Τι απέγινε το Bayesian superyacht;
Ξεκίνησε το 2008 και κοστίζει περίπου 14 εκατομμύρια λίρες, το σούπερ γιοτ διέθετε τον ψηλότερο ιστό αλουμινίου στον κόσμο, ο οποίος υψωνόταν πάνω από 72 μέτρα πάνω από το κατάστρωμα και μετέφερε σχεδόν 3.000 τετραγωνικά μέτρα πανί.
Νωρίς το πρωί της 19ης Αυγούστου, το σκάφος χτυπήθηκε από θαλάσσιο ανεμοστρόβιλο, γνωστό ως υδάτινο στόμιο, η σοβαρότητα και η σπανιότητα του οποίου οδήγησε τους ειδικούς να το χαρακτηρίσουν ως «συμβάν του μαύρου κύκνου».(όπως αναφέρεται στις κοινωνικές επιστήμες "όλοι οι κύκνοι είναι λευκοί εκτός αν βρεθεί ένας μαύρος")
Οι Ιταλοί εισαγγελείς που ερευνούν το ναυάγιο, εστιάζουν στο αν ο καπετάνιος και το πλήρωμα έλαβαν όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας για να αποτρέψουν την τραγωδία.
Κάποτε περιγραφόταν ως ο Μπιλ Γκέιτς του Βρετανού, ο Λιντς βρισκόταν στην αρχή μιας νέας ζωής, αφού τον Ιούνιο απαλλάχθηκε από κατηγορίες απάτης στις ΗΠΑ σχετικά με την αγορά της εταιρείας του, Autonomy, από τη Hewlett-Packard το 2011. Ο μεγιστάνας επέλεξε να γιορτάσει με στυλ στην Ιταλία μαζί με τη Hannah και τη σύζυγό του, Angela. Μαζί τους συμμετείχαν εξέχουσες προσωπικότητες, όπως ο δικηγόρος του Lynch από τον Clifford Chance, ο Chris Morvillo και ο πρόεδρος της Morgan Stanley International, Jonathan Bloomer, μαζί με τους αντίστοιχους συζύγους και άλλους συνεργάτες τους. Απολάμβαναν ένα πλούσιο ταξίδι γύρω από τη Σικελία με το πολυτελές, με βρετανική σημαία Bayesian, ένα υπέροχο ιστιοφόρο 56 μέτρων (184 πόδια) που πήρε το όνομά του από τον μαθηματικό του 18ου αιώνα Thomas Bayes, του οποίου η εργασία για τις πιθανότητες ενημέρωσε την επαγγελματική σκέψη του Lynch.
Το γιοτ είχε αποπλεύσει από το Ρότερνταμ της Ολλανδίας. Την περασμένη εβδομάδα διέσχισε το στενό του Γιβραλτάρ, φτάνοντας στα ανοιχτά της Σικελίας για επίσκεψη στα νησιά του Αιόλου. Μετά από μια στάση στο λιμάνι του Milazzo την Κυριακή, 18 Αυγούστου, το Bayesian έφτασε στα ανοιχτά του Porticello μετά από μια μέρα που πέρασε στις ακτές του Cefalù, παραμένοντας αγκυροβολημένο, 500 μέτρα (547 γιάρδες) από το λιμάνι Porticello.
«Στις 3.55, έφτασε ένα είδος μίνι ανεμοστρόβιλου»
Στο Bayesian, η κατάσταση είχε αρχίσει να χειροτερεύει. Το ιστιοφόρο ταλαντεύτηκε επικίνδυνα στο έλεος του ανέμου και των κυμάτων.
«Δεν έχω δει ποτέ σκάφος αυτού του μεγέθους να πέφτει τόσο γρήγορα», είπε αυτόπτης μάρτυρας. «Μέσα σε λίγα λεπτά δεν έμεινε τίποτα. Μετά είδαμε τη σχεδία με τους 15 επιβάτες. Ήταν μια τραγωδία.”
Από βίντεο που τραβήχτηκαν από κάμερες παρακολούθησης ναυπηγείου, φαίνεται ότι οι επιβάτες του Bayesian είχαν περίπου 16 λεπτά για να σωθούν και να αποφύγουν τη βύθιση.
Σύμφωνα με το ιταλικό πρακτορείο ειδήσεων Adnkronos, το οποίο μίλησε με πηγές από τις αρχές, «οι επιβάτες αναζήτησαν διόδους διαφυγής, φτάνοντας στην αντίθετη πλευρά του πλοίου στο οποίο βρίσκονταν». Όμως το νερό είχε ήδη φτάσει στις καμπίνες. Το πλοίο προφανώς βυθίστηκε με την πλώρη πρώτα και μετά αναποδογύρισε αργά στη δεξιά πλευρά του.
Την επομένη , έγινε πρωτοσέλιδο σε μεγάλες ιταλικές εφημερίδες, αναφέροντας 15 επιζώντες από τους 22 επιβάτες.
Οι ψαράδες στο Porticello που είδαν το ναυάγιο του Bayesian λένε ότι το σκάφος βρισκόταν στο λάθος μέρος τη λάθος στιγμή. Αλλά οι Ιταλοί εισαγγελείς που ερευνούν το περιστατικό, εστιάζουν στο αν ο καπετάνιος και το πλήρωμα έλαβαν όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας για να αποτρέψουν την τραγωδία.
Ερευνητές από την κοντινή πόλη Termini Imerese ανέκριναν όλους τους επιζώντες που μεταφέρθηκαν στο ξενοδοχείο Domina Zagarella, φρουρούμενο από προσωπικό ασφαλείας. Οι εισαγγελείς ερευνούν πιθανές κατηγορίες για ανθρωποκτονία από αμέλεια.
Οι ειδικοί απορούν πώς το Bayesian βυθίστηκε μέσα σε 60 δευτερόλεπτα. Τα ιταλικά μέσα ενημέρωσης, μιλώντας με πηγές της ακτοφυλακής, ανέφεραν ότι μια καταπακτή φέρεται να παρέμεινε ανοιχτή και ότι η καρίνα ήταν μερικώς ανυψωμένη. Ορισμένοι ειδικοί εικάζουν ότι το πλήρωμα μπορεί να υποτίμησε το δελτίο καιρού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου