Για όσους εξακολουθούν να επιμένουν στην αλήθεια
Το blog και ο διαχειριστής του σε καμία περίπτωση δεν ευθύνονται για το περιεχόμενο των σχολίων.

Παρασκευή 17 Μαΐου 2024

EUROVISION. ΤΙ ΣΧΕΣΗ ΕΧΕΙ ΟΛΟ ΑΥΤΟ ΜΕ ΕΜΑΣ?

 


Κοιτάζω τις φωτογραφίες της Eurovision 2024 και θυμάμαι ότι ο Έρικ Φρομ έγραψε κάποτε σε ένα από τα βιβλία του:

«Το γεγονός ότι εκατομμύρια άνθρωποι μοιράζονται τις ίδιες αμαρτίες δεν αλλάζει αυτές τις αμαρτίες σε αρετές· το γεγονός ότι τόσοι πολλοί μοιράζονται τόσα πολλά λάθη δεν τους μεταβάλλει σε αρετές.

αυτά τα λάθη στη δικαιοσύνη·

Αυτό που βλέπουμε σήμερα στο επί πληρωμή περιεχόμενο του καταναλωτισμού -είτε είναι ταινία, βιβλία, μουσική, τέχνη- δεν είναι πλέον ψυχαγωγία, ούτε παραστατικές τέχνες, ούτε καν η showbiz.

Όπου κι αν κοιτάξεις, τα διδακτικά, προγραμματισμένα μηνύματα μεταμορφώνουν με το ζόρι μέσα σου όλα όσα ένιωθες ότι ήταν καλά και αληθινά. Και τι σχέση έχει αυτό με τα σατανικά σύμβολα, με την ανύψωση της αμαρτίας σε κάθε στροφή;

Αφήνω το ερώτημα ανοιχτό για να το απαντήσετε μόνοι σας.

Δείτε αυτές τις φωτογραφίες από διεθνείς τελετές βραβείων, βραβεία Grammy, συναυλίες των τελευταίων 2-3 ετών!

Πες μου, τι λέει η φωνή μέσα σου;

Μπορείτε ακόμα να το ακούσετε;

Γονείς! Ξέρετε ότι σε αυτές τις εικόνες βλέπετε αυτούς που πίσω από τις κλειστές πόρτες μεγαλώνουν τα παιδιά σας; Με τα αυτιά τους βουλωμένα, τους λένε μηνύματα στους στίχους τους, ενώ εσείς ανυποψίαστα κάνετε τα δικά σας έξω;

Θέλετε πραγματικά να έχουν κάποια σχέση με τους πιο πολύτιμους θησαυρούς σας;

Τι κόσμο μπορούν να ζωγραφίσουν για αυτούς;

Πανεμορφη? Ευγενής? Εξαιρετική?

Κάτι αξίας, κάτι για το οποίο αξίζει να ζεις;

Τι συμβαίνει? Και γιατί σηκώνουμε τους ώμους μας;

Και πόσο ακόμα μπορούμε να το κάνουμε αυτό ατιμώρητοι;

Πώς οι ΗΠΑ καταστρέφουν το μέλλον των νέων - Scott Galloway


 

«Για πρώτη φορά στην ιστορία των ΗΠΑ, ένας 30χρονος δεν τα πάει πλέον τόσο καλά όσο οι γονείς του στα 30. Αυτή είναι μια κατάρρευση της θεμελιώδης συμφωνίας που έχουμε με οποιαδήποτε κοινωνία, και προκαλεί οργή και ντροπή."

Σε μια καυτή ομιλία, ο καθηγητής μάρκετινγκ και podcaster Scott Galloway αναλύει τα δεδομένα που δείχνουν ότι, με πολλά μέτρα, οι νέοι στις ΗΠΑ βρίσκονται σε χειρότερη οικονομική θέση από ποτέ. Αποκαλύπτει τις βαθύτερες αιτίες και τις συνέπειες αυτής της «μεγάλης κλοπής μεταξύ γενεών», ρωτώντας γιατί την αφήσαμε να συνεχιστεί και δείχνοντας πώς θα μπορούσαμε να την τελειώσουμε.


Πέμπτη 16 Μαΐου 2024

ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΧΑΜΕΝΩΝ ΚΥΒΙΚΩΝ ΝΕΡΟΥ & ΔΟΛΙΟΦΘΟΡΕΣ ΣΤΟΝ ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΟ ΑΓΩΓΟ


Μετά από πέντε έτη, ένα ακόμα επεισόδιο της δεκάχρονης και πλέον περιπέτειας  μου που αφορά την θέση μου απέναντι στο  σκάνδαλο των χαμένων κυβικών  νερού και των δολιοφθορών του υποθαλάσσιου αγωγού τελείωσε χθες. Ο τελευταίος αντίδικος, αντιμέτωπος με μια αυστηρή σύνθεση δικαστηρίου, αφού δεν κατάφερε να πάρει ακόμα μία πολυπόθητη αναβολή, "αναγνώρισε την πράξη του, ζήτησε δημόσια συγνώμη" (τα οποία καταγράφηκαν στα πρακτικά της δίκης) και η μεταξύ μας διαφορά έληξε. Άλλωστε το θέμα του νερού δεν είναι διαφορά μεταξύ εμού και ενός τρίτου ο οποίος δεν ανήκει στον πυρήνα αυτών στους οποίους θα πρέπει να καταλογιστούν ευθύνες για το σκάνδαλο του νερού και των  δολιοφθορών στον υποθαλάσσιο αγωγό.

Χαρακτηριστικά τα λόγια του εισαγγελέα στο κλείσιμο της δίκης: "Παίζετε σε ένα επικίνδυνο παιχνίδι, αλλά κάποιος πρέπει να το κάνει και αυτό".

Τετάρτη 15 Μαΐου 2024

Η ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΗ ΦΙΛΙΑ ΟΠΩΣ ΤΗΝ ΑΠΟΤΥΠΩΣΗ Η ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΑ

 

Όσοι μετέχουν Ελληνικής παιδείας και γνωρίζουν ιστορία, καταλαβαίνουν το νόημα της εικόνας. Αν κάποιοι δεν αντιλαμβάνονται λόγω ιδεοληψιών ή άλλης αιτίας, μόνο δεινά μπορούν να προξενήσουν στον τόπο.

Τρίτη 14 Μαΐου 2024

ΚΟΛΥΜΠΩΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΒΑΣΗ ΚΑΘΗΚΟΝΤΟΣ

 


Είναι γνωστό ότι κάποιοι για να ανέβουν και μετά να παραμείνουν στην εξουσία, θα συμμαχήσουν ακόμα και με τον διάβολο. Ο διάβολος έχει πολλά πρόσωπα, Είναι αυτός που πλερώνει ψηφοφόρους , είναι το πολιτικό γραφείο που κατευθύνει τα πελατάκια του, είναι οι όμηροι επαγγελματίες που τους κρατάς στην παρανομία για να εξαναγκάσεις να σε ψηφίσουν και κυρίως είναι τα θρασύμια που με την ανοχή σου απειλούν θεούς και δαίμονες για να καθηλώσουν τους κοινούς σας εχθρούς.  Μόνο που όταν σπέρνεις ανέμους θα θερίσεις θύελλες όπως όταν δεν θα τηρείς κατά γράμμα και καθ' υπερβολή τις υποσχέσεις που έδωσες στα θρασύμια για να εκλεγείς. 
Σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες δημοσιογραφικές πληροφορίες, δήμαρχος και αντιδήμαρχος μηνύθηκαν χθες για παράβαση καθήκοντος από δυσαρεστημένο δικό τους πρόσωπο. Ήρθε η ώρα να πάρουν και αυτοί μια γεύση του δηλητήριου που δέχονταν όλοι αυτοί που έχουν βάλει απέναντι τους . την τελευταία και πλέον δεκαετία.

Δευτέρα 13 Μαΐου 2024

ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΟΠΩΣ ΤΟ ΘΕΛΕΙ Η WOKE - ΜΕΤΑΜΟΝΤΕΡΝΑ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ ΠΟΥ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΝΑ ΕΠΙΒΑΛΟΥΝ

 



EUROVISION. ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΚΑΙ ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΗ

 

Δεν πρόκειται να παραδώσω βραβείο στο Ισραήλ δήλωσε η Σουηδή περσινή νικήτρια της eurovision προφανώς εκφράζοντας την  woke πολιτική της ιδεολογία. 
Τελικά το θέμα λύθηκε με την νίκη της Ελβετίας και η Σουηδή παρέδωσε το (ουδέτερου γένους) έπαθλο σε (ουδέτερου γένους) καλλιτέχνη. Το τραγουδιστή πήρε το βραβείο.

Κυριακή 12 Μαΐου 2024

ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ "Η ΠΡΟΔΟΜΕΝΗ ΜΑΝΑ"

 


Για τους αγώνες του 1821 ο Θεόδωρος Βρυζάκης ζωγράφισε το έργο "Η Ελλάδα ευγνωμονούσα" απεικονίζοντας τα διαχρονικά συναισθήματα των Ελλήνων. Σήμερα, η Ελλάδα στα χέρια προσκυνημένων, στέκεται ως Μάνα προδομένη" από αυτούς στους οποίους τα παιδιά της εμπιστεύτηκαν την τύχη της.

«Η Ελλάς ευγνωμονούσα», είναι ο συγκλονιστικός πίνακας του Έλληνα ζωγράφου Θεόδωρου Βρυζάκη, που φιλοτεχνήθηκε το έτος 1858.

Πρόκειται για έργο με ιδιαίτερο συμβολισμό, αφού η Ελλάδα, απεικονίζεται ως αρχαία κόρη, πάνω σ’ ένα σύννεφο που την κρατά υπερυ­ψωμένη και κυρίαρχη στο κέντρο του πίνακα. Φορά δάφνινο στεφάνι στα ξέπλεκα μαλλιά της, και πατά στις σπασμένες αλυσίδες των δεσμών της.

Η αξία του είναι διαχρονική και επίκαιρη, καθώς δύο αιώνες αργότερα, η Ελλάδα Ευγνωμονούσα στέκει αγέρωχη, σε πείσμα των προκλήσεων και όλων των δεινών.

Στο έργο που φιλοτέχνησε ο Θεόδωρος Βρυζάκης, η Ελλάδα, έχει τα χέρια της απλωμένα δεξιά και αριστερά, σε μία συμβολική κίνηση εναγκαλισμού αλλά και προ­στασίας πλέον όλων όσοι με θυσίες και αγώνες συνετέλεσαν στην απελευθέρωσή της, όλων όσοι εξακολουθούν να διαθέτουν τις περιουσίες τους για την ανασυγκρότησή της, όπως υποδηλώνει ο σωρός των νομισμάτων που της προσφέρεται.

Γύρω της συνωστίζονται οι γνώριμοι πρωτεργάτες της Επανάστασης, οι πρόδρομοι Ρήγας Φεραίος, Αδαμάντιος Κοραής, Αλέξανδρος Υψηλάντης, Μιχαήλ Σούτζος, οι γενναίοι αγωνιστές Θεόδωρος Κολοκοτρώνης, Γεώργιος Καραϊσκάκης, Οδυσσέας Ανδρούτσος, οι ήρωες των ναυτικών αγώνων Κωνσταντίνος Κανάρης, Ανδρέας Μιαούλης, Λασκαρίνα Μπουμπουλίνα.

Για την απόδοση των αναγνωρίσιμων φυσιογνωμικών χαρακτηριστικών τους, ο Βρυζάκης, όπως αναφέρει η Αργολική αρχειακή βιβλιοθήκη, χρησιμοποιεί τις προσωπογραφίες των αγωνιστών που είχε σχεδιάσει ο Krazeisen και είχαν ευρέως διαδοθεί με μία σειρά λιθογραφίων που εκδόθηκε το 1831 στο Μόναχο.

Ο Βρυζάκης, εκφράζοντας τα συναισθήματα των Ελλήνων που αισθάνονταν την ανάγκη να τιμήσουν όσους θυσίασαν τη ζωή τους για την ελευθερία, φιλοτεχνεί την αλληγορική αυτή σύνθεση, η οποία φέρνει κοντά τους έναν κόσμο ηρωικό και ανακαλεί στη μνήμη τους την εποχή των αγώνων, που ο απόηχος τους είναι ακόμα ζωντανός και καθορίζει από πολλές απόψεις τη ζωή τους. Η εικόνα ενεργεί συγκι­νησιακά και προβάλλει ένα ζήτημα ηθικής στάσης, την αναγνώριση της αρετής, την απόδοση τιμής, αλλά και τη συνειδητοποίηση της υποχρέωσης για μίμηση και συνέ­χεια.

Βασικό ρόλο σ’ αυτό παίζει η δύναμη της αναπαράστασης με τα μορφολογικά της χαρακτηριστικά αλλά και οι συνειρμοί που την ακολουθούν. Δεν είναι καθόλου απίθανο να ισχύει αυτό που έχει υποστηριχθεί από πολλούς μελετητές ότι το έργο παραπέμπει στους στίχους τους αποδιδόμενους στον Ρήγα Φεραίο «Ω παιδιά μου ορφανά μου…».

Οι διάφοροι τίτλοι που αποδίδονται στον πίνακα Η Ελλάς ευγνωμονούσα, Υπέρ Πατρίδος το Παν, Η Ελλάς συνάγουσα τα τέκνα της και η ευρεία διάδοσή του σε λιθογραφημένη απόδοση, αποδεικνύει την ταύτιση του κοινού με την απεικόνιση, καθώς η παράσταση εκπληρεί το αίτημα της «ελληνικής μετεπαναστατικής κοινωνίας που είχε ανάγκη να διαβάζει εικαστικά τις μεγάλες στιγμές του ελληνικού έθνους, να τις αναπολεί ως σημεία αναφοράς και να τα εξιδανικεύσει παρά να αντιμετωπίζει τη σκληρή πραγματικότητα».

Σάββατο 11 Μαΐου 2024

ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΜΕ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΚΟΣΤΟΣ

 


Επειδή η "αλήθεια" είναι ο εχθρός του κατεστημένου, οι άνθρωποι του προσπαθούν να σε καταστρέψουν με κάθε μέσο ενώ οι δειλοί παραμένουν απλοί παρατηρητές . Ως  συνεργοί και συνένοχοι, σιωπούν.

πηγή 

Παρασκευή 10 Μαΐου 2024

ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ. Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΝΙΚΗΣ

 


Βαγγέλης Μαρινάκης: «Παρά τις δυσκολίες, εμείς έχουμε πίστη στα όνειρα μας»

Αναλυτικά όσα δήλωσε ο κ. Μαρινάκης: «Απόψε εκατομμύρια κόσμος δεν έχει καταλάβει τι έχει γίνει. Το να παίζει ο Ολυμπιακός σε αυτόν τον τελικό, το να νικάει ομάδες οι οποίες είναι στο Champions League, ομάδες με επταπλάσια μπάτζετ και να παίζει όπως παίζει στην έδρα τους ή όπως απόψε στην έδρα μας, μας γεμίζει με πολύ μεγάλη χαρά, μεγάλη αισιοδοξία.

Πρέπει να αναλογιστεί κανείς από ποια χώρα ξεκινήσαμε και το κάναμε αυτό, με ποια ποδοσφαιρική ομοσπονδία το κάναμε αυτό, με ποια κυβέρνηση το κάναμε αυτό και παρόλες τις δυσκολίες το καταφέραμε αυτό το μεγάλο όνειρο.

Αυτό που θέλω να πω είναι ότι στην αρχή το πίστεψε ένας, μετά δύο και μετά έγιναν περισσότεροι. Σιγά σιγά το πίστεψαν όλοι. Το είχαμε πει στους Νέους, γιατί αυτό είναι μεγαλύτερο επίτευγμα, να φτάσουν στην κορυφή της Ευρώπης. Παρά τις δυσκολίες, παρά τα όσα γράφονται, το τι μπορεί να συζητάει ο καθένας, εμείς έχουμε πίστη στα όνειρά μας, τα στηρίζουμε και με σκληρή δουλειά και όλοι μαζί ενωμένοι πιστεύω ότι μπορούμε να κατακτήσουμε την κορυφή.

