίες.
1. ΤΕΧΝΙΚΕΣ & ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΕΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ – ΧΡΗΣΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΟΥ ΧΩΡΟΥ.
Στους κοινόχρηστους χώρους του Δήμου Αίγινας δεν επιτρέπεται καμία κατασκευή πέραν των αδειοδοτημένων και νόμιμα διαμορφωμένων.
Οποιαδήποτε εργασία επί του κοινόχρηστου χώρου, θα γίνεται με τη σύμφωνη γνώμη και τη συναίνεση του Δήμου, μετά από αίτημα του ενδιαφερομένου και με παρακολούθηση και επίβλεψη των εργασιών από την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου.
Προκειμένου να παραχωρηθεί κοινόχρηστος χώρος του Δήμου Αίγινας για αναψυχή και εμπόριο, πρέπει κατ’ ελάχιστον να εξασφαλίζονται, για κάθε κατηγορία κοινόχρηστου χώρου τα ακόλουθα:
Πεζοδρόμια:
α. Η παραχωρούμενη για αναψυχή και εμπόριο επιφάνεια, πρέπει να αφήνει ελεύθερο πλάτος του πεζοδρομίου από την άκρη του πεζοδρομίου επί της Λεωφόρου Δημοκρατίας ίσο ή μεγαλύτερο του 1,50μ., υπολογιζόμενων και τυχόν σταθερών στοιχείων (στάση, περίπτερο κλπ). β. Η όδευση τυφλών πρέπει να παραμένει ελεύθερη, με εύρος τουλάχιστον 0,50μ. εκατέρωθεν αυτής.
γ. Ο παραχωρούμενος χώρος μπορεί να οριοθετείται σε ελάχιστη απόσταση 1,60 μέτρων από τη ρυμοτομική γραμμή των κτιρίων του μετώπου του λιμανιού, διαμορφώνοντας πεζοδρόμιο αυτού του εύρους (1,60μ.) σε όλο το μήκος του.
2. ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΧΩΡΩΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΑΝΑΨΥΧΗΣ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΚΑΙ ΣΥΝΑΦΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΩΝ – ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ.
Τα αναφερόμενα στη συνέχεια στοιχεία εξοπλισμού, είναι το σύνολο όσων είναι δυνατόν να εγκριθεί η τοποθέτησή τους και όχι αυτά που υποχρεωτικά τοποθετούνται σε κάθε περίπτωση.
Η άδεια για την ανάπτυξη χρήσεων αναψυχής και εμπορίου, δε συνεπάγεται την έγκριση τοποθέτησης και λοιπών στοιχείων.
Ειδικότερα:
2.1. Τραπεζοκαθίσματα:
α. Τα τραπέζια και καθίσματα, πρέπει να είναι κατασκευασμένα από καλής ποιότητας υλικά, κατάλληλα για υπαίθριο χώρο. Η συντήρηση των τραπεζοκαθισμάτων και η αντικατάστασή τους σε περίπτωση φθοράς αποτελεί υποχρέωση του καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος.. β. Η αισθητική, το μέγεθος και τα υλικά των τραπεζοκαθισμάστων, πρέπει να εναρμονίζονται με τον κοινόχρηστο χώρο και δεν επιτρέπεται αυτά να λειτουργούν ως διαχωριστικά (π.χ. καθίσματα πολλών θέσεων με πολύ υψηλή πλάτη) ή ως μέσα σκίασης (π.χ. ενσωματωμένη τέντα). γ. Δεν επιτρέπεται η χρήση τραπεζοκαθισμάτων που φέρουν επιγραφές ή διαφημίσεις καθώς και η τοποθέτηση επί αυτών οποιουδήποτε σχετικού στοιχείου.
δ. Δεν επιτρέπεται η στερέωση με σταθερό τρόπο, των τραπεζιών και καθισμάτων στο δάπεδο, ούτε η κατασκευή σταθερών τραπεζιών και καθισμάτων.
Για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα (π.χ. χειμερινούς μήνες), εφόσον είναι αναγκαία η προστασία και αποθήκευση, τα τραπεζοκαθίσματα αποσύρονται, καθώς δεν είναι επιτρεπτή η χρήση του κοινόχρηστου χώρου για αποθήκευση.
2.2. Σκίαστρα (ομπρέλες):
α. Τα σκίαστρα μπορεί να έχουν μόνο ένα κατακόρυφο στοιχείο στήριξης στο έδαφος. Πρέπει να έχουν μηχανισμό που επιτρέπει το κλείσιμό τους και δεν επιτρέπεται στα σκίαστρα να στερεώνονται κατακόρυφα ή οριζόντια, οποιουδήποτε είδους στοιχεία.
β. Το ελεύθερο ύψος σκίαστρου δεν μπορεί να είναι μικρότερο των 2,20μ και το συνολικό ύψος του κορφιά δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερο του 3,20μ. Το μέγεθος των σκίαστρων προσδιορίζεται κατά περίπτωση, σε συνάρτηση με τις διαστάσεις του παραχωρούμενου χώρου και τα χαρακτηριστικά του κοινόχρηστου χώρου.
γ. Η στήριξη κάθε σκίαστρου επί του δαπέδου είναι ανεξάρτητη με κινητή βάση και γίνεται με τρόπο ανάλογο του μεγέθους του, ώστε να εξασφαλίζεται η στατική επάρκεια και η σταθερότητα του σκίαστρου. Μετά την προσωρινή ή οριστική απομάκρυνση του σκίαστρου, δεν μπορεί να παραμένουν ή εξέχουν στοιχεία στο δάπεδο του κοινόχρηστου χώρου, ενώ σε περίπτωση που η στήριξη του σκίαστρου προκαλέσει φθορά επ’ αυτού, η ευθύνη αποκατάστασης βαρύνει το κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος.
δ. Τα σκίαστρα πρέπει να είναι κατασκευασμένα από καλής ποιότητας υλικά. Η καθαριότητα, συντήρηση ή αντικατάστασή τους σε περίπτωση φθοράς, αποτελεί υποχρέωση του καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος.
ε. Το πανί των σκίαστρων θα είναι μονόχρωμο, χρώματος λευκού ή υπόλευκου. στ. Τα σκίαστρα ενός καταστήματος θα είναι ομοιόμορφα ως προς τα υλικά, τον τρόπο κατασκευής και το χρώμα.
ζ. Δεν επιτρέπεται η χρήση σκίαστρων που φέρουν επιγραφές ή διαφημίσεις. 2.3. Ανεμοθραύστες:
Τα στοιχεία αυτά πρέπει να πληρούν τα εξής:
-Οι ανεμοθραύστες είναι αυτοτελή στοιχεία ποικίλου πλάτους και μέγιστου ύψους 1,80μ, τα οποία στερεώνονται μεταξύ τους και είναι αυτοφερόμενα. Σε περίπτωση που η στήριξή τους προκαλέσει φθορά στο κοινόχρηστο χώρο, η ευθύνη αποκατάστασης βαρύνει το κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος.
8
-Οι ανεμοθραύστες πρέπει να είναι καλής κατασκευής, με μεταλλικό ή ξύλινο πλαίσιο, με επιλογή χρώματος γκρι ή μπεζ ή μαύρο, εντός του οποίου τοποθετείται διαφανές άθραυστο κρύσταλλο ή κρύσταλλο ασφαλείας (securit), αυτοφερόμενα με μεταλλική ή ξύλινη βάση. - Οι ανεμοθραύστες τοποθετούνται με τρόπο που δεν περιφράσσει πλήρως τον παραχωρούμενο χώρο και πάντα αφήνει ελεύθερη τουλάχιστον μία πλευρά.
- Η ευθύνη για την συντήρηση και την ασφάλεια των παραπάνω στοιχείων βαρύνει το κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος.
2.4. Βασικοί άξονες:
Στην περίπτωση των τραπεζοκαθισμάτων και του εξοπλισμού ισχύουν τα κάτωθι: • Όχι κατασκευές πλην επιτρεπομένων και αδειοδοτημένων.
• Τίποτα σταθερό ή βιδωμένο (εκτός συνολικής μελέτης περιοχής).
• Εναρμονισμένη αισθητική στις πλατείες.
• Προτίμηση στα δέντρα για σκίαση σε περίπτωση ύπαρξής τους.
• Όχι αποθήκευση.
Επιτρέπονται:
• Τραπέζια & καρέκλες
• Βοηθητικός πάγκος (ΥΧΜΧΠ) 1,0Χ1,2Χ0,5
• Ομπρέλες με ελάχιστο ύψος 2,20μ και μέγιστο ύψος 3,20μ, χρώματος λευκού ή υπόλευκου χωρίς διαφημιστικά σήματα και με κινητή βάση.
• Πιστοποιημένα μετακινούμενα θερμαντικά σώματα μέγιστων διαστάσεων πλάτους και μήκους 0,5μΧ0,5μ.
• Ανεμοθραύστες με διάφανο άχρωμο κρύσταλλο.
• Τηλεοράσεις όχι σταθερές αλλά με ανεξάρτητη κινητή βάση.
• Αναλόγια.
• Γλάστρες και ζαρντινιέρες μόνο εντός του παραχωρουμένου χώρου και με την προϋπόθεση ότι δεν εμποδίζεται η προσβασιμότητα. Οι γλάστρες και οι ζαρντινιέρες θα πρέπει υποχρεωτικά να αποτυπώνονται στο Τοπογραφικό Διάγραμμα του παραχωρουμένου χώρου και είναι απαραίτητη η έγκριση της Τεχνικής Υπηρεσίας.
Απαγορεύονται:
• Διαχωριστικά
• Ψυγεία, αναρτήσεις σε δέντρα
• Πατώματα και κάθε αλλοίωση κοινόχρηστου χώρου
• Διαφημίσεις οπουδήποτε
• Μόνιμη εγκατάσταση για μεγάφωνα & τηλεοράσεις
• Οποιαδήποτε μη αδειοδοτημένη κατασκευή.
Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΩΝ ΧΩΡΩΝ ΕΝ ΩΡΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ
Σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες δημοσιογραφικές πληροφορίες οι ανανεώσεις αδειών που αφορούν χρήση κοινόχρηστων χώρων λαμβάνονται κατόπιν συνεδριάσεων της εικονιζόμενης επιτροπής.
Σάββατο 25 Μαΐου 2024
ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ ΚΥΡΙΑΚΟ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ
ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ ΚΥΡΙΑΚΟ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ
Της Μαρίας Καρυστιανού του Παναγιώτη, μητέρας της 19χρονης Μάρθης Ψαροπούλου, θύματος του δυστυχήματος Τεμπών.
Κοινοποίηση: Προς την Πρόεδρο της Δημοκρατίας κ. Κατερίνα Σακελλαροπούλου.Αθήνα, 23.5.2024
………………………………
κ. Μητσοτάκη, Σε όλο και περισσότερους πολίτες γίνεται πλέον ξεκάθαρο ότι, από τη στιγμή που συγκρούστηκαν η εμπορική και η επιβατική αμαξοστοιχία την 28.02.2023 στα Τέμπη, υπήρχαν και υπάρχουν οι προϋποθέσεις για μια επόμενη αναπότρεπτη σύγκρουση.
Και η πρώτη ήταν αναπότρεπτη λόγω των εν γνώσει υπαιτίων και με πλήρη ανάληψη όλων των ενδεχόμενων τεράστιων κινδύνων βλάβης των ύψιστων αγαθών της ζωής και της υγείας πράξεων και παραλείψεων των υπευθύνων, κυβερνητικών και μη.
Επειδή λοιπόν μόνο ο δημόσιος λόγος εισφέρει ουσιαστικά στην αποκάλυψη της αλήθειας, σας καλώ να απαντήσετε σε δύο ερωτήματα, που στην πραγματικότητα απασχολούν αν όχι την ολότητα, την πλειοψηφία του ελληνικού λαού για το Κράτος, στο οποίο έχουν εμπιστευτεί τους ίδιους και τους αγαπημένους τους. Σας τα θέτω λοιπόν εγώ, διότι αυτό υπαγορεύει η συνείδηση μου, αλλά και η μνήμη του αδικοχαμένου παιδιού μου.
1ον) Ποιοι οι λόγοι της παρέμβασης σας στο έργο της Δικαιοσύνης πριν καν ξεκινήσει η διερεύνηση του τραγικού αυτού δυστυχήματος από τις αρμόδιες Αρχές, τη στιγμή που ο χώρος έπρεπε να παραμείνει αναλλοίωτος ως τόπος εγκλήματος;
Δια του Υφυπουργού σας κ. Τριαντόπουλου αλλοιώσατε πλήρως το πεδίο του εγκλήματος, επικαλούμενος το δήθεν δικαίωμα σας να το «αποκαταστήσετε», ενώ σε αυτό δολοφονήθηκαν τουλάχιστον 57 άνθρωποι.Ότι το πράξατε είναι ομολογημένο από την ίδια την κυβέρνηση σας. Ειδικότερα, ομολογείται τόσο σε δύο τουλάχιστον δελτία Τύπου της Κυβέρνησης που εκδόθηκαν αμέσως μετά το έγκλημα, όσο και σε αλλεπάλληλες δηλώσεις του κ. Τριαντόπουλου στον Τύπο (ΣΚΑΙ, TRT, ραδιοφωνικός σταθμός ΒΕΡΑ), καθώς ο ίδιος αναφέρθηκε τότε ρητά σε επιχείρηση «αποκατάστασης του πεδίου» που εσείς του αναθέσατε και παρέμεινε επί πενθήμερο «στο σημείο» προκειμένου να την εκτελέσει, μαζί με πλήθος άλλων στελεχών της Κυβέρνησης σας.
Με αυτήν την ενέργεια σας επιδιώξατε την αλλοίωση του τόπου του εγκλήματος και πετύχατε την απώλεια κρίσιμων αποδεικτικών στοιχείων. Ουσιαστικά, επεμβήκατε και επιχειρήσατε ΠΡΟΤΟΥ οι εισαγγελικές και ανακριτικές αρχές απομονώσουν και διατηρήσουν τον τόπο αναλλοίωτο, ώστε να εξιχνιάσουν τις συνθήκες του δυστυχήματος.Το σύνολο των αποδεικτικών στοιχείων υποβάλλω προς την Εισαγγελία του Αρείου Πάγου με αίτημα την επίσπευση των απαραίτητων ενεργειών κατά καθήκον από την κ. Εισαγγελέα.
Είναι ξεκάθαρο πλέον, επίσης, ότι αυτό που εσείς και οι λοιποί συνεργοί σας αναφέρουν ως δήθεν «αποκατάσταση του πεδίου», για κάθε νοήμονα πολίτη αποτελεί άνευ προηγουμένου κατάχρηση της εξουσίας που σας ανατέθηκε, κατάχρηση που βέβαια δεν είναι τυχαία, αλλά έχει κίνητρα και σκοπούς που πρέπει από μέρους σας να γνωστοποιηθούν και άμεσα να ερευνηθούν.
Με αυτήν την ενέργεια σας εν γνώσει σας επιδιώξατε και επιτύχατε την αλλοίωση του τόπου του εγκλήματος και την εξαφάνιση κρίσιμων αποδεικτικών στοιχείων. Ουσιαστικά, επεμβήκατε και επιχειρήσατε ΠΡΟΤΟΥ οι εισαγγελικές και ανακριτικές αρχές επιληφθούν, απομονώσουν και διατηρήσουν τον τόπο αναλλοίωτο, ώστε να εξιχνιάσουν τις συνθήκες του δυστυχήματος και να διαγνώσουν τα αίτια αυτού. Η αυθαίρετη παρέμβαση στον τόπο πέριξ του δυστυχήματος, που αυτονόητα είναι και τόπος εγκλήματος, επιβεβαιώνεται και από την με αρ. 43/2024 Διάταξη της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας, με την οποία κρίθηκε η Προσφυγή κατά της Διάταξης περί θέσης στο αρχείο της μήνυσης που στρεφόταν, μεταξύ άλλων, και σε βάρος του κ. Τριαντόπουλου.
Με την ως άνω με αρ. 43/2024 Διάταξη, η Εισαγγελέας Εφετών Λάρισας ανέθεσε αυτοπροσώπως σε Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών να διευκρινιστεί εντός 20 ημερών ποια συγκεκριμένα πρόσωπα παρευρίσκονταν τις πρώτες ημέρες και μέχρι και την επίστρωση του χώρου με πίσσα και χαλίκια στο τόπο του δυστυχήματος, και ποιος ή ποια πρόσωπα έδωσαν εντολή απομάκρυνσης των χωμάτων και των λοιπών υλικών που στη συνέχεια μεταφέρθηκαν σε ιδιόκτητο οικόπεδο χωρίς να τεθεί το υλικό αυτό στη διάθεση των δικαστικών αρχών…».Αυτή ακριβώς η εκπεφρασμένη πλέον θέση της Δικαιοσύνης, κ. Μητσοτάκη, που τίθεται διά της με αρ. 43/2024 Διάταξης της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας, σε εσάς απευθύνεται, που είστε ο Αρχηγός της Κυβέρνησης και του Επιτελικού Κράτους και δώσατε απευθείας εντολή στον Υπουργό παρά τω Πρωθυπουργώ κ. Τριαντόπουλο.
Το πρώτο ερώτημα μου οδηγεί εύλογα και αναπόδραστα στο δεύτερο ερώτημα, που σας θέτω ευθύς αμέσως:
2ον) Ποιων ακριβώς εγκληματικών πράξεων επιχειρήσατε την συγκάλυψη με την παραπάνω συντονισμένη επιχείρηση καθολικής αλλοίωσης των στοιχείων στο πεδίο, με το πρόσχημα της δήθεν «αποκατάστασης» και ποιων υπαιτίων προσώπων τη διαφυγή από τη δικαστική έρευνα υποθάλψατε, με τις εντολές που δώσατε στον Υφυπουργό σας και σε όσους άλλους εν γνώσει τους συμμετείχαν σε αυτήν την «οργάνωση», παρέβησαν τα καθήκοντα τους και υπέθαλψαν τους υπαιτίους;
Η απάντηση σας στο ερώτημα αυτό δεν υπαγορεύεται απλώς από την αυτονόητη ανάγκη μιας μητέρας να μάθει τι ακριβώς και γιατί έκαψε ζωντανό το παιδί της, όπως και ποιοι ευθύνονται για αυτό, αλλά αποτελεί πλέον απαίτηση όλων των Ελλήνων Πολιτών. Το έχετε ομολογήσει πρόσφατα και εσείς ο ίδιος σε συνέντευξη σας «Κανείς δεν θα πιστέψει ή λίγοι θα πιστέψουν αυτό το οποίο θα πω εγώ. Θα πιστέψουν, όμως, τη Δικαιοσύνη…».
Επειδή πράγματι τελικά όλοι θα θέλαμε να εμπιστευτούμε την Δικαιοσύνη, σας καλώ δημόσια να βοηθήσετε το έργο της, απαντώντας στα δύο παραπάνω ερωτήματα και θέτοντας εαυτόν στη διάθεση της Δικαιοσύνης.
Εάν δεν το πράξετε, θα επιβεβαιώσετε για άλλη μία φορά πόσο υποτιμάτε τον ελληνικό λαό και μία μάνα, όπως πρόσφατα έπραξε και ο κ. Αγοραστός κάνοντας χρήση του δικαιώματος σιωπής ενώπιον της εξεταστικής επιτροπής της Βουλής «Για την Διερεύνηση του Εγκλήματος των Τεμπών και όλων των Πτυχών του». Και βέβαια, καθένας δικαιούται να μην αυτοενοχοποιείται δημόσια, δεν δικαιούται όμως να παραμένει Πρωθυπουργός, καταχρώμενος τελικά τη θέση εξουσίας του και μη ανταποκρινόμενος σε στοιχειώδεις υποχρεώσεις που υπαγορεύει αυτή.
Εάν δεν απαντήσετε, οφείλετε να υποβάλετε την παραίτηση σας και να θέσετε τον εαυτό σας ενώπιον της τακτικής Δικαιοσύνης, ώστε να αποκαλυφθεί η αλήθεια.
Σας καλώ λοιπόν να ανταποκριθείτε άμεσα στα ανωτέρω αιτήματα μου και να πράξετε έστω και τελευταία στιγμή όπως υπαγορεύουν οι αρχές του Κράτους Δικαίου, που έχουν ανεπανόρθωτα πληγεί στη χώρα μας, όπως και τα αρμόδια όργανα της Ευρώπης έχουν πολλάκις κρίνει. Παρακαλείται τέλος, η Πρόεδρος της Δημοκρατίας, κ. Σακελλαροπούλου, να τιμήσει τον θεσμικό της ρόλο και να λάβει ουσιαστική θέση επί της υπόθεσης των Τεμπών. Διότι μέχρι στιγμής, η παρέμβασή της περιορίζεται και εξαντλείται σε τηλεοπτικές δηλώσεις, όπως «από την ημέρα εκείνη, όταν βλέπω γραμμές ή τρένο, πέρα από τον πόνο και την οργή, νιώθω και ντροπή ακόμη. Θέλω να πιστεύω ότι η Δικαιοσύνη θα κάνει το χρέος της».
