Η γέφυρα φέρει το όνομα του Francis Scott, συγγραφέα του εθνικού ύμνου των ΗΠΑ
Άκουσα ότι το πλοίο ήταν περίπου 200.000 τόνοι (203.209.382 κιλά) που έτρεχε 9 mph (4,02336 m/s). Μεταβαίνοντας στο μετρικό διαπίστωσα ότι η δύναμη (F=m*a) που ασκήθηκε στη γέφυρα από το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ήταν περίπου 827.585 kN. Αυτό είναι περίπου 827.585.000 Newton δύναμης. Τώρα δεν γνωρίζω καμία τεχνητή κατασκευή που να μπορεί να αντέξει αυτή την ποσότητα πλευρικής δύναμης και να διατηρήσει την ακεραιότητά της. Είμαι σωστός? Θα μπορούσε κάποια γέφυρα να σχεδιαστεί για να αντέχει αυτή την πρόσκρουση; Είναι σωστοί οι υπολογισμοί μου; Ερώτημα που έθεσε ένας πρώην φοιτητής αρχιτεκτονικής προβληματισμένος από το γεγονός.
Ένα φορτηγό πλοίο έπεσε στη γέφυρα Francis Scott της
Βαλτιμόρης νωρίς την Τρίτη, προκαλώντας την κατάρρευση του ανοίγματος και τον
εικαζόμενο θάνατο έξι ανθρώπων.
Τι ακριβώς συνέβη;
Οι χειριστές του φορτηγού πλοίου Νταλί εξέδωσαν μια κλήση
του Mayday ότι το σκάφος είχε χάσει την ισχύ του λίγες στιγμές πριν από τη
συντριβή, αλλά το πλοίο εξακολουθούσε να κατευθύνεται προς το άνοιγμα με «πολύ,
πολύ γρήγορη ταχύτητα», είπε ο κυβερνήτης του Μέριλαντ Γουές Μουρ.
Το σκάφος μήκους 985 ποδιών (μήκους 300 μέτρων) χτύπησε ένα
από τα στηρίγματα της γέφυρας μήκους 1,6 μιλίων (2,6 χιλιομέτρων), με
αποτέλεσμα το άνοιγμα να σπάσει και να πέσει στο νερό μέσα σε λίγα
δευτερόλεπτα.
Έξι εργάτες συντήρησης που γέμιζαν λακκούβες στη γέφυρα εξακολουθούσαν να αγνοούνται το απόγευμα της Τρίτης και θεωρούνται νεκροί. Ο Jeffrey Pritzker, εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Brawner Builders, είπε ότι δούλευαν στη μέση της γέφυρας όταν διαλύθηκε.
Μια επιθεώρηση του Dali τον περασμένο Ιούνιο σε λιμάνι της
Χιλής εντόπισε πρόβλημα με τα «προωστικά και βοηθητικά μηχανήματα» του πλοίου,
σύμφωνα με το Equasis, ένα σύστημα πληροφοριών για τη ναυτιλία. Η έλλειψη
αφορούσε μετρητές και θερμόμετρα, αλλά τα ηλεκτρονικά αρχεία του ιστότοπου δεν
αναφέρθηκαν λεπτομερώς.
Η πιο πρόσφατη επιθεώρηση που αναφέρεται για το Dali
διενεργήθηκε από την Ακτοφυλακή των ΗΠΑ στη Νέα Υόρκη τον Σεπτέμβριο. Σύμφωνα
με τα δεδομένα του Equasis, η «τυπική εξέταση» δεν εντόπισε ελλείψεις.
Το πλοίο κινούνταν με 8 κόμβους, που είναι περίπου 9 mph (15
km/h).
Δεδομένου του τεράστιου βάρους του σκάφους, χτύπησε το
στήριγμα της γέφυρας με σημαντική δύναμη, είπε ο Roberto Leon, καθηγητής
μηχανικής της Βιρτζίνια Tech.
«Ο μόνος τρόπος που μπορεί να αντισταθεί ο στύλος είναι να λυγίσει», είπε ο Leon. «Αλλά δεν
μπορεί να απορροφήσει πουθενά την ενέργεια που φέρνει αυτό το τεράστιο πλοίο.
Άρα θα σπάσει».
Τον περασμένο Ιούνιο, ομοσπονδιακοί επιθεωρητές αξιολόγησαν
την 47χρονη γέφυρα σε καλή κατάσταση. Αλλά η κατασκευή δεν φάνηκε να έχει
προστασία προβλήτας για να αντέξει τη συντριβή, είπαν οι ειδικοί.
"Εάν μια προβλήτα γέφυρας χωρίς επαρκή προστασία χτυπηθεί από ένα πλοίο αυτού του μεγέθους, η γέφυρα δεν μπορεί να αποφύγει πολλά", είπε ο Leon.
Πόσοι άνθρωποι αγνοούνται;
Δύο άνθρωποι διασώθηκαν, αλλά οι αξιωματούχοι δήλωσαν ότι
έξι άνθρωποι εξακολουθούν να αγνοούνται μέχρι αργά το πρωί. Όλοι πιστεύεται ότι
ήταν μέρος ενός συνεργείου κατασκευής που επισκεύαζε λακκούβες στη γέφυρα.
Η προειδοποίηση του πλοίου επέτρεψε στις αρχές να
περιορίσουν την κυκλοφορία των οχημάτων στην γέφυρα. Επιπλέον, το ατύχημα
συνέβη στη 1:30 π.μ., πολύ πριν από την πολυάσχολη πρωινή βιασύνη. Η γέφυρα
μετέφερε περίπου 30.800 οχήματα την ημέρα κατά μέσο όρο το 2019.
Τι επιπτώσεις μπορεί να έχει αυτό;
Η κατάρρευση θα δημιουργήσει σχεδόν σίγουρα έναν
υλικοτεχνικό εφιάλτη για μήνες, αν όχι χρόνια, στην περιοχή, διακόπτοντας την
κυκλοφορία των πλοίων στο λιμάνι της Βαλτιμόρης, έναν σημαντικό κόμβο
ναυτιλίας. Το ατύχημα θα προκαλέσει επίσης προβλήματα εμπορευμάτων και
επιβατών.
Το λιμάνι είναι ένας σημαντικός κόμβος της Ανατολικής Ακτής
για τη ναυτιλία. Η γέφυρα εκτείνεται στον ποταμό Patapsco, τον οποίο
χρησιμοποιούν τεράστια φορτηγά πλοία για να φτάσουν στον κόλπο Chesapeake και
στη συνέχεια στον Ατλαντικό Ωκεανό.
Το Dali κατευθυνόταν από τη Βαλτιμόρη στο Κολόμπο της Σρι
Λάνκα και είναι υπό σημαία Σιγκαπούρης,
σύμφωνα με στοιχεία της Marine Traffic.
Ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν δήλωσε την Τρίτη ότι σχεδιάζει να
ταξιδέψει στη Βαλτιμόρη «όσο πιο γρήγορα μπορώ» και ότι αναμένει από την
ομοσπονδιακή κυβέρνηση να αναλάβει ολόκληρο το κόστος της ανοικοδόμησης της
γέφυρας.
Η κατάρρευση, ωστόσο, δεν είναι πιθανό να έχει μεγάλη
επίδραση στο παγκόσμιο εμπόριο, επειδή η Βαλτιμόρη δεν είναι σημαντικό λιμάνι
για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, αλλά οι εγκαταστάσεις του λιμανιού
είναι πιο σημαντικές όταν πρόκειται για αγαθά όπως αγροτικό εξοπλισμό και
αυτοκίνητα, δήλωσε ο Judah Levine. επικεφαλής της έρευνας για την παγκόσμια
πλατφόρμα κρατήσεων εμπορευμάτων Freightos.
Ο Leon, ο καθηγητής της Βιρτζίνια Tech, είπε ότι μπορούν να
ληφθούν μαθήματα και να γίνουν βελτιώσεις μετά από αυτήν την καταστροφή. Για
παράδειγμα, οι κάμερες και οι αισθητήρες γέφυρας μπορούν να χρησιμοποιηθούν για
να παρακολουθούν πότε ένα φορτηγό πλοίο βγαίνει από την πορεία του και να
επικοινωνεί με τα φανάρια και τις πύλες στις εισόδους της γέφυρας.
«Νομίζω ότι η αποστολή μας τώρα είναι να μάθουμε από αυτή
την αποτυχία και να μάθουμε σε όλα τα επίπεδα», είπε ο Leon
Πόσο συχνά συμβαίνει αυτό;
Από το 1960 έως το 2015, υπήρξαν 35 μεγάλες καταρρεύσεις
γεφυρών σε όλο τον κόσμο λόγω συγκρούσεων πλοίων ή φορτηγίδων, με συνολικά 342
νεκρούς, σύμφωνα με μια έκθεση του 2018 από την Παγκόσμια Ένωση για την Υποδομή
Μεταφοράς Υδάτων.
Δεκαοκτώ από αυτές τις καταρρεύσεις συνέβησαν στις Ηνωμένες
Πολιτείες.
Μεταξύ αυτών ήταν ένα περιστατικό του 2002 στο οποίο μια
φορτηγίδα χτύπησε τη γέφυρα Interstate
40 πάνω από τον ποταμό Αρκάνσας στο Webbers Falls της Οκλαχόμα, με αποτέλεσμα τα
οχήματα να βυθιστούν στο νερό. Δεκατέσσερις
άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και 11 τραυματίστηκαν.
Και το 2001, ένα ρυμουλκό και φορτηγίδα χτύπησαν το Queen Isabella Causeway στο Port Isabel του Τέξας, προκαλώντας
ένα τμήμα της γέφυρας να πέσει 80 πόδια (24 μέτρα) στον κόλπο παρακάτω. Οκτώ άνθρωποι σκοτώθηκαν.
6 σχόλια:
Η ορκωμοσία στον στρατό αποτελεί μια απο ημέρες που σου μένουν στην μνήμη αφου μετά θα βρεθείς με τους δικους σου ανθρώπους.
Εαν βέβαια σκεφτείς οτι ησουν έγκλειστος για τόσες ημέρες, μπορεί ο καθένας να καταλάβει το τι θα συμβεί με την έξοδο.
Απο την χθεσινή συζήτηση στην βουλή, το συμπέρασμα που βγήκε είναι οτι ολα τα κόμματα εξουσίας ειχαν εμπλοκή στο σκάνδαλο των τρένων.
Το οτι σήμερα ολα θα ξεχαστουν και τα φωτα της δημοσιότητας θα πέσουν στις δικαστικές αποφάσεις για το θεμα της μάνας απο την Πάτρα αλλα και το 12χρονο κορίτσι των σεπολιων, ειναι καθαρά τυχαιες.
Τα υποτιμητικά σχόλια που άκουσα εχθές απο τα χείλη του πρωθυπουργού για την εικοσαήμερη θητεία στον στρατό για τον Κασσελάκη δεν θα τα έλεγε κανείς ακόμα και ένας. με πλήρη διανοητική σύγχυση . Φταίει ο Κασσελάκης αν ο νόμος της κυβέρνησής σου προβλέπει όταν ένας Έλληνας του εξωτερικού επιστρέφει στην Ελλάδα , έπειτα απο έξι μήνες ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΗΡΕΤΗΣΕΙ ή ΝΑ ΕΞΑΓΟΡΑΣΕΙ ΤΗΝ ΘΗΤΕΙΑ ΤΟΥ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΗΝ ΗΛΙΚΙΑ ΤΟΥ. Άλλαξε τον νόμο βρε άνθρωπε ( για να μην σε αποκαλέσω διαφορετικά όπως θα έπρεπε )
11 00 αστοχία νόμου
Θα ήταν σωστή η σκέψη σου 6:09 π.μ ότι σε μια δύσκολη περίσταση η κυβέρνηση βγάζει μια άλλη υπόθεση με υψηλή ακροαματικότητα ( π.χ την απόφαση. του δικαστηρίου της μάνας απο την Πάτρα, όπως και την αποφαση της 12χρονης απο τα Σεπόλια) για να καλύψει αυτο που την καίει, αυτο παντα έπιανε και ειδικά όσο τάιζε τα Πέτσο κανάλια ΑΛΛΑ τα πράγματα αντιστράφηκαν με το σπάσιμο της συναλλαγής οπότε …………..θα έχουμε και συνέχεια απο τον κουμπάρο ο οποίος μην νομίζεις ότι εχει βγάλει τα δυνατά του χαρτιά και ειδικά να ξέρεις ότι τα Τέμπη θα κυριαρχήσουν καταληκτικά στις ευρωεκλογές.
5 53 αστοχία χορηγού.
Γεμίσαμε αστοχίες παιδιά
Δημοσίευση σχολίου