Για όσους εξακολουθούν να επιμένουν στην αλήθεια
Το blog και ο διαχειριστής του σε καμία περίπτωση δεν ευθύνονται για το περιεχόμενο των σχολίων.

Τρίτη 5 Μαρτίου 2019

Η ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ ΒΑΡΩΤΣΟΥ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΑΙΓΙΝΑΣ

Στο δημοτικό συμβούλιο της 21 Νοεμβρίου 2011 ακούσαμε τις προθέσεις της δημοτικής αρχής Σάκη Σακκιώτη για το έργο του Βαρώτσου.
Π Κουκούλης.  Ο αναγνωρισμένος φίλος της Αίγινας Κώστας Βαρώτσος έχει κάνει ένα δώρο στο νησί μας. Ξέρω ότι υπάρχουν αντιρρήσεις από ορισμένους ανθρώπους. Από την άλλη μεριά όμως αυτό το καλλιτέχνημα το αφήνουμε απεριποίητο. Κυρίως ο φωτισμός. Νομίζω ότι μας πονάει όλους μας να το αφήνουμε χωρίς μια στοιχειώδη φροντίδα. Ο φωτισμός καλό θα κάνει παρά κακό.
Τάκης Βάρτζελης. Θα ξεκινήσω με ένα θέμα που έθιξε ο κ Κουκούλης και αφορά το έργο του κ Βαρώτσου η "Πύλη της Αίγινας", το μέλλον του και γενικά τι γίνεται με αυτή την ιστορία. Πιστεύω ότι είναι ένα σημαντικό ζήτημα για την Αίγινα το οποίο πρέπει κάποια στιγμή να λυθεί. Παρεμπιπτόντως η αντίδρασή μας , εμένα και του κ Μπέση, δεν αφορούσε ούτε το έργο ούτε την προσωπικότητα του καλλιτέχνη. Αφορούσε την διαδικασία που έγινε όλη αυτή η ιστορία και η οποία εκ των υστέρων μας εξέθεσε. Ενημερωτικά να πω στο σώμα ότι το όλο θέμα χειριζόταν μέχρι πριν τρεις μήνες η εφορία βυζαντινών αρχαιοτήτων. Μας κοινοποίησε κάποιο έγγραφο το οποίο μας έλεγε ότι έχει φύγει από την εφορία βυζαντινών αρχαιοτήτων και βρίσκεται στο τοπικό συμβούλιο αρχαιοτήτων και για οποιαδήποτε εξέλιξη του θέματος έπρεπε να απευθυνθούμε στο τοπικό συμβούλιο αρχαιοτήτων. Ξεκίνησα μια μαραθώνια  προσπάθεια με το τοπικό συμβούλιο αρχαιοτήτων επειδή κι εγώ πιστεύω ότι κανένας δεν πρόκειται να αδικηθεί σε αυτό το θέμα και κυρίως ο καλλιτέχνης για το δώρο που έκανε στην Αίγινα για να δούμε που βρίσκεται το θέμα και πως θα λυθεί. Η γραμματέας του τοπικού συμβουλίου μας ενημέρωσε ότι η διαδικασία δεν έχει ολοκληρωθεί , ότι λείπουν κάποιες απόψεις αρμοδίων φορέων. Έχουν ειδοποιηθεί και δεν έχουν απαντήσει. Επικοινώνησα κι εγώ με αυτές τις εφορίες. Κάποιες είχαν απαντήσει. Ενημέρωσα πάλι το τοπικό συμβούλιο , τους ενημέρωσα ότι υπάρχουν απαντήσεις, κάποιες άλλες δεν είχαν τελικά απαντήσει, Εφόσον ολοκληρωθεί όλη αυτή η διαδικασία και εφόσον ολοκληρωθεί ο φάκελος του θέματος θα οριστεί συμβούλιο μέσα από το οποίο θα μπορούν όλοι οι ενδιαφερόμενοι να πουν τις απόψεις τους και να ολοκληρωθεί το θέμα ώστε να ξέρουμε τι θα γίνει με το έργο. Θα μείνει, θα μετακινηθεί, που θα πάει.
Σάκης Σακκιώτης. Κύριε Κουκούλη δεν είμαστε κατά του έργου. Το έχουμε πει επανειλημμένως. Αλλά θέλουμε ένα έργο μοντέρνας τέχνης να είναι στον χώρο που πρέπει να βρίσκεται και όχι πλησίον του εμβληματικού βυζαντινού ιερού ναού του Αγίου Νικολάου, που είπε και ο κ Μπέσης.

7 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Τελικά τι νόημα έχει η επαναφορά του θέματος; Αυτό μας καίει τώρα, μετά από δέκα χρόνια; Να θυμηθούμε δηλαδή τί; Το λυσσαλέο πόλεμο της αντιπολίτευσης Σακκιώτη για το θέμα αυτό, που έγινε γαργάρα στην τετραετία του; Να θυμηθούμε την ανεπανάληπτη "γνωμάτευση" της αρχαιολόγου, ότι το έργο του Βαρώτσου "διαταράσσει την αγλαή ευφορία του βλέμματος και προσβάλλει τη βυζαντινότητα του μνημείου" (εννοώντας το εκκλησάκι του Αγ. Νικολάου, που δεν ήξερε πότε χτίστηκε αλλά της το σφύριξαν οι κ.κ. Σακκιώτης και Μπέσης που "ήξεραν");
Δεν φτάνει η γελοιότητα του ιστορικού αυτού, πρέπει να τη θυμόμαστε κάθε τόσο; Μήπως βυζαντινολογούμε;

Ανώνυμος είπε...

Τρίτη, 14 Μαΐου 2013
ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΑΙΓΙΝΑ ΠΟΥ ΜΕ ΠΟΛΥ ΚΟΠΟ ΜΑΣ ΕΦΤΙΑΞΑΝ



Σε κάθε ευκαιρία ο δήμαρχος μας κ Σάκης Σακκιώτης (του αρέσει πολύ να αναφέρεται το όνομα του δίπλα σε κάθε αναφορά στον δήμαρχο Αίγινας) κάνει λόγο για την Αίγινα ως τελικό τουριστικό προορισμό. Προφανώς εννοεί ότι άνθρωποι από όλο τον κόσμο έρχονται στο νησί μας για να θαυμάσουν τα αξιοθέατα που εμείς απολαμβάνουμε στην καθημερινότητά μας. Πρόσφατα δημιουργήθηκε και μια κίνηση για " την Αίγινα που θέλουμε". Σας παρουσιάζουμε λοιπόν μια εικόνα από την Αίγινα που μας κληροδότησαν όλες οι δημοτικές αρχές (νυν και πρώην) για να τους αποδώσουμε τα εύσχημα που τους αξίζουν.
Θαυμάστε λοιπόν το Γλυπτό της Πύλης του Βαρότσου ως φόντο του Γλυφτού που δεσπόζει της παραλίας. Θαυμάστε επίσης την αρχιτεκτονική των θερμοκηπίων που με τόση σπουδή η άρχουσα επαγγελματική τάξη του νησιού, "οι άνθρωποι που βγάζουν τον εκάστοτε δήμαρχο" κατασκεύασαν με τις ευλογίες και την καθοδήγηση των από αυτούς εκλεγμένων.
Αυτό λοιπόν κύριοι είναι το προϊόν εκλογικής συναλλαγής σας,
Ας φωνάξουμε λοιπόν τα απανταχού πλήθη να επισκεφτούν και να απολαύσουν αυτό το θαυμαστό δείγμα "τέχνης".
Αναρτήθηκε από aiakosrex στις 7:29 μ.μ.

Ανώνυμος είπε...

ΟΙ ΠΑΛΙΟΤΕΡΕΣ μαρτυρίες που έχουμε για την Αίγινα καλύπτονται από το μύθο. Λέγεται ότι τη νύμφη Αίγινα, την ομορφότερη από τις είκοσι κόρες του ποτάμιου θεού Ασωπού, έκλεψε ο Δίας αφού μεταμορφώθηκε σε αετό και την εγκατέστησε στο ακατοίκητο τότε νησί την Οινώνη ή Οινοπία για να την κρύψει από την οργή της Ήρας. Ο Ασωπός ειδοποιήθηκε από τον Σίσυφο που είδε την αρπαγή από τον Ακροκόρινθο και βγήκε σε αναζήτηση της κόρης του, αλλά αναγκάστηκε να γυρίσει πίσω στην κοίτη του, κεραυνοβολημένος από το Δία. Από τη νύμφη Αίγινα πήρε τότε το όνομά του το νησί. Σύμφωνα όμως με άλλο μύθο ο Δίας για να αποφύγει την οργή του Ασωπού μεταμόρφωσε την Αίγινα σε νησί και τον εαυτό του σε πέτρα. Από την ένωση του Δία και της Αίγινας γεννήθηκε ο Αιακός, ο μυθικός βασιλιάς της Αίγινας και

Ο λόφος της Κολώνας με τον ναό του Απόλλωνα και λείψανα του προϊστορικού οικισμού.
περιώνυμος γενάρχης των Αιακιδών. Οι Αιγινήτες πίστευαν ότι ήταν αυτόχθονες· αναφέρεται ότι οι παλιότεροι κάτοικοι της Αίγινας πέθαναν όλοι από αρρώστια που έστειλε η Ήρα οργισμένη κατά του Δία. Τότε ο Δίας, ύστερα από παράκληση του Αιακού, μεταμόρφωσε τα μυργμήγκια σε ανθρώπους, τους οποίους ονόμασε ο Αιακός Μυρμηδόνες.

Ανώνυμος είπε...

