Παρόντες ο διευθυντής του ΕΠΑΛ Γιάννης Μάγκουρας και καθηγητές, μέλη του συλλόγου διδασκόντων. Απόντες, ο διευθυντής του ΓΕΛ δημοτικός σύμβουλος Γιάννης Πούντος (ο οποίος θα μπορούσε να έχει άποψη επί του θέματος) και ο διευθυντής του ΣΕΚ κ Αγγελόπουλος..
Μπροστά σε πιθανό αδιέξοδο και με απουσία κοινής θέσης, το ΔΣ αποφάσισε την παραπομπή του θέματος στην επιτροπή παιδείας ενώ κανονικά έπρεπε να αποφασίσει το δημοτικό συμβούλιο κατόπιν εισήγηση της επιτροπής παιδείας.
Η διάσταση απόψεων ήταν η ακόλουθη. Ο μέν διευθυντής, ζητούσε την πρόσθεση νέων τομέων με τις ειδικότητές τους, δηλαδή εμποροπλοιάρχων, μηχανικών εμπορικού ναυτικού και γεωπονίας τροφίμων και περιβάλλοντος, οι δε παρόντες καθηγητές ζητούσαν την διατήρηση των υπαρχουσών τμημάτων με την αιτιολογία ότι αυτά μπορούν να υποστηριχτούν επαρκώς από τα υπάρχοντα εργαστήρια και το υπάρχον διδακτικό προσωπικό Το ίδιο υποστηρίζει και ο διευθυντής για τις νέες ειδικότητες τόσο όσον αφορά τα εργαστήρια και κατά 90% σε σχέση με το διδακτικό προσωπικό.
Από την πλευρά του, ο διευθυντής πιστεύει ότι το ΕΠΑΛ οφείλει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της τοπικής κοινωνίας η οποία ζητά ειδικότητες με άμεση πρόσβαση στην αγορά εργασίας. Οι καθηγητές από την πλευρά τους πιστεύουν ότι δεν υπάρχει υποδομή για τις νέες ειδικότητες και πρέπει να διατηρηθούν οι υπάρχουσες.
Η όλη συζήτηση έβγαλε και άλλα θέματα στην επιφάνεια όπως ποιες είναι οι απαιτήσεις κάθε ειδικότητας και ποιες πραγματικές ανάγκες θα καλύψει. Αυτές των μαθητών που πρέπει να ετοιμαστούν για την αγορά εργασίας ή αυτές των καθηγητών που θέλουν να διατηρήσουν την θέση εργασίας τους διατηρώντας τις ειδικότητες στις οποίες έχουν εξειδίκευση.
Ισορροπία μεταξύ των δύο θα ήταν το ιδανικό , όταν όμως εξετάσουμε το θέμα βαθύτερα μιλάμε για ακροβασία σε τεντωμένο σκοινί .
Σήμερα το ΕΠΑΛ έχει 9 τμήματα 6 ειδικοτήτων (πληροφορικής, δομικών έργων, ηλεκτρολογίας, μηχανολογίας, οχημάτων, οικονομίας και διοίκησης και την καταργημένη ειδικότητα υγείας).
Σύμφωνα με τον κανονισμό, κάθε τμήμα πρέπει να έχει 13 μαθητές που σημαίνει σύνολο 351 μαθητών. Όμως η υπάρχουσα κατάσταση είναι διαφορετική. 30 καθηγητές , 120 μαθητές δηλαδή αναλογία ενός καθηγητή ανά τέσσερις μαθητές και 4,44 μαθητές ανά τμήμα. Λόγω νησιωτικής γεωγραφίας, για την ώρα το θέμα έχει ξεπεραστεί.
Τα ερωτήματα όμως παραμένουν και πρέπει να απαντηθούν. Το μέλλον του τόπου είναι συνυφασμένο με το μέλλον των παιδιών μας και κάποια στιγμή πρέπει ως κοινωνία να αποφασίσουμε τι ακριβώς θέλουμε. Το να μην ξέρουμε αν πηγαίνουμε ή αν ερχόμαστε με μοναδικό σκοπό να μην θιγούν οι φίλοι και οι ημέτεροι μας έφερε στην τραγικότητα του σήμερα. Τελικά ποιο είναι το ζητούμενο.
Να έχουν σωστό επαγγελματικό προσανατολισμό τα παιδιά μας ή να μην χάσει την δουλειά του ο κολλητός ομοϊδεάτης μας.Και γενικότερα τα σχολεία υπάρχουν για να μαθαίνουν γράμματα τα παιδιά μας ή να βολεύουμε τους κολλητούς μας σε σχολεία φαντάσματα.....
1 σχόλιο:
Ο ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ ΔΕΝ ΜΑΖΕΥΕΙ ΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΓΙΑΤΙ ΚΑΝΕΙ ΠΛΑΤΕΣ ΣΤΟΝ ΚΟΥΚΟΥΛΗ
Δημοσίευση σχολίου