Αγαπητέ Αιακέ,
Κατ` αρχήν θα ήθελα να σε ευχαριστήσω για την απρόσμενη τιμή
που μας έκανες να προβάλλεις μέσα από το blog
σου το σχολείο μας και το έργο του, αν και σκοπός των δραστηριοτήτων μας
δεν είναι αυτός.
Σκοπός του σχολείου , λοιπόν,
σύμφωνα με το νόμο 1566/85 είναι, εκτός από την ισόρροπη ανάπτυξη των
διανοητικών και ψυχοσωματικών δυνάμεων των μαθητών, η εξέλιξη τους σε
ολοκληρωμένες προσωπικότητες, με δημιουργική και κριτική σκέψη και αντίληψη
συλλογικής προσπάθειας και συνεργασίας, ώστε να αναλάβουν πρωτοβουλία και με
την υπεύθυνη συμμετοχή τους να συντελούν αποφασιστικά στην πρόοδο του
κοινωνικού συνόλου και στην ανάπτυξη της πατρίδας μας.
Αυτούς τους σκοπούς προσπαθούμε να
υλοποιήσουμε στο σχολείο, δάσκαλοι, μαθητές και γονείς. Εδώ και τριάντα
ολόκληρα χρόνια, που έχω την τιμή να διευθύνω το σχολείο, ένα σχολείο που
παρέλαβα με τέσσερις αίθουσες και « εκμεταλλευόμενος» όλες τις κυβερνήσεις και
όλους τους δημάρχους, χωρίς να έχω καμιά κομματική ταυτότητα, έγιναν δεκαπέντε (15), παρότι είναι χτισμένο το σχολείο το 1938, θεωρείται από τα πιο
καλοδιατηρημένα σύμφωνα με έκθεση του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.
Είμαι υπερήφανος για τους
συναδέλφους μου, που όλα αυτά τα χρόνια υλοποίησαν καινοτόμα προγράμματα,
ανταλλαγές με σχολεία του εξωτερικού, Ολυμπιάδες Παιδείας, Ευ ζην, επαίνους από
τη Μαθηματική Εταιρεία, ημερίδες για Συμβουλευτική Γονέων και αν είσαστε πιο
παρατηρητικός, θα είχατε διαπιστώσει πως οι επιστολές των μαθητών μας στον αύλειο χώρο έχουν αναρτηθεί, με τη σύμφωνη
γνώμη των γονέων, από την αρχή του σχολικού έτους ,στα πλαίσια του μαθήματος
της γραπτής επικοινωνίας και γλωσσικής έκφρασης των μαθητών μας, όπως
προβλέπεται από το αναλυτικό πρόγραμμα διδασκαλίας. Από την εποχή που
εσείς ήσασταν μαθητής, έχουν αλλάξει,
βλέπετε, πολλά στο χώρο της εκπαίδευσης.
Η τελευταία μας ημερίδα είχε
πρωτίστως σκοπό να ευαισθητοποιήσει όλους μας για τα θανατηφόρα δυστυχήματα του
δρόμου Αίγινας- Κυψέλης, που δυστυχώς είκοσι από τους τριάντα νέους, θύματα της
ασφάλτου, ήταν μαθητές που φοίτησαν στο
σχολείο μας. Είχαμε, λοιπόν, την ηθική
υποχρέωση στα πλαίσια του μαθήματος της Ευέλικτης Ζώνης να αναδείξουμε το
πρόβλημα και να δεσμεύσουμε τους υπευθύνους να αναλάβουν τις πρωτοβουλίες αυτές
, που τους αναλογούν.
Τελειώνοντας σας δηλώνω ότι δε θα είμαι υποψήφιος σε καμιά
Δημοτική κίνηση.
Με τιμή
Βασίλειος Γκίνης
Διευθυντής Δημ. Σχολ. Κυψέλης Αίγινας
Το σχόλιο μας
Ευχαριστώ για την επιστολή σας. Μέσω της απάντησής σας έχετε και την ευκαιρία
να δείξετε το έργο που έχετε κάνει τα τελευταία χρόνια.
Σύμφωνα με το αρ.4 του νόμου 1566/85, σκοπός του δημοτικού
σχολείου είναι να βοηθήσει τα παιδιά «να διευρύνουν και αναδιατάσσουν τις σχέσεις της
δημιουργικής τους δραστηριότητας με τα πράγματα τις καταστάσεις και τα
φαινόμενα που μελετούν».
Αυτός που κρίνει ποια φαινόμενα μελετούν τα παιδιά είναι ο
δάσκαλος. Αυτός επιλέγει και καθοδηγεί
τα παιδία. Αυτός έχει την δυνατότητα να διαμορφώσει και να τα κατευθύνει ώστε να οδηγηθούν σε συμπεράσματα . Στο δικό σας σχολείο ο δάσκαλος, μέσα από όλα
τα προβλήματα της Αίγινας επέλεξε τα σκουπίδια ίσως επειδή το πρόβλημα είναι
διαχρονικό. Η φωτογραφία που συνοδεύει την ανάρτηση μας δείχνει την κατάσταση
που επικρατούσε επί θητείας Κουκούλη. Ουσιαστικά τίποτα δεν άλλαξε.
Μας λέτε ότι διοργανώσατε ημερίδα με θέμα τα θανατηφόρα δυστυχήματα
του δρόμου Αίγινας – Κυψέλης. Πιστεύω ότι αυτό θα ήταν ένα πολύ ενδιαφέρον θέμα για να ασχοληθούν τα
παιδιά. Θα μπορούσαν λοιπόν να γράψουν μια επιστολή προς τον επόμενο δήμαρχο,
να του εκθέσουν το πρόβλημα και να προτείνουν ακόμα και λύση, ‘όπως για παράδειγμα
την μονοδρόμηση του συγκεκριμένου δρόμου. Αν λάβουμε υπόψη ότι πολλά από τα
θύματα σκοτώθηκαν σε μετωπική σύγκρουση η μονοδρόμηση θα ήταν μια καλή
λύση.
Φυσικά το αν και το πώς θα ασχοληθούν τα παιδιά με το
συγκεκριμένο θέμα θα το κρίνετε εσείς. Εγώ απλά το βλέπω σαν μια πιθανή επόμενη
κίνηση.
Τέλος θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για την δυνατότητα
ανταλλαγής απόψεων μεταξύ μας.