Αίσωπος: Ενας μεγάλος μυθολόγος που θανατώθηκε
Ο μέγας έλληνας μυθογράφος του 6ου αιώνα π.Χ. ήταν ένα αινιγματικό πρόσωπο

Ο μέγας έλληνας μυθογράφος του 6ου αιώνα π.Χ. ήταν ένα αινιγματικό πρόσωπο ήδη από την εποχή του, πόσο μάλλον που κατόπιν ο μύθος επιστρατεύτηκε για να καλύψει τα κενά της βιογραφίας του. Ή της ίδιας του της ύπαρξης.
Ο Ηρόδοτος τον χαρακτήριζε «λογοποιό» και ο Πλούταρχος τον περιέγραφε ως έναν παροιμιωδώς κακάσχημο και στραβοκάνη δούλο που τραύλιζε.
Όλοι παραδέχονταν ωστόσο πως ήταν ένας ιδιαιτέρως οξυδερκής άνθρωπος με οξυμένη κοινωνική ματιά, γι’ αυτό και οι μύθοι του δεν ήταν παρά διδακτικές αλληγορίες για τη ζωή την ίδια και τον ανθρώπινο παράγοντα.

Ο μεγαλύτερος παραμυθάς της αρχαιότητας παραμένει εν πολλοίς ένας από τους μεγάλους αγνώστους του πνεύματος, καθώς σήμερα πολλοί μελετητές του Αισώπου αμφισβητούν και το ίδιο το γεγονός ότι ήταν ένας άνθρωπος! Ο «πατέρας» του αρχαίου μύθου, ο οραματιστής αυτός της λεγόμενης «διδακτικής μυθολογίας», επιβίωσε ωστόσο σε πείσμα της ελλιπούς βιογραφίας του γιατί το έργο του ήταν από αυτά που έρχονται για να μείνουν.
Το τέλος του Αισώπου

Άλλη μια διπλωματική αποστολή του παραμυθά για λογαριασμό του προστάτη του Κροίσου πρέπει να προσυπέγραψε το τέλος του περί το 564 π.Χ. (ή 560 π.Χ.). Ο βασιλιάς της Λυδίας εμπιστεύτηκε στον Αίσωπο μια σημαντική ποσότητα χρυσού ως προσφορά στο Μαντείο των Δελφών. Φτάνοντας όμως ο βασιλικός απεσταλμένος στον ναό του Απόλλωνα για να πάρει τον χρησμό, αηδίασε καθώς λένε με την απληστία και τη φιλαργυρία τους που όχι μόνο αρνήθηκε να παραδώσει τον χρυσό, αλλά τον έστειλε κιόλας πίσω στον Κροίσο! Όχι βέβαια προτού ειρωνευτεί με σαρκαστικό τρόπο τους ιερείς για απάτη, κατηγορώντας τους πως εξαπατούν τα εύπιστα πλήθη.

Οργισμένοι οι ιερείς των Δελφών, τον κατηγορούν για κλοπή και ιεροσυλία, στήνοντας μια πλεκτάνη σε βάρος του: στριμώχνουν στις αποσκευές του ένα ιερό σκεύος των Δελφών και τον καταδικάζουν στα γρήγορα σε θάνατο ως κοινό εγκληματία, γκρεμοτσακίζοντάς τον από τις λεγόμενες Φαιδριάδες Πέτρες των κορφών του Παρνασσού. Παρά τον ιερό χαρακτήρα του αξιώματός του δηλαδή, όντας πρεσβευτής του λύδου βασιλιά. Λέγεται πάντως πως την άδικη δολοφονία του Αισώπου την εκδικήθηκαν αργότερα οι Σάμιοι.

Ανώνυμος είπε...

Ευχαριστούμε κ. 7:52, το διαβάσαμε στην Καθημερινή της Κυριακής.

Ανώνυμος είπε...

Έχοντας αποκτήσει πριν λίγα χρόνια -επιτέλους- ένα σπίτι στην Αίγινα, προσκάλεσα ένα καλό φίλο. Ενθουσιάστηκε, καθώς παρά τη μικρή απόσταση -όπως μου είπε- δεν την είχε ποτέ επισκεφθεί. Φτάνοντας στο λιμάνι μου είπε: "Δεν το φανταζόμουνα ότι θα υπάρχει τέτοιο παραλιακό μέτωπο. Νόμιζα ότι θα είναι σαν τη Σαλαμίνα".
Αφού εγκατασταθήκαμε, κατεβήκαμε στην παραλία για καφέ. Έκανε κρύο αλλά μπήκαμε σε ένα θερμοκήπιο και απολαύσαμε τη θέα της θάλασσας και του λιμανιού. Θέλω να με συγχωρήσετε 1) γιατί τον έφερα να δει το χάλι μας και 2) γιατί δεν κάθισα μέσα στο μαγαζί, με θέα τον πάγκο που σερβίριζαν. Δεν θα το ξανακάνω.

Ανώνυμος είπε...

Διαβάζω ότι υπεγράφη η Υπουργική Απόφαση (εκλογές γαρ) για την προστασία της Ποσειδωνίας και που ηταν πάγιο αίτημα των σωματείων αλιέων Αιγινας κλπ κλπ Η απορία μου είναι ότι δεν θα έπρεπε, το ρεπορτάζ να συνοδεύεται και με ενα απλό σκαρίφημα που να μας δείχνει και σε εμάς που βρίσκονται αυτές οι τοποθεσίες ή δεν χρειάζεται να το γνωρίζουμε?