23 Απριλίου: Με την ευκαιρία της ονομαστικής μου εορτής (η οποία πεφτει πάνω σε έναν ιδιαίτερο αριθμό), θα ήθελα να ξετυλίξω ορισμένα από τα πολλά συμβολικά στοιχεία του δρακοκτόνου Αγίου…
Ο Γεώργιος, ως ιστορική φιγούρα, γεννήθηκε το 280 πιθανότητα στην Αρμενία, ενώ εντάχθηκε στον ρωμαϊκό στρατό όπου και διέπρεψε. Το 303 μαρτύρησε κατά τους Διωγμούς του Διοκλητιανού όπου μετά από βασανιστήρια θανατώθηκε βάναυσα αφού του κόψανε το κεφάλι, λεπτομέρεια αξιοσημείωτη όπως θα δούμε αργότερα!
Στην παράδοση πάντως, έμεινε γνωστός για την σφαγή ενός δράκου και την σωτηρία μιας πριγκίπισσας που είχε αφεθεί ως θυσία στο κτήνος. Ο θρύλος αυτός προστέθηκε στα κατορθώματα του Αγίου από τους Σταυροφόρους κατά τον 11ο αιώνα, και τον ακολουθεί πιστά σε όλη την εικονογραφία του, αποδεικνύοντας πως στον Χριστιανισμό συνεχίζουν ορισμένοι πολύ ιδιαίτεροι παραδοσιακοί συμβολισμοί…
Ξεκινώντας από το ίδιο το όνομα του Αγίου, καταλαβαίνουμε πως σχετίζεται με την γη – γεώργιος δηλαδή ο γεωργός του εδάφους, ο καλλιεργητής του πνευματικού σπόρου μέσα στον ίδιο τον εαυτό.
Εξίσου χθόνια όμως είναι και η φύση του δράκοντα που σφαγιάζεται από τον αναβάτη Άγιο. Προσέξατε ποτέ πως η λόγχη κεντρίζει το στόμα του κτήνους; Παραπέμπει άραγε η κίνηση αυτή στην γεωμαντεία και τα τελουρικά ρεύματα του πλανήτη μας;
Η λόγχη είναι η θεληματική προέκταση του ατόμου και η φιδίσια όψη του δράκου συμβολίζει τις βιοενεργειακές ροές της γης, όπως αντίστοιχα τα μενίρ σηματοδοτούν το πέρασμα αλλά και τις δυνητικές εισόδους/εξόδους των ley lines.
Αντίθετα όμως από ότι θέλουν να πιστεύουν ορισμένοι, το πρότυπο του δρακοκτόνου είναι αρχαιότερο του Χριστιανισμού – άλλωστε η σημασία του ότι η Νέα Θρησκεία εξολοθρεύει τα δαιμόνια της Παλιάς, είναι όχι μόνο νεώτερη, αλλά και ιδιαίτερα απλοϊκή.
Ο δρακοκτόνος άγιος λοιπόν επαναλαμβάνει το ηρωικό δράμα του φτερωτού Περσέα και της αλυσοδεμένης Ανδρομέδας, του βαβυλώνιου Μαρντούκ και της οφιοειδή Τιαμάτ, και φυσικά τον μυστηριώδη Σεθ που λογχίζει τον δαίμονα-φίδι Άποφι όταν η νυχτερινή βάρκα του Ρα, στο ταξίδι της στον κάτω κόσμο, εμποδίζεται από το γιγάντιο αυτό πλάσμα.
Τι προσπαθούν να μας πούνε όλοι αυτοί οι μύθοι; Ποιο είναι το μυστικό του δράκου; Πρόκειται ασφαλώς για την πυγαία εσωτερική δύναμη στην πιο καθαρή μορφή της – δύναμη όμως που πρέπει να τιθασεύσει η συνείδηση του αγίου ή ήρωα (μύστη ή αναζητητή).
Ο Δράκος είναι διφυής, είναι ο φτερωτός όφις αφού συνδυάζει τα χαρακτηριστικά του φιδιού και του πουλιού, την ύλη και το πνεύμα δηλαδή. Αντιπροσωπεύει το ανεκδήλωτο, το αδιαφοροποίητο, το χάος, το κρυμμένο, την αδάμαστη ενέργεια. Η εξαπόλυση της λόγχης και το χτύπημα στα σαγόνια του συμβολίζει τον έλεγχο, την αλλαγή από το ανεκδήλωτο στο εκδηλωμένο. Ταυτόχρονα την νίκη στην σκοτεινή φύση του ανθρώπου και την αυτοκυριαρχία. Ενώ η διάσωση της παρθένου, σημαίνει ασφαλώς την απελευθέρωση των αγνών δυνάμεων. Ποιες είναι αυτές;
Εδώ μπορούν να γραφτούν αρκετά, ενδιαφέρον έχει όμως να σημειώσω πως μια από τις πρώτιστες ιδιότητες του δράκου είναι αυτό που σημαίνει το ίδιο του το όνομα, δράκος από το ρήμα δερκείν, που σημαίνει βλέπω. Αν ο δράκος λοιπόν δηλώνει το αρχέτυπο της καθαρής όρασης, της αντίληψης των πραγμάτων όπως πραγματικά είναι πέρα από κάθε ψευδαίσθηση και αυταπάτη, τότε ο ήρωας ενσωματώνει αυτή την δύναμη με την τελετουργική σφαγή του πλάσματος.
Η δρακοκτονεία κατά συνέπεια είναι μέρος μιας μυητικής πορείας, μιας δρακόντιας ατραπούς που προσπαθεί να καταστήσει την αθέατη ενέργεια και γνώση του ανθρώπου από ασυνείδητη σε συνειδητή.
Και ο αποκεφαλισμός στον οποίο αναφέρθηκα νωρίτερα; Ίσως να διακρίνετε και μόνοι σας τον συσχετισμό εδώ με ένα ακόμη πιο παράξενο μοτίβο που συνδέει τον Ορφέα, την Μέδουσα, τον Ιωάννη τον Βαπτιστή, την κεφαλή Μπαφομέτ και τόσα άλλα παλαιά σύμβολα… η αφαίρεση της κεφαλής είναι μια ακόμη μαγική πράξη με πολλές σημασίες: από την μια εκφράζει την οικειοποίηση της ενέργειας της κεφαλής, από την άλλη την αναγόρευση του κεφαλιού ως έδρα της πνευματικής δύναμης.
Την στιγμή δηλαδή που ο άνθρωπος ανακαλύπτει την ανεξαρτησία της πνευματικής αρχής που κατοικεί στο κεφάλι σε σχέση με την ζωική δύναμη που αντιπροσωπεύει το σώμα.
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ !!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΓΙΩΡΓΟ!!! ΑΚΟΝΙΣΕ ΚΑΛΑ ΛΟΓΧΗ ΣΟΥ ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΔΡΑΚΟΙ ΤΗΣ ΑΙΓΙΝΑΣ ΕΙΝΑΙ ΣΚΛΗΡΟΠΕΤΣΟΙ ΚΑΙ ΕΠΙΣΗΣ ΟΤΑΝ ΚΟΒΗΣ ΕΝΑ ΚΕΦΑΛΙ ΓΕΝΝΙΟΥΝΤΑΙ ΔΥΟ.ΚΑΛΗ ΤΥΧΗ ΚΑΙ ΔΥΝΑΜΗ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Γιωργος ειναι πονηρος και δε μασαει...
ΑπάντησηΔιαγραφήΠΡΩΤΟΝ ΕΥΧΟΜΑΙ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΙΟΡΤΗ ΣΟΥ ΔΕΥΤΕΡΟΝ ΣΤΟΝ ΟΜΙΛΟ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΟΛΑ ΡΟΛΟΙ ΣΑΝ ΝΑ ΜΗΝ ΣΥΝΕΒΗ ΤΙΠΟΤΕ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΑΝΕΙ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΑΓΚΑΛΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΙΤΣΟΥΝΙΑ ΤΑ ΤΡΑΠΕΖΙΑ ΣΤΑ ΜΑΓΑΖΙΑ ΕΧΟΥΝ ΦΤΑΣΕΙ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΑΛΛΑ ΕΧΟΥΝ ΦΘΑΣΕΙ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΚΥΜΟΘΑΛΛΑΣΣΟ ΚΑΙ ΠΕΡΝΑΜΕ ΕΜΕΙΣ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΚΑΛΙΤΕΡΑ Α ΡΕ ΑΙΓΙΝΑ ΤΙ ΘΑ ΤΡΑΒΗΞΕΙΣ ΑΚΟΜΑ ΜΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΜΠΛΕΞΕΙ ΑΙΑΚΕ ΤΟΥΜΠΕΚΙ ΕΧΕΙΣ ΚΑΝΕΙ ΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΜΕΡΕΣ ΧΡΟΝΙΑ ΣΟΥ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙ
ΑπάντησηΔιαγραφήΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΣΕ ΣΕΝΑ 8,03. ΤΟΥΜΠΕΚΙ ΚΑΝΟΥΝ ΟΙ ΑΡΜΟΔΙΟΙ. ΑΥΤΟΥΣ ΨΗΦΗΣΑΤΕ, ΑΥΤΟΙ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ.ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΝΑ ΖΗΤΗΣΕΤΕ ΕΞΗΓΗΣΕΙΣ. Η ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥ ΑΙΑΚΟΥ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΙ.ΑΥΤΟ Ο ΑΙΑΚΟΣ ΤΟ ΚΑΝΕΙ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ. ΤΩΡΑ ΜΕΝΕΙ ΣΤΟΥΣ ΕΧΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑ ΝΑ ΔΕΙΞΟΥΝ ΤΙ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ Η ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ Η ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΠΟΥ ΜΟΝΟ ΑΥΤΟΙ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ. ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΝΑ ΕΧΕΙ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΘΑ ΔΕΙΞΕΙ. Η ΜΠΑΛΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΔΙΚΗ ΤΟΥΣ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνάσκελα πέσαμε από την τρομερή μεταφυσική ανάλυση. Αυτό που πρέπει να συγκρατήσουμε απ' αυτήν είναι η "ΠΥΓΑΙΑ" εσωτερική δύναμη (διαβάστε το στην ανάρτηση), δηλαδή στην εσωτερική δύναμη του κώλου, για όσους θυμούνται ακόμα τα ελληνικά...
ΑπάντησηΔιαγραφήΧρόνια Πολλά για την γιορτή σου...
ΑπάντησηΔιαγραφήΝίκος...
Αγαπητέ Γιώργο,
ΑπάντησηΔιαγραφήΧρόνια πολλά.
Ευχαριστούμε για τα πολύ όμορφα και χρήσιμα τα οποία γράφεις στην συγκεκριμένη ανάρτηση.
Περιέχουν και κάποιους συμβολισμούς τους οποίους εύχομαι να καταλάβουν αυτοί που πρέπει.
Νάσαι καλά και Πολύχρονος.
ΓΙΩΡΓΟ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΙΟΡΤΗ ΣΟΥ.Η ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ ΑΝΕΒΑΣΕ ΦΩΤΟ ΤΗΣ ΑΙΓΙΝΑΣ ΜΕ ΣΧΟΛΙΑ ΔΙΦΟΠΟΥΜΕΝΑ.ΟΜΩΣ ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΟΠΩΣ ΚΑΙ 4 ΧΡΟΝΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΝΤΡΗ ΚΑΙ ΟΛΗ ΤΗΝ ΠΑΡΕΑ ΑΙΓΙΝΑ ΕΙΝΑΙ ΗΠΑΡΑΛΙΑ.ΤΑ ΧΩΡΙΑ ΕΙΔΕ ΑΝ ΗΤΑΑΝ ΚΑΘΑΡΑ; ΣΧΕΤΗ ΞΕΦΤΙΛΑ ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ.ΤΗΝ Ν.Ε. ΤΗΝ ΝΟΙΑΖΕΙ ΜΟΝΟ Η ΠΑΡΑΛΙΑ; ΓΙΑΤΙ ΑΡΑΓΕ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλημερα χρονια πολλα.χωρις πολλες γκρινιες,θελω ναπω οτι στην αιγινα εχουμε το θειο δωρο.Τουρισμος !!! δυστυχως δεν μπορουμε νατον διαχειριστουμε.ποις φτεει; η διοικηση, οι επαγγελματιες,ποιος;Παντως οτι και να κανουν ειναι λιγο και προχειρο.μεχρι να μαςβαρεθη και ο θεος.
ΑπάντησηΔιαγραφή