Στην προηγούμενη ανάρτησή μας (εδώ) αναφέραμε ότι ο χρόνος διακομιδής του 23 χρονου συμπολίτη μας με το πλωτό ταξί Τζαμάικα ήταν 40 λεπτά και βάση αυτού υπολογίσαμε την διαφορά σε χρόνο διακομιδής μεταξύ πλωτού ασθενοφόρου και θαλάσσιου ταξί σε 26 λεπτά.
Όμως σύμφωνα με το δελτίο τύπου του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος που ακολουθεί, ο χρόνος διακομιδής ήταν 44 λεπτά και όχι 40 . Επομένως η διαφορά - καθυστέρηση ανέρχεται σε 30 λεπτά.
Διακομιδή ασθενούς από την Αίγινα στον Πειραιά 10/09/2024 11:55 πμ.
Με αφορμή δημοσιεύματα που αφορούν σε διακομιδή ασθενούς από το λιμάνι της Αίγινας στο λιμάνι του Πειραιά διευκρινίζεται ότι η διακομιδή πραγματοποιήθηκε κατόπιν της προβλεπόμενης συνεργασίας ΕΚΑΒ με το Κέντρο Επιχειρήσεων του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του. Συγκεκριμένα, διεκομίσθη ένας 23χρονος, ο οποίος έχρηζε άμεσης νοσοκομειακής περίθαλψης με το επιβατικό τουριστικό (Ε/Γ-Τ/Ρ) σκάφος «ΤΖΑΜΑΪΚΑ ΙΙ» Ν.Α. 171. Η διακομιδή πραγματοποιήθηκε με συνοδεία γιατρού και εκτελέστηκε εντός 44 λεπτών. Όπως σε όλες τις συνεργασίες με το ΕΚΑΒ ο χρόνος απόκρισης ήταν άμεσος και δεν υπήρξε καθυστέρηση στη διακομιδή. Το Ε/Γ-Τ/Ρ σκάφος, που τελικά επελέγη από το ΕΚΑΒ, ήταν άμεσα διαθέσιμο, ενώ ο συνολικός χρόνος μεταφοράς στο λιμάνι του Πειραιά ήταν εφάμιλλος με αυτόν που θα χρειαζόταν και το ΠΛΣ 1068.
Τέλος σε ό,τι αφορά την επιλογή να μετακινηθεί το ΠΛΣ 1068 στη ΔΕΘ, έγινε με επιχειρησιακά κριτήρια λόγω της εγγύτητας-γειτνίασης της Αίγινας με τον Πειραιά (18 ν.μ.), την τακτικότατη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση του νησιού και το πλήθος διατιθέμενων πλωτών μέσων ακόμα και για την κάλυψη έκτακτης ανάγκης. Τα υπόλοιπα επτά (07) Περιπολικά Σκάφη ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ. κατάλληλα διαμορφωμένα με υγειονομικό εξοπλισμό βρίσκονται σε πιο απομακρυσμένες περιοχές (Νάξο, Λέρο, Ρόδο, Σκιάθο, Κέρκυρα, Σαμοθράκη, Ιθάκη) με δυσκολότερη πρόσβαση σε μεγάλα νοσοκομεία.
Την απάντηση στο (απαράδεκτο) δελτίο τύπου του Λινενικου Σωματος την εδωσαν τα δημοσιεύματα του aiakosrex και το δημοσίευμα απο το site "Η ΦΩΝΗ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΙΚΟΎ ΣΏΜΑΤΟΣ" την οποία παραθέτουμε :
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεκάδες ήταν τα αρνητικά δημοσιεύματα εξαιτίας διακομιδής ασθενούς από Αίγινα σε Πειραιά που δεν έγινε με το πλωτό ασθενοφόρο ΛΣ του οικείου Λιμεναρχείου (ΠΛΣ 1068), επειδή αυτό έλειπε στη Θεσσαλονίκη για να εκτεθεί στο περίπτερο ΥΝΑΝΠ/ΛΣ στην 88η ΔΕΘ.
Με αυτή την αφορμή, το Αρχηγείο ΛΣ ανέφερε σε προχθεσινή του ανακοίνωση πως, «…σε ό,τι αφορά την επιλογή να μετακινηθεί το ΠΛΣ 1068 στη ΔΕΘ, (αυτή) έγινε με επιχειρησιακά κριτήρια…».
Δηλαδή, ανάμεσα στους πολλούς και διάφορους τύπους πλωτών του Λιμενικού (καταδιωκτικά, απορρυπαντικά, ναυαγοσωστικά κλπ.), κάποιοι επέλεξαν το συγκεκριμένο τύπο (ασθενοφόρο) ως επιχειρησιακά αντιπροσωπευτικότερο…
Το σκεπτικό τους είναι προφανές… Να αναδειχθεί το κοινωνικό πρόσωπο του Λιμενικού…
WhatsApp_Image_2024-09-09_at_4.53.51_PM.width-1600
Έτσι, αποφασίστηκε το συγκεκριμένο πλωτό από την Αίγινα να μεταφερθεί οδικώς στη Θεσσαλονίκη ρυμουλκούμενο από ειδικό γερανοφόρο όχημα σε απόσταση άνω των 1.000 χλμ. (με την επιστροφή) και με διαρκή συνοδεία δύο κρατικών οχημάτων (ένα εξ αυτών περιπολικό της ΕΛ.ΑΣ.)…
Από μόνες τους, τόσο η δέσμευση τέτοιων πόρων του Δημοσίου, ως και η περιπλοκότητα της μετακίνησης, υποδηλώνουν την ισχυρή «πεποίθηση» κάποιων στη Δραπετσώνα να αναδειχθεί, οπωσδήποτε, η συνεισφορά του ΛΣ στην πολιτική προστασία… Ακόμη κι αν αυτό πιθανολογείται να προκαλέσει «σούσουρο» (που, εν τέλει, προκάλεσε) και που ανάγκασε το Αρχηγείο ΛΣ σε δημόσια παροχή εξηγήσεων…
Δεν είναι ακόμη γνωστή η επισκεψιμότητα του συγκεκριμένου πλωτού που εκτίθεται δίπλα στο περίπτερο του ΥΝΑΝΠ από το περασμένο Σάββατο 7/9/2024 μέχρι το πέρας της 88ης ΔΕΘ την Κυριακή 15/9/2024…
Αυτό, όμως, που είναι γνωστό είναι ότι, η κοινωνία των πολιτών στην Αίγινα και στα πέριξ νησιά θα στερηθεί τις υπηρεσίες του πλωτού ασθενοφόρου για ικανό χρονικό διάστημα, σε μια περίοδο που η χρήση των υπηρεσιών του είναι ακόμη πολύ πιθανή και ιδιαίτερα κρίσιμη…
Επιπλέον, στην προχθεσινή ανακοίνωσή του, το Αρχηγείο ΛΣ έσπευσε να υποβαθμίσει το γεγονός υποστηρίζοντας, παραδόξως, ότι το σκάφος εστάλη στη Θεσσαλονίκη, γιατί η Αίγινα είναι κοντά στην Αθήνα και έχει πολλά ιδιωτικά σκάφη όπως και συχνή συγκοινωνία για να καλύψει έκτακτες ανάγκες…
Αν είναι έτσι, τότε ποιος ο λόγος το συγκεκριμένο πλωτό να έχει τη βάση του στην Αίγινα κι όχι σε κάποιο απομακρυσμένο νησί, όπως τα υπόλοιπα έξι αδελφά αυτού (Νάξο, Λέρο, Ρόδο, Σκιάθο, Κέρκυρα, Σαμοθράκη, Ιθάκη) και με δύσκολη πρόσβαση σε μεγάλα νοσοκομεία;
Επίσης, το Λιμενικό λειτουργεί στη Θεσσαλονίκη Επισκευαστική Βάση, η οποία διαθέτει πληθώρα σκαφών αντιπροσωπευτικότερων της βασικής αποστολής του Σώματος… Για τις ανάγκες της ΔΕΘ θα μπορούσε να επιλεγεί κάποιο από αυτά… Άλλωστε, βρίσκονται εκεί για επισκευή και δεν θα λείψουν από κανέναν…
458669118_797617892304464_4672181794646978983_n.png?_nc_cat=108&ccb=1-7&_nc_sid=9f807c&_nc_eui2=AeG4C0R0DI8I3T27pRqMpUAXRYY7niZQPa1FhjueJlA9rcQH7K9AbBXcW8xzo9JPGO8&_nc_ohc=FNKWeMacKmYQ7kNvgFWICGO&_nc_ht=scontent.fath2-1
Η επιλογή ενός «νοσοκομειακού» τύπου πλωτού-ασθενοφόρου, ανεξάρτητα από την πρόσκαιρη σκοπιμότητα που επιδιώκει να υπηρετήσει, δύναται να προκαλέσει στο Λιμενικό τα γνωστά προβλήματα και τα σχόλια που (μοιραία) προκλήθηκαν με το περιστατικό της διακομιδής στην Αίγινα…
Προς Θεού, δεν υπονοούμε ότι ΕΛ.ΑΣ., Σ.Ξ., Π.Α., Π.Ν. στα περίπτερά τους, θα έπρεπε να τοποθετήσουν ανάλογα εκθέματα…
Ούτε ότι στο περίπτερο του Ε.Κ.Α.Β. θα έπρεπε να τοποθετηθούν λεωφορεία μεταφοράς προσωπικού, αντί ασθενοφόρων οχημάτων…
Αυτό που εννοούμε είναι ότι έκαστος φορέας του Δημοσίου πρέπει να προσηλώνεται στη βασική αποστολή του, ιδίως όταν πρόκειται για εκθέσεις…
Τα λοιπά παράλληλα καθήκοντά του, μπορούν να αναδεικνύονται με φωτογραφικό και βιντεοληπτικό υλικό, κι όχι με δαπανηρές μεταφορές αναγκαίων σκαφών από το ένα στο άλλο άκρο της Ελλάδας…
Άντε, και του χρόνου…με HC ή SOCATA…