Η Δικαιοσύνη πράγματι οφείλει να κάνει το χρέος της και κάθε υπαίτιος να τεθεί στην κρίση της. Ακόμη και όσοι προστατεύονται από υπουργική και βουλευτική ασυλία. Πέραν δε της για πολλούς λόγους επιβεβλημένης άρσης αυτής της ασυλίας τους, οι ίδιοι πρέπει να την απεκδυθούν αυτοβούλως. Αν ψάξουν μέσα τους, πέρα από μια μάνα και τους Έλληνες πολίτες που είναι μαζί μας με πάνω από 1.500.000 υπογραφές, τους το ζητάει και η ίδια η ψυχή τους».
Lady Ballers
Σε έναν κόσμο όπου ο γυναικείος αθλητισμός μεταμορφώνεται, το The Daily Wire χαρακτηρίζει ως φάουλ την όλη κατάσταση με την πιο συναρπαστική κωμωδία της χρονιάς. Ένας άλλοτε σπουδαίος προπονητής βρίσκεται σε ένα ξεκαρδιστικό ταξίδι πίσω στη νίκη, ενώνοντας ξανά την πρώην ομάδα μπάσκετ του πρωταθλήματος γυμνασίου, αλλά αυτή τη φορά, τους προκαλεί να παίξουν αυτοχαρακτηρίζοντας τον εαυτό τους κορίτσια και να συμμετέχουν στο γυναικείο πρωτάθλημα.
Παρασκευή 24 Μαΐου 2024
ΗΡΘΕ Η ΩΡΑ ΑΠΟΚΑΘΗΛΩΣΗΣ ΤΗΣ "ΠΑΡΑΝΟΜΗΣ ΤΑΜΠΕΛΑΣ"
Με το χέρι της σφιχτά στο ισχίο της, μια γυναίκα ντυμένη με ζακέτα και μια μακριά, φούστα ξυπνά τους λιμενεργάτες του Ανατολικού Λονδίνου με ένα φυσοκάλαμο. Με το φυσοκάλαμο ρίχνει στραγάλια στο τζάμι του παραθύρου ειδοποιώντας τον ένοικο ότι ήρθε η ώρα. Η διάσημη εικόνα, που τραβήχτηκε από τον John Topham στο Limehouse το 1927, δείχνει την τότε γνωστή κυρία Mary Smith να εκτελεί τη δουλειά της ως ξυπνητήρι : κάποιος που κέρδιζε χρήματα ξυπνώντας εργάτες της βιομηχανίας ώστε να φτάσουν εγκαίρως στην βάρδια τους.
Ως γνωστόν, η ιστορία επαναλαμβάνεται καθώς από 14/5/2024 οι επιχειρηματίες της παραλίας ενημερώθηκαν να "αφαιρέσουν τις αυθαίρετες διαφημιστικές πινακίδες της επιχείρησής τους"
Αυτή την φορά τον ρόλο της κυρίας Mary Smith ανέλαβαν υπάλληλοι του Δήμου οι οποίοι δεν χρησιμοποίησαν φυσοκάλαμο αλλά ειδοποίησαν εγγράφως τους επιχειρηματίες να απομακρύνουν τις παράνομες ταμπέλες εντός πέντε εργάσιμων ημερών. Σε παρέλευση της προθεσμίας οι αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου θα προβούν στις απαραίτητες ενέργειες να τις αφαιρέσουν και θα χρεώσουν την επιχείρηση με την σχετική δαπάνη.
Για περισσότερο από μια δεκαετία, η "Παράνομη ταμπέλα" ήταν το σύμβολο εξουσίας της εκάστοτε δημοτικής αρχής. Όλες τους έχουν δηλώσει άνευ όρων υποταγή στην παράνομη ταμπέλα. Σήμερα η νυν δημοτική αρχή που είναι απλή συνέχεια των προηγούμενων, υποχρεώνεται να εφαρμόσει τον νόμο. Σίγουρα όχι επειδή το θέλει αλλά επειδή , όπως λέει και ο θυμόσοφος λαός μας επειδή "έχει ο καιρός γυρίσματα". Κι αυτό είναι μόνο η αρχή!
Πέμπτη 23 Μαΐου 2024
ΟΤΑΝ Ο ΑΛΛΑΖΩ ΛΑΜΠΕΣ ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΟ ΦΕΚ 1007/2-10-1992
Καμιά φορά, εκεί που αλλάζεις λάμπες σε κοινή θέα (για να βλέπει το κοινό σου ότι κάνεις έργο) βλέπεις ότι τα γύρο μπαλκόνια είναι στολισμένα με παράνομες διαφημιστικές ταμπέλες. Αυτές έπρεπε να είχαν κατέβει εδώ και δώδεκα χρόνια αλλά ένεκα που οι παράνομοι είναι ψηφοφόροι και μπαινοβγαίνουν στο "κατάστημα εξυπηρετήσεων" σε καθημερινή βάση, κανένας δεν μίλαγε.
Τετάρτη 22 Μαΐου 2024
ΔΩΔΕΚΑ ΧΡΟΝΙΑ ΗΤΤΕΣ ΤΩΝ ΝΤΑΛΤΟΝ ΣΤΙΣ ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΤΩΝ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ
Τρίτη 21 Μαΐου 2024
ΤΟ ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ
Δευτέρα 20 Μαΐου 2024
Η ΑΛΛΗ ΟΨΗ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ
Από τα περίεργα της πολιτικής. Οι ΗΠΑ επίσημα στηρίζουν το Ισραήλ. Το Ιράν τροφοδοτεί με όπλα τους εχθρούς του Ισραήλ. Οι Ομπάμα και Μπάιντεν επί προεδρίας τους, χρηματοδοτούν το Ιράν.
Τα συμπεράσματα δικά σας
Κυριακή 19 Μαΐου 2024
Παρασκευή 17 Μαΐου 2024
EUROVISION. ΤΙ ΣΧΕΣΗ ΕΧΕΙ ΟΛΟ ΑΥΤΟ ΜΕ ΕΜΑΣ?
Κοιτάζω τις φωτογραφίες της Eurovision 2024 και θυμάμαι ότι ο Έρικ Φρομ έγραψε κάποτε σε ένα από τα βιβλία του:
«Το γεγονός ότι εκατομμύρια άνθρωποι μοιράζονται τις ίδιες αμαρτίες δεν αλλάζει αυτές τις αμαρτίες σε αρετές· το γεγονός ότι τόσοι πολλοί μοιράζονται τόσα πολλά λάθη δεν τους μεταβάλλει σε αρετές.
αυτά τα λάθη στη δικαιοσύνη·
Αυτό που βλέπουμε σήμερα στο επί πληρωμή περιεχόμενο του καταναλωτισμού -είτε είναι ταινία, βιβλία, μουσική, τέχνη- δεν είναι πλέον ψυχαγωγία, ούτε παραστατικές τέχνες, ούτε καν η showbiz.
Όπου κι αν κοιτάξεις, τα διδακτικά, προγραμματισμένα μηνύματα μεταμορφώνουν με το ζόρι μέσα σου όλα όσα ένιωθες ότι ήταν καλά και αληθινά. Και τι σχέση έχει αυτό με τα σατανικά σύμβολα, με την ανύψωση της αμαρτίας σε κάθε στροφή;
Αφήνω το ερώτημα ανοιχτό για να το απαντήσετε μόνοι σας.
Δείτε αυτές τις φωτογραφίες από διεθνείς τελετές βραβείων, βραβεία Grammy, συναυλίες των τελευταίων 2-3 ετών!
Πες μου, τι λέει η φωνή μέσα σου;
Μπορείτε ακόμα να το ακούσετε;
Γονείς! Ξέρετε ότι σε αυτές τις εικόνες βλέπετε αυτούς που πίσω από τις κλειστές πόρτες μεγαλώνουν τα παιδιά σας; Με τα αυτιά τους βουλωμένα, τους λένε μηνύματα στους στίχους τους, ενώ εσείς ανυποψίαστα κάνετε τα δικά σας έξω;
Θέλετε πραγματικά να έχουν κάποια σχέση με τους πιο πολύτιμους θησαυρούς σας;
Τι κόσμο μπορούν να ζωγραφίσουν για αυτούς;
Πανεμορφη? Ευγενής? Εξαιρετική?
Κάτι αξίας, κάτι για το οποίο αξίζει να ζεις;
Τι συμβαίνει? Και γιατί σηκώνουμε τους ώμους μας;
Και πόσο ακόμα μπορούμε να το κάνουμε αυτό ατιμώρητοι;
Πώς οι ΗΠΑ καταστρέφουν το μέλλον των νέων - Scott Galloway
«Για πρώτη φορά στην ιστορία των ΗΠΑ, ένας 30χρονος δεν τα
πάει πλέον τόσο καλά όσο οι γονείς του στα 30. Αυτή είναι μια κατάρρευση της
θεμελιώδης συμφωνίας που έχουμε με οποιαδήποτε κοινωνία, και προκαλεί οργή και
ντροπή."
Σε μια καυτή ομιλία, ο καθηγητής μάρκετινγκ και podcaster Scott Galloway αναλύει τα δεδομένα που δείχνουν ότι, με πολλά μέτρα, οι νέοι στις ΗΠΑ βρίσκονται σε χειρότερη οικονομική θέση από ποτέ. Αποκαλύπτει τις βαθύτερες αιτίες και τις συνέπειες αυτής της «μεγάλης κλοπής μεταξύ γενεών», ρωτώντας γιατί την αφήσαμε να συνεχιστεί και δείχνοντας πώς θα μπορούσαμε να την τελειώσουμε.
Πέμπτη 16 Μαΐου 2024
ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΧΑΜΕΝΩΝ ΚΥΒΙΚΩΝ ΝΕΡΟΥ & ΔΟΛΙΟΦΘΟΡΕΣ ΣΤΟΝ ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΟ ΑΓΩΓΟ
Μετά από πέντε έτη, ένα ακόμα επεισόδιο της δεκάχρονης και πλέον περιπέτειας μου που αφορά την θέση μου απέναντι στο σκάνδαλο των χαμένων κυβικών νερού και των δολιοφθορών του υποθαλάσσιου αγωγού τελείωσε χθες. Ο τελευταίος αντίδικος, αντιμέτωπος με μια αυστηρή σύνθεση δικαστηρίου, αφού δεν κατάφερε να πάρει ακόμα μία πολυπόθητη αναβολή, "αναγνώρισε την πράξη του, ζήτησε δημόσια συγνώμη" (τα οποία καταγράφηκαν στα πρακτικά της δίκης) και η μεταξύ μας διαφορά έληξε. Άλλωστε το θέμα του νερού δεν είναι διαφορά μεταξύ εμού και ενός τρίτου ο οποίος δεν ανήκει στον πυρήνα αυτών στους οποίους θα πρέπει να καταλογιστούν ευθύνες για το σκάνδαλο του νερού και των δολιοφθορών στον υποθαλάσσιο αγωγό.
Τετάρτη 15 Μαΐου 2024
Η ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΗ ΦΙΛΙΑ ΟΠΩΣ ΤΗΝ ΑΠΟΤΥΠΩΣΗ Η ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΑ
Τρίτη 14 Μαΐου 2024
ΚΟΛΥΜΠΩΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΒΑΣΗ ΚΑΘΗΚΟΝΤΟΣ
Δευτέρα 13 Μαΐου 2024
EUROVISION. ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΚΑΙ ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΗ
Κυριακή 12 Μαΐου 2024
ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ "Η ΠΡΟΔΟΜΕΝΗ ΜΑΝΑ"
Για τους αγώνες του 1821 ο Θεόδωρος Βρυζάκης ζωγράφισε το έργο "Η Ελλάδα ευγνωμονούσα" απεικονίζοντας τα διαχρονικά συναισθήματα των Ελλήνων. Σήμερα, η Ελλάδα στα χέρια προσκυνημένων, στέκεται ως Μάνα προδομένη" από αυτούς στους οποίους τα παιδιά της εμπιστεύτηκαν την τύχη της.
«Η Ελλάς ευγνωμονούσα», είναι ο συγκλονιστικός πίνακας του Έλληνα ζωγράφου Θεόδωρου Βρυζάκη, που φιλοτεχνήθηκε το έτος 1858.
Πρόκειται για έργο με ιδιαίτερο συμβολισμό, αφού η Ελλάδα, απεικονίζεται ως αρχαία κόρη, πάνω σ’ ένα σύννεφο που την κρατά υπερυψωμένη και κυρίαρχη στο κέντρο του πίνακα. Φορά δάφνινο στεφάνι στα ξέπλεκα μαλλιά της, και πατά στις σπασμένες αλυσίδες των δεσμών της.
Η αξία του είναι διαχρονική και επίκαιρη, καθώς δύο αιώνες αργότερα, η Ελλάδα Ευγνωμονούσα στέκει αγέρωχη, σε πείσμα των προκλήσεων και όλων των δεινών.
Στο έργο που φιλοτέχνησε ο Θεόδωρος Βρυζάκης, η Ελλάδα, έχει τα χέρια της απλωμένα δεξιά και αριστερά, σε μία συμβολική κίνηση εναγκαλισμού αλλά και προστασίας πλέον όλων όσοι με θυσίες και αγώνες συνετέλεσαν στην απελευθέρωσή της, όλων όσοι εξακολουθούν να διαθέτουν τις περιουσίες τους για την ανασυγκρότησή της, όπως υποδηλώνει ο σωρός των νομισμάτων που της προσφέρεται.
Γύρω της συνωστίζονται οι γνώριμοι πρωτεργάτες της Επανάστασης, οι πρόδρομοι Ρήγας Φεραίος, Αδαμάντιος Κοραής, Αλέξανδρος Υψηλάντης, Μιχαήλ Σούτζος, οι γενναίοι αγωνιστές Θεόδωρος Κολοκοτρώνης, Γεώργιος Καραϊσκάκης, Οδυσσέας Ανδρούτσος, οι ήρωες των ναυτικών αγώνων Κωνσταντίνος Κανάρης, Ανδρέας Μιαούλης, Λασκαρίνα Μπουμπουλίνα.
Για την απόδοση των αναγνωρίσιμων φυσιογνωμικών χαρακτηριστικών τους, ο Βρυζάκης, όπως αναφέρει η Αργολική αρχειακή βιβλιοθήκη, χρησιμοποιεί τις προσωπογραφίες των αγωνιστών που είχε σχεδιάσει ο Krazeisen και είχαν ευρέως διαδοθεί με μία σειρά λιθογραφίων που εκδόθηκε το 1831 στο Μόναχο.
Ο Βρυζάκης, εκφράζοντας τα συναισθήματα των Ελλήνων που αισθάνονταν την ανάγκη να τιμήσουν όσους θυσίασαν τη ζωή τους για την ελευθερία, φιλοτεχνεί την αλληγορική αυτή σύνθεση, η οποία φέρνει κοντά τους έναν κόσμο ηρωικό και ανακαλεί στη μνήμη τους την εποχή των αγώνων, που ο απόηχος τους είναι ακόμα ζωντανός και καθορίζει από πολλές απόψεις τη ζωή τους. Η εικόνα ενεργεί συγκινησιακά και προβάλλει ένα ζήτημα ηθικής στάσης, την αναγνώριση της αρετής, την απόδοση τιμής, αλλά και τη συνειδητοποίηση της υποχρέωσης για μίμηση και συνέχεια.
Βασικό ρόλο σ’ αυτό παίζει η δύναμη της αναπαράστασης με τα μορφολογικά της χαρακτηριστικά αλλά και οι συνειρμοί που την ακολουθούν. Δεν είναι καθόλου απίθανο να ισχύει αυτό που έχει υποστηριχθεί από πολλούς μελετητές ότι το έργο παραπέμπει στους στίχους τους αποδιδόμενους στον Ρήγα Φεραίο «Ω παιδιά μου ορφανά μου…».
Οι διάφοροι τίτλοι που αποδίδονται στον πίνακα Η Ελλάς ευγνωμονούσα, Υπέρ Πατρίδος το Παν, Η Ελλάς συνάγουσα τα τέκνα της και η ευρεία διάδοσή του σε λιθογραφημένη απόδοση, αποδεικνύει την ταύτιση του κοινού με την απεικόνιση, καθώς η παράσταση εκπληρεί το αίτημα της «ελληνικής μετεπαναστατικής κοινωνίας που είχε ανάγκη να διαβάζει εικαστικά τις μεγάλες στιγμές του ελληνικού έθνους, να τις αναπολεί ως σημεία αναφοράς και να τα εξιδανικεύσει παρά να αντιμετωπίζει τη σκληρή πραγματικότητα».
Σάββατο 11 Μαΐου 2024
ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΜΕ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΚΟΣΤΟΣ
Επειδή η "αλήθεια" είναι ο εχθρός του κατεστημένου, οι άνθρωποι του προσπαθούν να σε καταστρέψουν με κάθε μέσο ενώ οι δειλοί παραμένουν απλοί παρατηρητές . Ως συνεργοί και συνένοχοι, σιωπούν.
Παρασκευή 10 Μαΐου 2024
ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ. Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΝΙΚΗΣ
Βαγγέλης Μαρινάκης: «Παρά τις δυσκολίες, εμείς έχουμε πίστη στα όνειρα μας»
Αναλυτικά όσα δήλωσε ο κ. Μαρινάκης: «Απόψε εκατομμύρια κόσμος δεν έχει καταλάβει τι έχει γίνει. Το να παίζει ο Ολυμπιακός σε αυτόν τον τελικό, το να νικάει ομάδες οι οποίες είναι στο Champions League, ομάδες με επταπλάσια μπάτζετ και να παίζει όπως παίζει στην έδρα τους ή όπως απόψε στην έδρα μας, μας γεμίζει με πολύ μεγάλη χαρά, μεγάλη αισιοδοξία.
Πρέπει να αναλογιστεί κανείς από ποια χώρα ξεκινήσαμε και το κάναμε αυτό, με ποια ποδοσφαιρική ομοσπονδία το κάναμε αυτό, με ποια κυβέρνηση το κάναμε αυτό και παρόλες τις δυσκολίες το καταφέραμε αυτό το μεγάλο όνειρο.
Αυτό που θέλω να πω είναι ότι στην αρχή το πίστεψε ένας, μετά δύο και μετά έγιναν περισσότεροι. Σιγά σιγά το πίστεψαν όλοι. Το είχαμε πει στους Νέους, γιατί αυτό είναι μεγαλύτερο επίτευγμα, να φτάσουν στην κορυφή της Ευρώπης. Παρά τις δυσκολίες, παρά τα όσα γράφονται, το τι μπορεί να συζητάει ο καθένας, εμείς έχουμε πίστη στα όνειρά μας, τα στηρίζουμε και με σκληρή δουλειά και όλοι μαζί ενωμένοι πιστεύω ότι μπορούμε να κατακτήσουμε την κορυφή.
Είναι μια μεγάλη βραδιά, ιστορική για το ελληνικό ποδόσφαιρο. Απόψε όλοι οι Έλληνες είναι μαζί. Τους χρειαζόμαστε όλους σε λίγο καιρό, σε ελληνικά χώματα, για να το σηκώσουμε όλοι μαζί. Είναι κάτι που θα το κάνουμε για την Ελλάδα μας, για τον Θρύλο μας, για τον Πειραιά μας, αλλά πάνω απ’ όλα για τον τόπο μας».
Πέμπτη 9 Μαΐου 2024
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΗΜΕΤΕΡΩΝ
Τετάρτη 8 Μαΐου 2024
ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΗΚΑΝ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΗΜΕΤΕΡΩΝ
Οι νεοπροσληφθέντες , υμνούν τον εργοδότη τους σύμφωνα με τα εικονιζόμενα αντικειμενικά τους προσόντα.
Τρίτη 7 Μαΐου 2024
ΤΟ ΑΝΤΙΔΩΡΟ ΤΟΥ ΚΑΛΟΥ ή ΑΦΕΛΟΥΣ ΣΑΜΑΡΙΤΗ
Δευτέρα 6 Μαΐου 2024
Κυριακή 5 Μαΐου 2024
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ
Η εικόνα της Ανάστασης στη Βυζαντινή τέχνη.
Περιγραφή της εικόνας
Στη βάση της εικόνας, ανάμεσα σε απότομους βράχους ανοίγεται μια σκοτεινή άβυσσος. Διακρίνουμε τις μαρμάρινες σαρκοφάγους, τις πύλες της κολάσεως με τις σκόρπιες κλειδαριές, καρφιά και κλείθρα, καθώς και τις μορφές του Σατανά και του Άδη. Κάτω από τις πύλες του Άδη που έσπασε ο Χριστός[9], απεικονίζεται μέσα σε ένα μαύρο χάσμα ένας γέρος αναμαλλιασμένος ή και γυμνός, δεμένος με αλυσίδες και έντρομος, ο οποίος είναι ο θάνατος ή ο Σατανάς[10]. Σε ορισμένες μεταγενέστερες εικόνες, όπως μας πληροφορεί ο ιερομόναχος Διονύσιος στην ερμηνεία των Ζωγράφων, ιστορούνται άγγελοι «να δένουν τον Βεελζεβούλ»[11]. Αυτά είναι τα «κατώτατα της γης», τα «ταμεία του Άδου» όπου κατέβηκε ο Κύριος για να κηρύξει τη σωτηρία[12] «τοις απ’ αιώνος εκεί καθεύδουσι»[13]. Ο Άδης, λοιπόν, είναι ιδεατός χώρος, μεταφυσικός, κι όμως απτός χάρη στις ρεαλιστικές υπομνήσεις των συμβόλων του, συμβόλων φθοράς και δουλείας που αναιρεί η μεγαλειώδης θεϊκή παρουσία[14].
