Τα ερωτήματαπου τέθηκαν στον πραγματογνώμονα Παναγιώτη Μαδιά.
Προβείτε σε πραγματογνωμοσύνη και αποφανθείτε στα εξής.
1. Υπάρχει άμεση ή έμεση εμπλοκή του απορριμματοφόρου είτε άλλου οχήματος , υπό την έννοια αν συτελέσθη μικρής ή μεγάλης έκτασης επαφή μεταξύ των οχημάτων ή παρεμπόδισε κατά κάποιο τρόπο την πορεία της δίκυκλης μοροσικλέτας;
2. Ποιά τα πιθανά αίτια του ατυχήματος;
3. Ποιά η τεχνική κατάστασης της μοτοσικλέτας;.
4. ποιά η πιθανή ταχύτητα του οχήματος;
5. Έρευνα και αναπαράσταση του ατυχήματος σε τοπογραφικό σχεδιάγραμμα.
6. ¨οτι άλλο προκύψει κατά την έρευνα σχετικά με το συμβάν σύμφωνα με την επιστήμη και την πείρα σας.
Απαντήσεις επί των ερωτημάτων.
1. Δεν διαπιστώθηκε άμεση εμπλοκή του απορριμματοφόρου στο τροχαίο δυστύχημα με την δίκυκλη μοτοσικλέτα μικρής ή μεγάλης έκτασης καθ΄΄οσον δεν υπήρξε καμία επαφή μεταξύ τους.
Από την μελέτη δικογραφίας και από τις μαρτυρικές καταθέσεις προκύπτει ότι κανένα άλλο όχημα δεν υπήρχε στο συγκεκριμένο σημείο την ώρα του συμβάντος.Κανένας δεν αναφέρθηκε στην παρουσία κάποιου άλλου οχήματος -εκτός του απορριμματοφόρου - την στιγμή που έλαβε χώρα το συμβάν.(σελ 81)
2. Τα ίχνη τροχοπέδησης και πλάγιας ολίσθησης της μοτοσικλέτας, όπως έχουν καταγραφει από την επιληφθείσα Αστυνομική Αρχή, παραπέμπουν σε μικτό αποφευκτικό ελιγμό από τον οδηγό της και θεωρείται βέβαιο ότι ο οδηγός της ήθελε και προσπάθησε να αποφύγει κάτι, κάποιο εμπόδιο που παρενεβλήθει ξαφνικά έμπροσθεν της αρχικής της κατεύθυνσης.
¨Οπως προέκυψε εκ του αποτελέσματος, το ότι δεν συνετελέσθη η σύγκρουση της μοτοσικλέτας με το εμπόδιο, ήτοι όχημα κινούμενο μέσα στην λωρίδα κίνησής της αναγκάζοντάς τον οδηγό της να προβεί και σε αποφευκτικό ελιγμό αλλά και σε ταυτόχρονη τροχοπέδηση, σημαίνει ότι και οι δύο ανωτέρω ελιγμοί, ήταν έγκαιροι και αποτελεσματικοί από την πλευρά του οδηγού της μοτοσικλέτας".(σελ 31)
3. Δεν φαίνεται να έχει προκύψει κάποια βλάβη που να ήταν ικανή από μόνη της ή ακόμη σε συνδυασμό με κάποια άλλη βλάβη να αποτελέσει αιτία εκτροπής και ανατροπής του οχήματος εκτός οδοστρώματος και τελικά την πτώση του στο παρακείμενο ρέμα...Τα ελαστικά ήταν σε καλή κατάσταση με υπόλοιπο χρόνο ζωής χωρίς να αποδίσεται η εκτροπή στην φθορά των ελαστικών.(σελ 80)
4. Η ταχύτητα υπολογίστηκε στα 51,5 χιλ/ώρα.(σελ 62)
5. Υπάρχει ικανός αριθμός φωτογραφιών και σχεδιαγραμμάτων.
6. Σε ότι αφορά τον θανατηφόρο τραυματισμό και των δύο εποχουμένων της μοτοσικλέτας (οδηγού και συνοδηγού), δεν υπάρχει καμία απολύτως αμφιβολία ότι αποκλειστικοί υπεύθυνοι είναι οι αρμόδιοι τόσο για την λάθος και κατά εγκληματικό τρόπο τοποθέτηση των μπαρών ασφαλείας όσο και για την συντήρηση των δημοσίων οδών των δήμων .
Εαν οι μπάρες ασφαλείας στο συγκεκριμένο σημείο όπου έλαβε χώρα το συμβάν, είχαν τοποθετηθεί σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές ασφαλείας όπως ορίζεται από το νομοθετικό πλαίσιο...και εαν είχαν προεκταθεί και τοποθετηθεί μπάρες ασφαλείας σε όλο το μήκος της δεξιάς οριογραμμής του ρεύματος κυκλοφορίας από Πέρδικα προς Αίγινα, δεν θα είχε συντελεσθεί η εκτροπή της μοτοσικλέτας εκτός οδοστρώματος και ο μηχανισμός της επαφής του τμήματος της πάνω στις μπάρες θα δημιουργόσε μια ολίσθηση εφαπτομενικής επαφής κατά μήκς του οδοστρώματος, τόσο της μοτοσικλέτας, όσο και των εποχούμενων της περιορίζοντας τον τραυματισμό τους από αιχμηρές αποκλήσεις των μπαρών,(σελ 84)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου