Η δημοκρατία νίκησε. Απροσδόκητη η νίκη των συντηρητικών στην Βρετανία. Το BREXIT είναι πλέον γεγονός και θα παρασύρει και την υπόλοιπη Ευρώπη. Το 2016, η νίκη των συντηρητικών ήταν ο προάγγελος της νίκης του Τραμπ στις ΗΠΑ. Η παρούσα συντριπτική νίκη των συντηρητικών στην Βρετανία, θεωρείται προάγγελος της νίκης του Τραμπ τον Νοέμβριο του 2020. Τελικά η ΕΕ κατέρρευσε υπό το βάρος των επιλογών της και κυρίων των επιλογών της Μέρκελ οι μέρες της οποίας είναι πλέον μετρημένες. Η χθεσινή νίκη των συντηρητικών αποτελεί ένα ακόμα δυνατό χτύπημα στην Νέα Τάξη πραγμάτων η οποία πλέον περνά στο καλάθι αχρήστων της ιστορίας.
10 σχόλια:
Άρθρο 66 - Νόμος 4483/2017 - Παραχώρηση χρήσης πλατειών και άλλων κοινόχρηστων χώρων έναντι τέλους, χωρίς δημοπρασία
ΠροηγούμενοΕπόμενο
Στην παρ. 10 του άρθρου 13 του από 24.9/20.10.1958 β.δ., προστίθενται εδάφια δεύτερο και τρίτο ως εξής:«Με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου μπορεί να προβλέπεται ποιοι από τους ανωτέρω χώρους κατ΄ εξαίρεση παραχωρούνται και χωρίς διενέργεια δημοπρασίας για πρόσκαιρη χρήση που δεν υπερβαίνει τις δέκα (10) μέρες και αφορά αποκλειστικώς τη διεξαγωγή εκδηλώσεων κοινωνικής αλληλεγγύης ή δράσεων τουριστικής, πολιτιστικής, καλλιτεχνικής ή δημόσιας εμπορικής προβολής. Με όμοια απόφαση ορίζονται οι ειδικότεροι όροι και η διαδικασία για την παραχώρηση της χρήσης των εν λόγω κοινόχρηστων χώρων, καθώς και το ύψος του τέλους, το οποίο εξαρτάται και από τον κοινωφελή ή μη χαρακτήρα της εκδήλωσης.».
ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΟΣ ΧΩΡΟΣ: Η έννοια των κοινόχρηστων πραγμάτων, σύμφωνα με τον Αστικό Κώδικα είναι τόσο ευρεία, ώστε να καταλαμβάνει μεγάλο μέρος του φυσικού, αλλά και του οικιστικού περιβάλλοντος. Το άρθρο 967 του Αστικού Κώδικα ορίζει ότι «πράγματα κοινής χρήσεως είναι ιδίως τα νερά με ελεύθερη και αέναη ροή, οι δρόμοι, οι πλατείες, οι αι γιαλοί, τα
λιμάνια και οι όρμοι, οι όχθες πλεύσιμων ποταμών, οι μεγάλες λίμνες και οι όχθες τους». Χαρακτηριστικό στοιχείο των κοινόχρηστων χώρων είναι ότι δικαίωμα χρήσης επ' αυτών έχει ευρύτερος αριθμός προσώπων και ότι στοιχείο της είναι η
εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος.
Ως κοινόχρηστοι χώροι θεωρούνται, κατά την έννοια του άρθρου 967 του Α.Κ., όχι μόνον οι εθνικοί δρόμοι, αλλά οι επαρχιακοί, καθώς και οι δημοτικοί δρόμοι, τα πεζοδρόμια και τα κράσπεδα. Κοινής χρήσης είναι επίσης και οι πεζόδρομοι (2 παρ. 1 ΚΟΚ). Οι πλατείες, όπως και οι δημοτικοί δρόμοι - πεζόδρομοι, είναι επίσης κοινής χρήσεως και αποτελούν προεκτάσεις ή συνέχειες των δρόμων, ανήκουν δε, όπως οι δημοτικοί δρόμοι στην κυριότητα του οικείου ΟΤΑ. Προς την πλατεία εξομοιώνεται κατά το άρθρο 2 εδ. α΄ του Ν.Δ. 17.7.1923 «περί σχεδίου πόλεων» και ο χώρος που διαμορφώνεται σε
άλσος ή κήπο κλπ.
Ως κοινόχρηστος χώρος, για την εφαρμογή των σχετικών διατάξεων νοείται και το δάπεδο χώρων μεταξύ της θέσης των
προσόψεων των ισογείων των οικοδομών και των εγκεκριμένων οικοδομικών γραμμών (στοές και το υπέδαφος αυτών, καθώς και αποτμήσεις γωνιών οικοδομικών τετραγώνων), που αποτελούν οι χώροι αυτοί προεκτάσεις πεζοδρομίων και
έχουν αφεθεί στην κοινή χρήση (άρθρο 13 παρ.1 του Β.Δ. 24-9/20.10.1958, όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 3 τουΝ.1080/80).
Από τις διατάξεις των άρθρων 967 και 968 του Αστικού Κώδικα προκύπτει ότι το Δημόσιο, οι Δήμοι και οι Κοινότητες, που έχουν κυριότητα στα κοινόχρηστα πράγματα, όπως δρόμοι, πλατείες κλπ. έχουν και νομή και κατοχή σε αυτά. Οι ιδιώτες έχουν
μόνον δικαίωμα χρήσης στα κοινόχρηστα πράγματα, που απορρέει από το δικαίωμά της προσωπικότητάς τους, το οποίο εξασφαλίζεται με την προστασία του άρθρου 57 του Αστικού Κώδικα.
Κοινόχρηστα λοιπόν, είναι τα πράγματα τα οποία σύμφωνα με το νόμο ή τη βούληση του ιδιοκτήτη τους προορίζονται για κοινή χρήση και η κυριότητα των οποίων ανήκει στον Δήμο
Τα κοινόχρηστα αποτελούν πράγματα εκτός συναλλαγής, σύμφωνα με το άρθρο 970 του Αστικού Κώδικα, ενώ «σε κοινόχρηστα πράγματα μπορούν να αποκτηθούν με παραχώρηση της αρχής, κατά τους όρους του νόμου, ιδιαίτερα ιδιωτικά δικαιώματα, εφόσον με τα δικαιώματα αυτά εξυπηρετείται ή δεν αναιρείται η κοινή χρήση».
ΤΕΛΟΣ : είναι η χρηματική παροχή που καταβάλλεται από τους υπόχρεους έναντι ανταλλάγματος, το οποίο συνίσταται στην παραχώρηση μόνο για χρήση ορισμένου δημοτικού χώρου. Έχει ανταποδοτικό χαρακτήρα με την έννοια ότι είναι ανάλογο του οφέλους που αποκομίζει ο φορολογούμενος από την χρήση του παραχωρούμενου κοινόχρηστου χώρου (ΣτΕ 140/89, ΔιΔικ1990 σελ. 1228) και ανήκει στην κατηγορία των Γενικών ή Ανειδίκευτων Εσόδων.
ΑΔΕΙΕΣ ΧΡΗΣΗΣ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΟΥ ΧΩΡΟΥ: είναι ατομικές διοικητικές πράξεις, οι οποίες υπόκεινται σε ανάκληση κατά τις γενικές αρχές του Διοικητικού Δικαίου, του ΚΔΔ και κατά τις γενικές διατάξεις του άρθρ. 3 του Ν.1080/1980.
Ειδικότερα η άδεια χρήσης Κοινοχρήστου χώρου σε εμπορικά καταστήματα και καταστήματα Υγειονομικού ενδιαφέροντος, προϋποθέτει τη νόμιμη άδεια λειτουργία τους κατά τις κείμενες διατάξεις.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΟΥ ΧΩΡΟΥ: ορίζεται το διάγραμμα που συντάσσεται από την Επιτροπή
Οριοθέτησης Παραχωρούμενων Κοινοχρήστων Χώρων (Ε.Ο.Π.Κ.Χ.) μετά από την υποβολή της αίτησης για Χορήγηση Άδειας χρήσης κοινόχρηστου χώρου και αποτυπώνει αναλυτικά τη γεωμετρία του παραχωρούμενου χώρου.
ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΑΔΕΙΑΣ: ορίζεται η Διοικητική Πράξη Κύρωσης με την οποία αίρεται η ισχύς μιας άλλης Διοικητικής Πράξης, είτε αναδρομικά, είτε για το μέλλον. Αποσκοπεί όχι στην ποινική τιμωρία αδικήματος, αλλά στην συμμόρφωση του
υπόχρεου προς τις ρυθμίσεις του Νόμου και του παρόντος Κανονισμού.
ΑΥΘΑΙΡΕΤΗ ΧΡΗΣΗ: ορίζεται η χρήση του κοινόχρηστου χώρου χωρίς την προηγούμενη άδεια του Δ ή μ ο υ . Αυθαίρετη θεωρείται επίσης η χρήση του κοινόχρηστου χώρου κατά παράβαση των όρων της χορηγηθείσης άδειας, είτε αυτοί αφορούν το είδος της χρήσης και τη θέση ή έκταση του παραχωρούμενου χώρου, είτε τη διάρκεια της άδειας.
Σε δύο αποφάσεις της Ολομέλειας (ΣτΕ Ολ 2403, 2404/2014 [ΣτΕ Ολ 2403.2014]), το Συμβούλιο της Επικρατείας ασχολείται και πάλι με το ζήτημα της διαχείρισης των κοινοχρήστων. Επαναλαμβάνει την πάγια –από την απόφαση ΣτΕ Ολ 891/2008– νομολογία του ότι τα κοινόχρηστα ανήκουν στη δημόσια κτήση και προορίζονται για την άμεση εξυπηρέτηση δημοσίου σκοπού, ο οποίος συνίσταται στην κοινοχρησία τους, η δε διαχείρισή τους αντιδιαστέλλεται προς τη διαχείριση της ιδιωτικής περιουσίας του Δημοσίου και συνιστά άσκηση δημόσιας εξουσίας. Στο πλαίσιο της διαχείρισης των εν λόγω πραγμάτων από τη Διοίκηση είναι δυνατόν, σύμφωνα με τον βασικό κανόνα του άρθρου 970 του Α.Κ. (βλ. και τις διατάξεις των άρθρων 13, 14 και, ειδικώς για την παραχώρηση λιμένων εν γένει, του άρθρου 24 του ν. 2971/2001) να παραχωρούνται επ’ αυτών ιδιαίτερα δικαιώματα προς φυσικά ή νομικά πρόσωπα, εφ’ όσον με την παραχώρηση των ιδιαιτέρων αυτών δικαιωμάτων, τα οποία έχουν χαρακτήρα δημοσίου και όχι ιδιωτικού δικαίου, εξακολουθεί να εξυπηρετείται ή, τουλάχιστον, δεν αναιρείται η κοινή χρήση. Εξ άλλου, η παραχώρηση ιδιαιτέρων δικαιωμάτων επί κοινοχρήστων πραγμάτων αποβλέπει στην εξυπηρέτηση του γενικού συμφέροντος. Και δεν αποκλείεται μεν η επιδίωξη και ταμιευτικού σκοπού, μόνον, όμως, δευτερευόντως και εφ’ όσον δεν αναιρείται ο κατά τα ανωτέρω προέχων σκοπός (βλ. ΣτΕ Oλ 1211-1212/2010).
Νομικό πλαίσιο
Ο παρών κανονισμός εκδίδεται βάσει των διατάξεων του άρθρου 79 του Ν. 3463/2006 «Κύρωση του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων» (ΦΕΚ 114/Α’/8-6-2006) και αποτελεί κανονιστική διοικητική πράξη που έχει ισχύ ουσιαστικού νόμου.
Στις διατάξεις του κανονισμού εμπεριέχονται ρυθμίσεις:
Του Β.Δ. 24/9-20/10.1958 «Περί κωδικοποιήσεως εις ενιαίων κείμενο νόμου των ισχυουσών διατάξεων περί των προσόδων των Δήμων και Κοινοτήτων »,
Του Νόμου 1080/1980 (ΦΕΚ 246/Α’/1980) «Περί τροποποιήσεως και συμπληρώσεως διατάξεων τινών της περί των προσόδων των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης Νομοθεσίας και άλλων τινών συναφών διατάξεων»,
Το αρ. 79 του Ν. 3463/2006 (Κώδικας Δήμων και Κοινοτήτων) και κυρίως το αρ. 1 σύμφωνα με το οποίο «οι δημοτικές και κοινοτικές αρχές ρυθμίζουν τα θέματα της αρμοδιότητας τους εκδίδοντας τοπικές κανονιστικές αποφάσεις, στο πλαίσιο της κείμενης νομοθεσίας»
Το άρθρο 83 του Ν. 3852/2010
Του Ν. 1043/1980
Του Ν. 1337/1983,
Του Ν. 1491/1984,
Του Ν. 1577/1985 « Γενικός Οικοδομικός Κανονισμός»,
Του Ν. 1512/1985,
Του Ν. 1828/1989 (όπως τροποποιήθηκε με το Ν. 2065/92 και τους μετέπειτα νόμους),
Του Ν. 2218/1994,
Του Ν. 2300/1995,
Του Ν. 2323/1995 ( όπως τροποποιήθηκε με το Ν. 3377/2005, άρθρο 15),
Του Π.Δ. 6/21.08.1998,
Του Ν. 2696/1999 «περί ΚΟΚ», άρθρα 34, 47 και 48,
Του Ν. 2831/2000 «Τροποποίηση των διατάξεων του Ν. 1577/85 Γενικός Οικοδομικός Κανονισμός και άλλες πολεοδομικές διατάξεις»,
Του Ν. 2946/2001,
Του Ν. 3254/2004,
Του Ν. 3463/2006,
Του Ν. 4067/2012 «Νέος Οικοδομικός Κανονισμός»
Του Ν.4093/2012, άρθρο 1, υποπαρ. ΣΤ2 (όπως τροποποιήθηκε το άρθρο 76 του Ν. 4257/2014)
Του Ν.Δ. 1044/71(περίπτερα), όπως τροποποιήθηκε με τους Ν. 1043/80, Ν. 4093/12 και Ν. 4257/2014 (άρθρο 76)
Της Εγκ. 38/6-6-14
Του Ν. 4264/2014
Του Ν. 52907/2009, άρθρο 2 (ΦΕΚ 262Β΄/2621/31-12-2009) για ελάχιστο πλάτος ελεύθερης ζώνης πεζοδρόμου 3,5μ.
Της απόφασης ΥΠΕΧΩΔΕ 52488/2002 σε εκτέλεση του άρθρου 28 Ν. 2831/2000,
Της απόφασης ΥΠΕΧΩΔΕ 52716/20.11.2001, (ΦΕΚ 1663/Β/01)
Της απόφασης ΥΠΕΧΩΔΕ Γ4α/Φ.201/1791/1998 «Προδιαγραφές μεγεθών και υλικών κύριας για προσπέλαση των χώρων από ΑΜΕΑ»,
Της εγκυκλίου 85195/55/2000 (ΑΜΕΑ),
Ποινικός Κώδικας. Αρ. 292, παρ. 1
διαβάστε καλά τα άνω σχόλια για να μορφωθείτε ο Ετεοκλής και Διδώ δεν είναι τίποτα μπροστά σε αυτό που έρχεται
Διάβασα τα σχόλια και είπα φωναχτά ωχ αμάν
Αγαπητοί (παραπάνω) σχολιαστές.Επιτρεψτε μου να σας υπενθυμίσω ότι όλα αυτά μπορούν κάλλιστα να ξεπεραστούν με μια τροπολογία στην βουλή.
Ρωτήστε και τους βουλευτές τις ΝΔ.
Αυτοί ξέρουν.
1:21 μ.μ. οι S300 κατά που κοιτάνε; ποιοι θα εχουν πρόβλημα ; για πες μας
7.50 είναι τοσο ασχετοι οι βουλευτές που και ντροπολογια να ξανακαταθεσουν θα πρεπει να κλειδαμπαρωσουν τόσο καλα τις πόρτες και παράθυρα κάτι τετοιο θα τους παρει μήνες οπότε θα είναι αρπα κολα η δουλειά παλι θα τρέχουν
Δημοσίευση σχολίου