Πάνω από το σπήλαιο, στο κέντρο της εικόνας, προβάλλει ο νικητής του θανάτου, ο Χριστός[15] – κεραυνός, με εμφανή στα χέρια και στα πόδια Του τα σημάδια της Σταύρωσης[16], λάμποντας από το άκτιστο φως, Κύριος της Ζωής, γεμάτος με δυναμισμό του Αγίου Πνεύματος και ακτινοβολώντας θείες ενέργειες[17]. Η όψη του προσώπου Του είναι αυστηρή αλλά με έκφραση φιλάνθρωπη, δηλαδή, στην εικόνα διακρίνεται το στοργικό Του βλέμμα για τον άνθρωπο. Είναι φανερό ότι το πρόσωπο Του κυριαρχεί βασιλικά ως ελευθερωτής και από την υπερβολική αγάπη Του για τον άνθρωπο φθάνει ως και στον Άδη για να τον συναντήσει. Ο Χριστός κατεβαίνει μέσα στον (εσωτερικό) Άδη κάθε ανθρώπου, εισέρχεται μέσα στην απελπισία του για να τον ανασύρει από αυτό το βασανιστικό μαρτύριο της απελπισίας, της φθοράς και μοναξιάς του και να τον κάνει να κοινωνήσει μαζί του. Η ωοειδής δόξα ή ο φωτεινός κύκλος που περιβάλει τον Χριστό, δείχνει τη θεότητά Του.
Η ψυχή Του αν και χωρίστηκε με το θάνατο από το σώμα Του, εξακολουθεί και είναι ενωμένη με τη θεία υπόσταση. Η ορμητικότητα της κίνησης, το φωτοστέφανο στην κεφαλή Του, τα χρυσά ιμάτια Του που κυματίζουν – ακτινοβολούν και η θριαμβευτική όψη του προσώπου Του εναρμονίζονται πλήρως με το δίστιχο της Πασχαλινής ακολουθίας: “Χριστός κατελθών προς πάλην άδου μόνος, Λαβών ανήλθε πολλά της νίκης σκύλα (=λάφυρα)”. Ο Χριστός, όρθιος, επιστρέφει τροπαιούχος από τη μάχη του με τον Άδη κρατώντας τα πρώτα λάφυρα της νίκης. Είναι ντυμένος με φως, χαρακτηριστικό του δοξασμένου σώματος και σύμβολο της θείας Δόξας. Τα ενδύματα Του είναι από μια υπερφυσική λευκότητα και αναφέρονται στα χρώματα του Θαβώρ (=Το Όρος που έγινε η Μεταμόρφωση του Χριστού), αλλού, σε άλλες εικόνες, αυτό είναι κίτρινο επίχρυσο, και σκεπασμένα με επίβλημα, με χρυσές ακτίνες.
Ο Χριστός είναι με βασιλικά ενδύματα, είναι ο Κύριος, αλλά η μόνη δύναμή του είναι η Σταυρωμένη Αγάπη και η αήττητη δύναμη του Σταυρού. Με μία δυνατή κίνηση των χεριών (πιάνοντας από τους καρπούς) αρπάζει όλο ζωντάνια τον Αδάμ και την Εύα ταραγμένους για να τους οδηγήσει στην Έξοδο. Αισθάνονται αγωνία και ικανοποίηση, διότι ήλθε η ώρα μετά από τόσους αιώνες, η ώρα της λύτρωσης από τα δεσμά του Άδη, όπου καταδικάστηκαν για τη πτώση τους.
Ο Αδάμ, παρίσταται ως γέρος, τα πλούσια λευκά μακριά μαλλιά του ακουμπούν στους ώμους του και το πρόσωπο του είναι άγριο και σκληρό. Ο χιτώνας του είναι υπολευκός με σκιάσεις ιώδους χρώματος και το ιμάτιό του πάλι υπόλευκο με πράσινες σκιάσεις. Η Εύα, παρουσιάζεται και αυτή ηλικιωμένη, ασπρόμαλλη, τυλιγμένη στο υπόλευκο χιτώνα και κεκρύφαλο, ενώ το ιμάτιο που καλύπτει το αριστερό της χέρι, είναι σε έντονο κόκκινο χρώμα. Τα σώματά και τα χέρια τους εγείρουν προς τον Χριστό σε στάση παράκλησης. Η Ανάσταση των πρωτόπλαστων γίνεται από σαρκοφάγους. Αυτό σημαίνει ότι, ο Αδάμ και η Εύα σηκώνονται μέσα από σαρκοφάγους που σχεδιάζονται δεξιά και αριστερά του Χριστού και όπως παρατηρούμε, βρίσκονται μεταξύ τους απέναντι[18].
Έτσι οι δύο Αδάμ τώρα συμπίπτουν και συναταυτίζονται όχι πια στη κένωση της Σαρκώσεως, αλλά στη δόξα της Παρουσίας. Αυτός που έχε πει στον Αδάμ “που είσαι”, ανέβηκε στο Σταυρό για να ζητήσει αυτόν που χάθηκε. Κατέβηκε στον Άδη λέγοντας: “Έλα λοιπόν, η δική μου εικόνα και η ομοιότης μου”. Γι’ αυτό, οι ομάδες αριστερά και δεξιά παριστάνουν το δεύτερο σχέδιο, την ανθρωπότητα. Είναι οι δίκαιοι και οι προφήτες (Άβελ, Ενώχ, Ησαϊας, Ιερεμίας). Πίσω από τον Αδάμ στέκεται ο Άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος, ο οποίος ευλογεί με το δεξί χέρι ενώ στο αριστερό κρατά τυλιγμένο ειλητό (λινό ύφασμα).
Ο Άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος ήταν εκείνος που και πάλι είχε προετοιμάσει το δρόμο για το κήρυγμα του Χριστού στον Άδη, γι’ αυτό και η εικονογράφησή του είναι απαραίτητη. Επίσης, εκφράζει τη χειρονομία μάρτυρα και προσδιορίζει τον Σωτήρα, είναι πρόδρομος και στον Άδη. Επιπροσθέτως, πίσω από τον Αδάμ στέκονται και οι βασιλείς του Ισραήλ Δαυίδ και Σολομών. Ο βασιλιάς Δαυίδ φορά στέμμα, κόκκινο χιτώνα και σκούρο μπλε ιμάτιο που καλύπτει τα προτεταμένα χέρια του (σε ορισμένες εικόνες ο λαιμός του περιβάλλεται από χρυσοκίτρινη ταινία στολισμένη με πολύτιμους λίθους). Το σώμα του είναι στραμμένο προς το κέντρο, ενώ το κεφάλι του στρέφεται προς τα πίσω σαν να συνομιλεί με τον γιο και διάδοχό του στο θρόνο Σολομώντα που στέκεται πίσω του. Παρόμοια βασιλικά ενδύματα φορά και ο προφητάναξ Σολομών, σε αντίθετους χρωματισμούς από εκείνα του πατέρα του, δηλαδή σκούρο μπλε χιτώνα και κόκκινο ιμάτιο. Στον κάμπο της παράστασης, πίσω από τις ομάδες των δικαίων στα δεξιά και τα αριστερά, διακρίνονται ορεινοί όγκοι[19]. Στην άλλη πλευρά της παράστασης, πίσω από την Εύα, ακολουθεί ο Άβελ, ο δίκαιος από τους απογόνους των πρωτοπλάστων που προσέφερε ευάρεστη θυσία στο Θεό. Απλώνει το χέρι του προς τον Χριστό, με το αριστερό χέρι κρατά την ποιμενική ράβδο και φορά κοντό υπόλευκο χιτώνα με ροδίζουσες σκιάσεις.
Κατόπιν ακολουθούν και άλλοι δίκαιοι άνδρες της Παλαιάς Διαθήκης, οι οποίοι μαζί τους σαστισμένοι και έκπληκτοι παρακολουθούν την θριαμβευτική είσοδο του Λυτρωτή Χριστού στον κόσμο του Άδη. Όλοι αναγνωρίζουν τον Σωτήρα και τον εκφράζουν με τις χειρονομίες τους και τις στάσεις τους. Ο Χριστός δεν εξέρχεται από τον τάφο αλλά “εκ νεκρών”, βγαίνοντας από τον εξουθενωμένο Άδη σαν από ένα νυφικό ανάκτορο… Μεταξύ της καθόδου στον Άδη και της εμφανίσεως του Χριστού αναστημένου τοποθετείται ένα μυστήριο που περιβάλλεται από σιωπή, απόλυτα προσιτό στο ανθρώπινο βλέμμα.
Παρατηρούμε λοιπόν ότι όλη αυτή η λαμπρότητα των αρετών τους αποδεικνύεται στην αγιογραφία με τα λευκά και πολυποίκιλα ενδύματά τους, που έχουν έντονο και προσεγμένο χρωματισμό, που αρμόζει στο λαμπρό γεγονός, της κοινής με τον Χριστό Ανάστασης όλων. Το Άγιο Πνεύμα ενεργεί, εξαφανίζει τα σκοτάδια του θανάτου, το φόβο της Κρίσεως, το βαθύ χάσμα του Άδη. Το φως του μετασχηματίζει τη πασχαλινή νύχτα σε Συμπόσιο Χαράς, εορτή της Συναντήσεως[20].
Τέλος, είναι άξιο να τονίσουμε και τον λόγο των Πατέρων της Εκκλησίας για το γεγονός της Ανάστασης του Χριστού όπως:
Ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος αναφέρει «Εἶναι πολλά μέν λοιπόν τά θαύματα τῆς τότε ἐποχῆς: Θεός πού σταυρώνεται, ἥλιος πού σκοτίζεται καί πάλι ἀνατέλλει (γιατί ἔπρεπε καί τά κτίσματα νά συμπάσχουν μέ τόν Κτίστη). Καταπέτασμα πού σχίζεται, αἷμα καί νερό πού χύνεται ἀπ’ τήν πλευρά (τό μέν αἷμα, γιατί ἦταν ἄνθρωπος, τό δέ νερό γιατί ἦταν πάνω ἀπ’ τόν ἄνθρωπο). Γῆ, πού σείεται, πέτρες πού σχίζονται γιά χάρη τῆς πέτρας (πού εἶναι ὁ Χριστός), νεκροί πού ἀνασταίνονται, ὡς ἐπιβεβαίωση τῆς τελευταίας καί κοινῆς ἀναστάσεως. Τά σημεῖα δέ στόν τάφο, τά μετά τόν τάφο, ποιός θά μποροῦσε ἐπάξια νά τά ὑμνήσει; Τίποτε δέ δέν ὑπάρχει σάν τό θαῦμα τῆς σωτηρίας μου: λίγες σταγόνες αἵματος ἀναπλάθουν τόν κόσμο ὅλο καί γίνονται σάν χυμός γάλακτος γιά ὅλους τούς ἀνθρώπους, πού συνδέουν καί συνάγουν ἐμᾶς σέ μιά ἑνότητα».
Ο Άγιος Γρηγόριος Νύσσης λέει «Καί ἔτσι συνενώνει μέ τήν ἀνάσταση ὅλα τά διαχωρισμένα αὐτός πού βρίσκεται καί στά δύο, πού παρέδωσε μέ τήν ἐξουσία πού ἔχει, τό σῶμα του στήν καρδιά τῆς γῆς, ὅπως ἔχει γραφεῖ (Ματθ. 12, 40), καί ἔδωσε τήν ψυχή του ἀπό μόνος του, ὅπως λέει στόν Πατέρα του, “στά χέρια σου παραδίνω τό πνεῦμα μου” (Λουκ. 23, 43), καί στό ληστή “ἀπό σήμερα θά εἶσαι μαζί μου στόν παράδεισο” (Λουκ. 23, 43). Γιατί δέν πρέπει νά πιστεύουμε πώς εἶναι κάπου ἀλλοῦ ἡ θεία ἐκείνη βιοτή, πού λέγεται παράδεισος, παρά μόνο μέσα στήν εὐρύχωρη παλάμη Τοῦ Πατέρα».
Ο Άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης επισημαίνει «Ρωτᾶς ποιά εἶναι ἡ αἰτία αὐτῶν καί τί εἶναι ἐκεῖνο πού προκάλεσε αὐτή τήν τόσο μεγάλη χαρά καί λαμπρότητα; Ὁ Χριστός ἀναστήθηκε ἀπό τούς νεκρούς καί ὅλος ὁ κόσμος γέμισε ἀπό ἀγαλλίαση. Κατάργησε μέ τό ζωοποιό του θάνατο τό θάνατο καί ὅλοι ὅσοι βρίσκονταν στόν Ἄδη ἐλευθερώθηκαν ἀπ’ τά δεσμά του. Ἄνοιξε τόν Παράδεισο καί τόν ἔκανε προσιτό σέ ὅλους. Πόσο, ἀλήθεια, μεγάλο βάθος, πού δέν μπορεῖ νά κατανοηθεῖ! Πόσο μεγάλο ὕψος, πού δέν μπορεῖ νά μετρηθεῖ! Πόσο φρικτό μυστήριο, πού ὑπερβαίνει τή δύναμη τοῦ νοῦ!».
Σάββατο 4 Μαΐου 2024
ΑΓΙΟ ΦΩΣ
Παρασκευή 3 Μαΐου 2024
ΟΝΕΙΡΟ ΑΠΑΤΗΛΟ
Πέμπτη 2 Μαΐου 2024
ΤΟΠΟΣ ΜΑΡΤΥΡΙΟΥ
Μεγάλη Πέμπτη. Οι πιστοί πηγαίνουν στην εκκλησία και αφήνουν άνθη στον εσταυρωμένο.