Είναι μια μεγάλη βραδιά, ιστορική για το ελληνικό ποδόσφαιρο. Απόψε όλοι οι Έλληνες είναι μαζί. Τους χρειαζόμαστε όλους σε λίγο καιρό, σε ελληνικά χώματα, για να το σηκώσουμε όλοι μαζί. Είναι κάτι που θα το κάνουμε για την Ελλάδα μας, για τον Θρύλο μας, για τον Πειραιά μας, αλλά πάνω απ’ όλα για τον τόπο μας».

πηγή 

ΕΠΙΚΡΑΤΗΣΗ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥ

 


Οι νίκες έχουν συνέπειες και πέραν του αθλητικού χώρου.

Πέμπτη 9 Μαΐου 2024

Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΗΜΕΤΕΡΩΝ

 


Αίγινα 9 Μαΐου 2024
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Η θέση της Αντιπολίτευσης στον Δήμο Αίγινας για τις
νέες προσλήψεις υπαλλήλων ορισμένου χρόνου
Οι έκτακτες προσλήψεις υπαλλήλων ιδιωτικού δικαίου
ορισμένου χρόνου (8μηνών) που αποφάσισε και
ανακοίνωσε ο Δήμαρχος Αίγινας είναι νόμιμες, πλην όμως
ηθικά και πολιτικά απαράδεκτες, για τον απλούστατο λόγο
ότι έγιναν με αποκλειστικό κριτήριο την «τακτοποίηση»
ημετέρων, συγγενών και φίλων προσκείμενων στην
παράταξη της πλειοψηφίας.
Σεβόμαστε το δικαίωμα στην εργασία, αλλά επίσης
σεβόμαστε και το δικαίωμα κάθε συμπολίτη μας, που
ανταποκρίθηκε σε αυτήν την προκήρυξη, να
πληροφορηθεί γιατί η δική του αίτηση απορρίφθηκε.
Δηλώνουμε απερίφραστα ότι αποτελεί στοιχειώδη
υποχρέωση του Δήμαρχου Αίγινας να δημοσιοποιήσει
άμεσα όλα τα στοιχεία αυτής της προκήρυξης και να
ενημερώσει αιτιολογημένα κάθε ενδιαφερόμενο πολίτη της
Αίγινας για την τύχη της αίτησής του.
Όλα στο Φώς!

Οι δημοτικοί σύμβουλοι της παράταξης
«Μαζί Μπροστά για την Αίγινα»

Τετάρτη 8 Μαΐου 2024

Τρίτη 7 Μαΐου 2024

ΤΟ ΑΝΤΙΔΩΡΟ ΤΟΥ ΚΑΛΟΥ ή ΑΦΕΛΟΥΣ ΣΑΜΑΡΙΤΗ

 


Επιχειρηματίας βρήκε νεαρό "γαλανομένο" από τις δοκιμασίες της ζωής και αποφάσισε να του προσφέρει εργασία. Ο νεαρός, προς ανταπόδοση των καλών υπηρεσιών του εργοδότη τον αντάμειψε με τον χειρότερο τρόπο.
 Σύμφωνα με την απόφαση ΒΤ525/2023 του Πρωτοδικείου Πειραιώς  το οποίο σκέφτηκε σύμφωνα με τον νόμο και " πείστηκε ότι ο κατηγορούμενος .Ι. .τέλεσε την αξιόποινη πράξη της συκοφαντικής δυσφήμισης τελεσθείσας δημόσια και πρέπει να κηρυχθεί ένοχος διότι αποδείχθηκε ότι στην Αίγινα περί τα τέλη Απριλίου του 2000 ισχυρίστηκε γραπτώς και δημόσια ενώπιον τρίτων, για κάποιον άλλο ψευδή γεγονότα που μπορούσαν να βλάψουν την τιμή και την υπόληψή του τελώντας εν γνώσει της αναλήθειας αυτών και ειδικότερα διέδωσε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και απέστειλε στα κινητά τηλέφωνα αορίστου αριθμού ατόμων, φωτογραφίες στις οποίες εμφαίνεται ο ΔΠ με τον ίδιο τον κατηγορούμενο με κατεβασμένο το παντελόνι του και με έκθεση των γεννητικών του οργάνων, τις οποίες είχε ο ίδιος λάβει με το κινητό του τηλέφωνο όταν είχε πάει δήθεν να εργαστεί στην επιχείρηση του ΠΔ για τρεις μέρες προκειμένου να πείσει τους τρίτους ότι διατηρεί με τον ΠΔ ιδιαίτερες ερωτικές σχέσεις και να μπορέσει εν συνεχεία να ασκεί πιέσεις για οικονομικές απολαβές (λόγω της πολύ καλής οικονομικής κατάστασης του ΠΔ ή ακόμα και προκειμένου να δώσει το έναυσμα στον πατέρα του να προσεγγίσει τον ΠΔ και να αξιώσει επανόρθωση της τιμής τους με οικονομικές αξιώσεις …. 
Το αληθές ήτο ότι οι συγκεκριμένες φωτογραφίες ελήφθησαν από τον κατηγορούμενο την ώρα που ο ίδιος παρενοχλούσε τον ΠΔ και τον προκαλούσε να τον θωπεύσει, έχοντας κατεβάσει το ρούχα του επιδεικτικά μπροστά του και μιλώντας του ταυτόχρονα απρεπώς...…. Μάλιστα η ενέργεια του κατηγορούμενου ήταν προμελετημένη γιατί ο ίδιος ο πατέρας του είχε επιδιώξει μέσα από την κοινωνική του συναναστροφή με τον ΠΔ να εργαστεί ο υιός του στην επιχείρηση του χωρίς όμως να ενημερώσει το ΠΔ για το πρόβλημα ψυχικής υγείας του υιού του ώστε και εκείνος να είναι προσεκτικός όταν ο κατηγορούμενος τον πλησίασε κρατώντας το κινητό του και κατεβάζοντας το παντελόνι και το εσώρουχό του και τραβώντας την σχετική φωτογραφία που εν συνεχεία επιδείκνυε στους τρίτους ώστε να διαβάλει τον ΠΔ.
Το δικαστήριο κήρυξε ένοχο τον κατηγορούμενο. Η πρόταση του εισαγγελέως ήταν ποινή φυλάκισης οκτώ μηνών. Το Δικαστήριο καταδίκασε τον κατηγορούμενο με ποινή φυλάκισης δέκα μηνών, τριετή αναστολή και του επέβαλε τα έξοδα της δίκης ύψους 200 ευρώ.
Ηθικό δίδαγμα
Όταν σας προτείνουν να πάρετε στην δούλεψή σας ή να δώσετε την εμπιστοσύνη σας στον κάθε "Γιάννη" θα πρέπει πρώτα να διερευνήσετε από που κρατάει ο σκούφια του και το κυριότερο αν είναι ψυχικά υγιής.  Οι κακές επιλογές έχουν πάντα συνέπειες . Η τιμή και η υπόληψη του  άνω επιχειρηματίας  αποκαταστάθηκε από την δικαιοσύνη. Η αδικαιολόγητη ταλαιπωρία αφήνει πάντα  τα σημάδια της  


Κυριακή 5 Μαΐου 2024

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ

 


Η εικόνα της Ανάστασης στη Βυζαντινή τέχνη.

Περιγραφή της εικόνας  

Στη βάση της εικόνας, ανάμεσα σε απότομους βράχους ανοίγεται μια σκοτεινή άβυσσος. Διακρίνουμε τις μαρμάρινες σαρκοφάγους, τις πύλες της κολάσεως με τις σκόρπιες κλειδαριές, καρφιά και κλείθρα, καθώς και τις μορφές του Σατανά και του Άδη. Κάτω από τις πύλες του Άδη που έσπασε ο Χριστός[9], απεικονίζεται μέσα σε ένα μαύρο χάσμα ένας γέρος αναμαλλιασμένος ή και γυμνός, δεμένος με αλυσίδες και έντρομος, ο οποίος είναι ο θάνατος ή ο Σατανάς[10]. Σε ορισμένες μεταγενέστερες εικόνες, όπως μας πληροφορεί ο ιερομόναχος Διονύσιος στην ερμηνεία των Ζωγράφων, ιστορούνται άγγελοι «να δένουν τον Βεελζεβούλ»[11]. Αυτά είναι τα «κατώτατα της γης», τα «ταμεία του Άδου» όπου κατέβηκε ο Κύριος για να κηρύξει τη σωτηρία[12] «τοις απ’ αιώνος εκεί καθεύδουσι»[13]. Ο Άδης, λοιπόν, είναι ιδεατός χώρος, μεταφυσικός, κι όμως απτός χάρη στις ρεαλιστικές υπομνήσεις των συμβόλων του, συμβόλων φθοράς και δουλείας που αναιρεί η μεγαλειώδης θεϊκή παρουσία[14].

Πάνω από το σπήλαιο, στο κέντρο της εικόνας, προβάλλει ο νικητής του θανάτου, ο Χριστός[15] – κεραυνός, με εμφανή στα χέρια και στα πόδια Του τα σημάδια της Σταύρωσης[16], λάμποντας από το άκτιστο φως, Κύριος της Ζωής, γεμάτος με δυναμισμό του Αγίου Πνεύματος και ακτινοβολώντας θείες ενέργειες[17]. Η όψη του προσώπου Του είναι αυστηρή αλλά με έκφραση φιλάνθρωπη, δηλαδή, στην εικόνα διακρίνεται το στοργικό Του βλέμμα για τον άνθρωπο. Είναι φανερό ότι το πρόσωπο Του κυριαρχεί βασιλικά ως ελευθερωτής και από την υπερβολική αγάπη Του για τον άνθρωπο φθάνει ως και στον Άδη για να τον συναντήσει. Ο Χριστός κατεβαίνει μέσα στον (εσωτερικό) Άδη κάθε ανθρώπου, εισέρχεται μέσα στην απελπισία του για να τον ανασύρει από αυτό το βασανιστικό μαρτύριο της απελπισίας, της φθοράς και μοναξιάς του και να τον κάνει να κοινωνήσει μαζί του. Η ωοειδής δόξα ή ο φωτεινός κύκλος που περιβάλει τον Χριστό, δείχνει τη θεότητά Του.

Η ψυχή Του αν και χωρίστηκε με το θάνατο από το σώμα Του, εξακολουθεί και είναι ενωμένη με τη θεία υπόσταση. Η ορμητικότητα της κίνησης, το φωτοστέφανο στην κεφαλή Του, τα χρυσά ιμάτια Του που κυματίζουν – ακτινοβολούν και η θριαμβευτική όψη του προσώπου Του εναρμονίζονται πλήρως με το δίστιχο της Πασχαλινής ακολουθίας: “Χριστός κατελθών προς πάλην άδου μόνος, Λαβών ανήλθε πολλά της νίκης σκύλα (=λάφυρα)”. Ο Χριστός, όρθιος, επιστρέφει τροπαιούχος από τη μάχη του με τον Άδη κρατώντας τα πρώτα λάφυρα της νίκης. Είναι ντυμένος με φως, χαρακτηριστικό του δοξασμένου σώματος και σύμβολο της θείας Δόξας. Τα ενδύματα Του είναι από μια υπερφυσική λευκότητα και αναφέρονται στα χρώματα του Θαβώρ (=Το Όρος που έγινε η Μεταμόρφωση του Χριστού), αλλού, σε άλλες εικόνες, αυτό είναι κίτρινο επίχρυσο, και σκεπασμένα με επίβλημα, με χρυσές ακτίνες.

Ο Χριστός είναι με βασιλικά ενδύματα, είναι ο Κύριος, αλλά η μόνη δύναμή του είναι η Σταυρωμένη Αγάπη και η αήττητη δύναμη του Σταυρού. Με μία δυνατή κίνηση των χεριών (πιάνοντας από τους καρπούς) αρπάζει όλο ζωντάνια τον Αδάμ και την Εύα ταραγμένους για να τους οδηγήσει στην Έξοδο. Αισθάνονται αγωνία και ικανοποίηση, διότι ήλθε η ώρα μετά από τόσους αιώνες, η ώρα της λύτρωσης από τα δεσμά του Άδη, όπου καταδικάστηκαν για τη πτώση τους.

Ο Αδάμ, παρίσταται ως γέρος, τα πλούσια λευκά μακριά μαλλιά του ακουμπούν στους ώμους του και το πρόσωπο του είναι άγριο και σκληρό. Ο χιτώνας του είναι υπολευκός με σκιάσεις ιώδους χρώματος και το ιμάτιό του πάλι υπόλευκο με πράσινες σκιάσεις. Η Εύα, παρουσιάζεται και αυτή ηλικιωμένη, ασπρόμαλλη, τυλιγμένη στο υπόλευκο χιτώνα και κεκρύφαλο, ενώ το ιμάτιο που καλύπτει το αριστερό της χέρι, είναι σε έντονο κόκκινο χρώμα. Τα σώματά και τα χέρια τους εγείρουν προς τον Χριστό σε στάση παράκλησης. Η Ανάσταση των πρωτόπλαστων γίνεται από σαρκοφάγους. Αυτό σημαίνει ότι, ο Αδάμ και η Εύα σηκώνονται μέσα από σαρκοφάγους που σχεδιάζονται δεξιά και αριστερά του Χριστού και όπως παρατηρούμε, βρίσκονται μεταξύ τους απέναντι[18].

Έτσι οι δύο Αδάμ τώρα συμπίπτουν και συναταυτίζονται όχι πια στη κένωση της Σαρκώσεως, αλλά στη δόξα της Παρουσίας. Αυτός που έχε πει στον Αδάμ “που είσαι”, ανέβηκε στο Σταυρό για να ζητήσει αυτόν που χάθηκε. Κατέβηκε στον Άδη λέγοντας: “Έλα λοιπόν, η δική μου εικόνα και η ομοιότης μου”. Γι’ αυτό, οι ομάδες αριστερά και δεξιά παριστάνουν το δεύτερο σχέδιο, την ανθρωπότητα. Είναι οι δίκαιοι και οι προφήτες (Άβελ, Ενώχ, Ησαϊας, Ιερεμίας). Πίσω από τον Αδάμ στέκεται ο Άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος, ο οποίος ευλογεί με το δεξί χέρι ενώ στο αριστερό κρατά τυλιγμένο ειλητό (λινό ύφασμα).

Ο Άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος ήταν εκείνος που και πάλι είχε προετοιμάσει το δρόμο για το κήρυγμα του Χριστού στον Άδη, γι’ αυτό και η εικονογράφησή του είναι απαραίτητη. Επίσης, εκφράζει τη χειρονομία μάρτυρα και προσδιορίζει τον Σωτήρα, είναι πρόδρομος και στον Άδη. Επιπροσθέτως, πίσω από τον Αδάμ στέκονται και οι βασιλείς του Ισραήλ Δαυίδ και Σολομών. Ο βασιλιάς Δαυίδ φορά στέμμα, κόκκινο χιτώνα και σκούρο μπλε ιμάτιο που καλύπτει τα προτεταμένα χέρια του (σε ορισμένες εικόνες ο λαιμός του περιβάλλεται από χρυσοκίτρινη ταινία στολισμένη με πολύτιμους λίθους). Το σώμα του είναι στραμμένο προς το κέντρο, ενώ το κεφάλι του στρέφεται προς τα πίσω σαν να συνομιλεί με τον γιο και διάδοχό του στο θρόνο Σολομώντα που στέκεται πίσω του. Παρόμοια βασιλικά ενδύματα φορά και ο προφητάναξ Σολομών, σε αντίθετους χρωματισμούς από εκείνα του πατέρα του, δηλαδή σκούρο μπλε χιτώνα και κόκκινο ιμάτιο. Στον κάμπο της παράστασης, πίσω από τις ομάδες των δικαίων στα δεξιά και τα αριστερά, διακρίνονται ορεινοί όγκοι[19]. Στην άλλη πλευρά της παράστασης, πίσω από την Εύα, ακολουθεί ο Άβελ, ο δίκαιος από τους απογόνους των πρωτοπλάστων που προσέφερε ευάρεστη θυσία στο Θεό. Απλώνει το χέρι του προς τον Χριστό, με το αριστερό χέρι κρατά την ποιμενική ράβδο και φορά κοντό υπόλευκο χιτώνα με ροδίζουσες σκιάσεις.

Κατόπιν ακολουθούν και άλλοι δίκαιοι άνδρες της Παλαιάς Διαθήκης, οι οποίοι μαζί τους σαστισμένοι και έκπληκτοι παρακολουθούν την θριαμβευτική είσοδο του Λυτρωτή Χριστού στον κόσμο του Άδη. Όλοι αναγνωρίζουν τον Σωτήρα και τον εκφράζουν με τις χειρονομίες τους και τις στάσεις τους. Ο Χριστός δεν εξέρχεται από τον τάφο αλλά “εκ νεκρών”, βγαίνοντας από τον εξουθενωμένο Άδη σαν από ένα νυφικό ανάκτορο… Μεταξύ της καθόδου στον Άδη και της εμφανίσεως του Χριστού αναστημένου τοποθετείται ένα μυστήριο που περιβάλλεται από σιωπή, απόλυτα προσιτό στο ανθρώπινο βλέμμα.

Παρατηρούμε λοιπόν ότι όλη αυτή η λαμπρότητα των αρετών τους αποδεικνύεται στην αγιογραφία με τα λευκά και πολυποίκιλα ενδύματά τους, που έχουν έντονο και προσεγμένο χρωματισμό, που αρμόζει στο λαμπρό γεγονός, της κοινής με τον Χριστό Ανάστασης όλων. Το Άγιο Πνεύμα ενεργεί, εξαφανίζει τα σκοτάδια του θανάτου, το φόβο της Κρίσεως, το βαθύ χάσμα του Άδη. Το φως του μετασχηματίζει τη πασχαλινή νύχτα σε Συμπόσιο Χαράς, εορτή της Συναντήσεως[20].

Τέλος, είναι άξιο να τονίσουμε και τον λόγο των Πατέρων της Εκκλησίας για το γεγονός της Ανάστασης του Χριστού όπως:

 Ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος αναφέρει «Εἶναι πολλά μέν λοιπόν τά θαύματα τῆς τότε ἐποχῆς: Θεός πού σταυρώνεται, ἥλιος πού σκοτίζεται καί πάλι ἀνατέλλει (γιατί ἔπρεπε καί τά κτίσματα νά συμπάσχουν μέ τόν Κτίστη). Καταπέτασμα πού σχίζεται, αἷμα καί νερό πού χύνεται ἀπ’ τήν πλευρά (τό μέν αἷμα, γιατί ἦταν ἄνθρωπος, τό δέ νερό γιατί ἦταν πάνω ἀπ’ τόν ἄνθρωπο). Γῆ, πού σείεται, πέτρες πού σχίζονται γιά χάρη τῆς πέτρας (πού εἶναι ὁ Χριστός), νεκροί πού ἀνασταίνονται, ὡς ἐπιβεβαίωση τῆς τελευταίας καί κοινῆς ἀναστάσεως. Τά σημεῖα δέ στόν τάφο, τά μετά τόν τάφο, ποιός θά  μποροῦσε ἐπάξια νά τά ὑμνήσει;  Τίποτε δέ δέν ὑπάρχει σάν τό θαῦμα τῆς σωτηρίας μου: λίγες σταγόνες αἵματος  ἀναπλάθουν τόν κόσμο ὅλο καί γίνονται σάν χυμός γάλακτος γιά ὅλους τούς ἀνθρώπους, πού συνδέουν καί συνάγουν ἐμᾶς σέ μιά ἑνότητα».

Ο Άγιος Γρηγόριος Νύσσης λέει «Καί ἔτσι συνενώνει μέ τήν ἀνάσταση ὅλα τά διαχωρισμένα αὐτός πού βρίσκεται καί στά δύο, πού παρέδωσε μέ τήν ἐξουσία πού ἔχει, τό σῶμα του στήν καρδιά τῆς γῆς, ὅπως ἔχει γραφεῖ (Ματθ. 12, 40), καί ἔδωσε τήν ψυχή του ἀπό μόνος του, ὅπως λέει στόν Πατέρα του, “στά χέρια σου παραδίνω τό πνεῦμα μου” (Λουκ. 23, 43), καί στό ληστή “ἀπό σήμερα θά εἶσαι μαζί μου στόν παράδεισο” (Λουκ. 23, 43). Γιατί δέν πρέπει νά πιστεύουμε πώς εἶναι κάπου ἀλλοῦ ἡ θεία ἐκείνη βιοτή, πού λέγεται παράδεισος, παρά μόνο μέσα στήν εὐρύχωρη παλάμη Τοῦ Πατέρα».

Ο Άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης επισημαίνει «Ρωτᾶς ποιά εἶναι ἡ αἰτία αὐτῶν καί τί εἶναι ἐκεῖνο πού προκάλεσε αὐτή τήν τόσο μεγάλη χαρά καί λαμπρότητα; Ὁ Χριστός ἀναστήθηκε ἀπό τούς νεκρούς καί ὅλος ὁ κόσμος γέμισε ἀπό ἀγαλλίαση. Κατάργησε μέ τό ζωοποιό του θάνατο τό θάνατο καί ὅλοι ὅσοι βρίσκονταν στόν Ἄδη ἐλευθερώθηκαν ἀπ’ τά δεσμά του. Ἄνοιξε τόν Παράδεισο καί τόν ἔκανε προσιτό σέ ὅλους. Πόσο, ἀλήθεια, μεγάλο βάθος, πού δέν μπορεῖ νά κατανοηθεῖ!  Πόσο μεγάλο ὕψος, πού δέν μπορεῖ νά μετρηθεῖ!  Πόσο φρικτό μυστήριο, πού ὑπερβαίνει τή δύναμη τοῦ νοῦ!».

ΠΗΓΗ

Σάββατο 4 Μαΐου 2024

ΑΓΙΟ ΦΩΣ

 











Ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων Διόδωρος ο Α' (1981-2000) έλαβε το Άγιο Πυρ ως επικεφαλής της τοπικής Εκκλησίας του για 19 συνεχή χρόνια.
Σε συνέντευξή του μοιράστηκε τις λεπτομέρειες του θαύματος:
«Όταν όλα τα φώτα σβήσουν, σκύβω και μπαίνω στον τάφο.
Από εκεί, μέσα στο σκοτάδι, βρίσκω τον δρόμο προς τον εσωτερικό διάδρομο...
Εκεί γονατίζω με ιερό φόβο και... λέω ορισμένες προσευχές που μας έχουν περάσει στους αιώνες και περιμένω.
Μερικές φορές η αναμονή διαρκεί λίγα λεπτά, αλλά συνήθως ένα θαύμα συμβαίνει αμέσως μετά την ανάγνωση των προσευχών.
Από τα έγκατα της πέτρας πάνω στην οποία βρισκόταν το Σώμα του Χριστού, βγαίνει ένα απερίγραπτο Φως.
Κατά κανόνα, έχει μπλε απόχρωση, αλλά το χρώμα μπορεί να αλλάξει...
Κάθε χρόνο εμφανίζεται διαφορετικά. Μερικές φορές καλύπτει μόνο την πλάκα του φέρετρου, μερικές φορές γεμίζει τα κουβούκλια (δωμάτιο) με φως, ώστε οι άνθρωποι που στέκονται έξω... βλέπουν ότι το μικρό δωμάτιο είναι γεμάτο φως.
Αυτό το φως δεν καίγεται. Και στα 16 χρόνια της πατριαρχείας μου στην Ιερουσαλήμ, δεν έκαψα ποτέ τα γένια μου όταν έλαβα το Φως...
Σε ένα συγκεκριμένο μέρος, αυτό το Φως ανεβαίνει προς τα πάνω, σχηματίζοντας μια κολόνα που η φλόγα της έχει διαφορετική φύση, και έτσι μπορώ να ανάψω τα κεριά μου από αυτήν...
Αυτό το θαύμα...κάνει την Ανάσταση του Χριστού τόσο αληθινή και ζωντανή για εμάς, σαν να έγινε μόλις πριν από λίγα χρόνια...
Ζω στα Ιεροσόλυμα από το 1939, από τότε που ήρθα στην πόλη σε ηλικία 15 ετών. Όλα αυτά τα χρόνια ήμουν παρών στην λειτουργία της έλευσης του Αγίου Φωτός και είδα αυτό το θαύμα 61 φορές.
Για μένα δεν τίθεται θέμα αν πιστεύω σε ένα θαύμα ή όχι. Ξέρω ότι είναι γνήσιο».

Παρασκευή 3 Μαΐου 2024

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΡΙΩΝ ΕΠΙΤΑΦΙΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΠΡΟΒΛΗΤΑ ΑΙΓΙΝΑΣ


 

ΟΝΕΙΡΟ ΑΠΑΤΗΛΟ

 


Τον Μήτσο τον ομορφονιό και αυτοχθόνων γόνο, τον κήρυξε η ψαραγορά της Αίγινας γοργόνο. Μα πίστεψε πως θάκανε πολιτική καριέρα και σήκωσε πολύ νωρίς των Ντάλτων την παντιέρα. Νόμισε ότι ήτανε ο μάγκας της παρέας μα αποδείχθηκε στερνά απλά σκέτη φιγούρα . 
Κι αφού καλογλυκάθηκε στου δήμου το τραπέζι, άρχισε κάπως βρόμικα και πονηρά να παίζει.
¨όμως την φόρα τούκοψε ένας τρανός δελφίνος που έχει γνώσεις και μυαλό ο φίλος μου ο Μαρίνος
Κι εδώ οι κώλοι σφίγγουνε, όλοι το λένε ευθέως. Ο Μήτσος τρέχει μόνος του και βγαίνει τελευταίος.
Όνειρο ήταν Δημητρό. Φρόντισε να ξυπνήσεις και στα παλιά λημέρια σου γρήγορα να γυρίσεις.
Καλή Ανάσταση καλέ μου φίλε και μην το παίρνεις κατάκαρδα.
Επειδή σε αλευρώσανε δεν σημαίνει πως έγινες και μυλωνάς.
Φιλάκια πολλά
Σουλπίκιος

Πέμπτη 2 Μαΐου 2024

ΤΟΠΟΣ ΜΑΡΤΥΡΙΟΥ


 Μεγάλη Πέμπτη. Οι πιστοί πηγαίνουν στην εκκλησία και αφήνουν άνθη στον εσταυρωμένο.
 Λίγα άνθη κοσμούν τον εικονιζόμενο τόπο μαρτυρίου. 

Η παρούσα κατάστασή του χαρακτηρίζουν την βούληση κάποιων στην διατήρηση της παρανομίας και την αδιαφορία για την ανθρώπινη ζωή.
Σε κάθε περίπτωση βούληση υπάρχει για έργα χωρίς μελέτες τα οποία εξυπηρετούν ημέτερους (εδώ) (εδώ) (εδώ
Προφανώς η διατήρηση του εικονιζόμενου έργου στην παρούσα μορφή του κάποιους εξυπηρετεί. Το αν σταθεί αιτία για να χαθεί ακόμα μια ανθρώπινη ζωή είναι δευτερευούσης σημασίας.