H ίγινα υπέφερε επί δεκαετίες από έλλειψη πόσιμου νερού και το πολύτιμο αγαθό έφτανε στο νησί με πλοία.
Εδώ και περίπου ένα χρόνο, επιτέλους το πρόβλημα λύθηκε και η Αίγινα υδροδοτείται από αγωγό.
Περιέργως πώς όμως, ο αγωγός βρίσκεται διαρκώς στο στόχαστρο δολιοφθορέων. Τελευταία φορά μέσα Ιουλίου μέσα στην καρδιά της τουριστικής σεζόν.
Έρευνα ΣΚΑΪ: Χτύπησαν με εκρηκτικό μηχανισμό τον υποθαλάσσιο αγωγό ύδρευσης στην Αίγινα
21:13, 14.09.2022
SharePrintΈρευνα ΣΚΑΪ: Χτύπησαν με εκρηκτικά τον υποθαλάσσιο αγωγό ύδρευσης στην Αίγινα
Περιέργως πώς όμως, ο αγωγός βρίσκεται διαρκώς στο στόχαστρο δολιοφθορέων. Τελευταία φορά μέσα Ιουλίου μέσα στην καρδιά της τουριστικής σεζόν.
ΗΑίγινα υπέφερε επί δεκαετίες από έλλειψη πόσιμου νερού και το πολύτιμο αγαθό έφτανε στο νησί με πλοία.
Εδώ και περίπου ένα χρόνο, επιτέλους το πρόβλημα λύθηκε και η Αίγινα υδροδοτείται από αγωγό.
Περιέργως πώς όμως, ο αγωγός βρίσκεται διαρκώς στο στόχαστρο δολιοφθορέων. Τελευταία φορά μέσα Ιουλίου μέσα στην καρδιά της τουριστικής σεζόν.
Play Video
Τη νύχτα της 13ης Ιουλίου, άγνωστοι τοποθέτησαν και πυροδότησαν εκρηκτικό μηχανισμό στον υποθαλάσσιο αγωγό που τροφοδοτεί την Αίγινα με πόσιμο νερό προκαλώντας του ρήγμα 8 εκατοστών
«Είχαν τοποθετηθεί εκρηκτικά πάνω στον αγωγό σε βάθος 14 μέτρων 300 μέτρα από την ακτή πράγμα που σημαίνει ότι δράστες ήταν δύτες, πήγαν με βάρκα έγινε μια πολύ οργανωμένη ενέργεια με σκοπό την καταστροφή του αγωγού» ανέφερε μιλώντας στον ΣΚΑΙ ο Αλέξανδρος Πετρόπουλος Υπεύθυνος έργου.
«Ήταν η τρίτη προσπάθεια δολιοφθοράς του αγωγού, που ξεκινάει από το Πέρανι της Σαλαμίνας και καταλήγει στο λιμάνι του Λεοντίου της Αίγινας».
Ο Δημήτρης Κωνσταντινίδης, κατασκευαστής του έργου αναφέρει πως βρεθήκαν και ίχνη από το καλώδιο το φιτίλι των εκρηκτικών καθώς και κάποια αυτοκόλλητα που δείχνει ότι ήταν μια δολιοφθορά εσκεμμένη που έχει εκτελεστεί από δύτες.
Η κατασκευή του υποθαλάσσιου αγωγού ξεκίνησε το 2020. Έχει μήκος 14 χιλιόμετρα και φτάνει σε μέγιστο βάθος 94 μέτρων. Από τον Φεβρουάριο του 2022 συνδέει την Αίγινα με το δίκτυο της ΕΥΔΑΠ. Μέχρι τότε η μεταφορά πόσιμου νερού στο νησί γινόταν με υδροφόρα πλοία
«Πριν γινόταν η μεταφορά νερού με υδροφόρα πλοία καθώς επίσης τους θερινούς μήνες επειδή νερό δεν επαρκούσε για ανάγκες αξιοποίηση γεωτρήσεων του δήμου αλλά και μισθωμένες γεωτρήσεις» εξηγεί ο Γιάννης Ζορμπάς, Δήμαρχος Αίγινας.
Ο υποθαλάσσιος αγωγός πάντως είχε μπει στο στόχαστρο αγνώστων ήδη από το 2020 καθώς όπως εξηγεί ο Δημήτρης Κωνσταντινίδης, το έργο υπέφερε από δολιοφθορές με την πρώτη να συντελείται πριν δύο χρόνια όταν οι αγωγοί ήταν αποθηκευμένοι εν πλω στον κόλπο της Σαλαμίνας στη δυτική πλευρά του νησιού.
Εκεί, όπως εξηγεί ο κατασκευαστής του έργου, πήγαν κάποιοι τη νύχτα και με ένα μπλακ & ντέκερ ανοίξαν τρύπες στους σωλήνες.
Η δεύτερη απόπειρα καταγράφηκε φέτος τον Μάιο, αυτή τη φορά με εκρηκτικά. Η έκρηξη έγινε μερικές εκατοντάδες μέτρα ανοικτά των ακτών της Σαλαμίνας
«Στην ευρύτερη περιοχή στο Πέρανι υπάρχει έντονη αλιευτική δραστηριότητα και δεδομένου ότι είναι ένα απόμερο μέρος θεωρήσαμε ότι πρόκειται για μια τυπική χρήση δυναμίτη για παράνομη αλιεία. Πήγαμε με βάρκα δύτες και αυτόνομο υποβρύχιο όχημα και είδαμε ότι όντως τα εκρηκτικά είχαν δημιουργήσει ένα μικρό κρατήρα ενός μέτρου δίπλα στην προστασία του αγωγού» αναφέρει ο κος Πετρόπουλος.
Ποιος όμως είναι εκείνος που δεν επιθυμεί τη λειτουργία του υποθαλάσσιου αγωγού και κρύβεται πίσω από τις προσπάθειες δολιοφθοράς;
«Σε συνέχεια του περιστατικού που έγινε στις 13 Ιουλίου στη Θαλάσσια περιοχή της Σαλαμίνας το κεντρικό λιμεναρχείο Πειραιά διεξάγει έρευνες για εντοπισμό των δραστών. Έχουν σταλεί δείγματα του αγωγού στην αρμόδια διεύθυνση της ελληνικής αστυνομίας , τη Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών και αναμένονται τα αποτελέσματα ούτως ώστε να ολοκληρωθεί η προανάκριση» αναφέρει ο Νίκος Αλεξίου Εκπρόσωπος του Λιμενικού.
Αυτές τις ημέρες ολοκληρώνεται η επισκευή του αγωγού, ο οποίος παρά την έκρηξη δε σταμάτησε να τροφοδοτεί το νησί με πόσιμο νερό.
Πηγή: skai.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου