Είχαμε μια πολύ σημαντική συνάντηση στον Λευκό Οίκο σήμερα. μάθαμε πολλά που δεν θα μπορούσαν ποτέ να ξεκαθαριστούν χωρίς συζήτηση κάτω από τέτοια πυρά και πίεση. Είναι εκπληκτικό αυτό που βγαίνει μέσα από τα συναισθήματα, και έχω αποφασίσει ότι ο πρόεδρος Ζελένσκι δεν είναι έτοιμος για ειρήνη εάν εμπλέκεται η Αμερική, επειδή πιστεύει ότι η εμπλοκή μας του δίνει μεγάλο πλεονέκτημα στις διαπραγματεύσεις. Δεν θέλω πλεονέκτημα, θέλω ειρήνη. δεν σεβάστηκε τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής στο λατρεμένο οβάλ γραφείο της. Μπορεί να επιστρέψει όταν είναι έτοιμος για ειρήνη.
2 σχόλια:
Δείχνοντας στον κόσμο πώς είναι πραγματικά ο Ζελένσκι -και παρουσιάζοντάς τον, και κατ' επέκταση την Ουκρανία, ως άπληστους, παράλογους και αχάριστους- ο Τραμπ έκανε μια υπολογισμένη κίνηση για να ξετυλίξει το παραμύθι δημοσίων σχέσεων που είναι η Ουκρανία τα τελευταία τρία χρόνια. Για να πείσετε ένα κοινό που έχει εξαρτηθεί να το υποστηρίξει, πρέπει πρώτα να διαλύσετε την εικόνα που δημιουργήθηκε, κάνοντας την αποκάλυψη της Ουκρανίας πιο εύγευστη. Με αυτόν τον τρόπο, δεν πρόκειται για την προδοσία μιας αθώας δημοκρατικής Ουκρανίας, αλλά για την απομάκρυνση ενός αιματοβαμμένου παρασίτου.
Υπάρχουν πολλά παραδείγματα τραγωδιών στην Ελλάδα όπου η δικαιοσύνη δεν απέδωσε ουσιαστικές ευθύνες ή οι ποινές ήταν δυσανάλογα μικρές σε σχέση με τη σοβαρότητα των γεγονότων. Ας δούμε μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα:
1. Ναυάγιο του Εξπρές Σάμινα (2000) – 81 νεκροί
Το πλοίο Εξπρές Σάμινα βυθίστηκε κοντά στην Πάρο, λόγω εγκληματικής αμέλειας του πληρώματος, που εκείνη τη στιγμή έβλεπε αγώνα ποδοσφαίρου. Αν και υπήρξαν καταδίκες, οι ποινές ήταν μικρότερες από τις αρχικές και οι υπεύθυνοι δεν εξέτισαν ισόβιες ποινές. Η υπόθεση ανέδειξε τη διαφθορά στον ναυτιλιακό κλάδο και τα προβλήματα στους ελέγχους ασφάλειας, αλλά ουσιαστικές αλλαγές στο σύστημα δεν έγιναν.
2. Δυστύχημα στα Τέμπη (2003) – 21 μαθητές νεκροί
Ένα φορτηγό με λαμαρίνες συγκρούστηκε με σχολικό λεωφορείο, σκοτώνοντας 21 μαθητές. Αν και ο οδηγός καταδικάστηκε, το ευρύτερο πρόβλημα της οδικής ασφάλειας και των κακοσυντηρημένων δρόμων δεν αντιμετωπίστηκε ποτέ σοβαρά. Δυστυχώς, τα Τέμπη έγιναν ξανά τόπος τραγωδίας το 2023.
3. Φωτιές στην Ηλεία (2007) – 84 νεκροί
Οι πυρκαγιές στην Ηλεία αποτέλεσαν μια από τις πιο καταστροφικές τραγωδίες στην Ελλάδα. Παρά τις τεράστιες ανθρώπινες απώλειες και τις αποκαλύψεις για κρατική αδιαφορία και καθυστερήσεις, κανένα πολιτικό στέλεχος δεν τιμωρήθηκε σοβαρά.
4. Φωτιά στο Μάτι (2018) – 104 νεκροί
Η καταστροφική πυρκαγιά στο Μάτι έδειξε το χάος του κρατικού μηχανισμού και την έλλειψη σχεδίου εκκένωσης. Παρά την τεράστια κατακραυγή, η υπόθεση προχωρά με πολύ αργούς ρυθμούς και κανείς από τους βασικούς υπευθύνους δεν έχει τιμωρηθεί αυστηρά μέχρι σήμερα.
5. Σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη (2023) – 57 νεκροί
Η τραγωδία στα Τέμπη ανέδειξε τις τεράστιες ελλείψεις στον ελληνικό σιδηρόδρομο, τις διαχρονικές ευθύνες κυβερνήσεων και τη διαφθορά. Αν και υπήρξαν παραιτήσεις, οι έρευνες δείχνουν ότι το πρόβλημα ήταν συστημικό και δεν περιορίζεται μόνο στον σταθμάρχη, όπως αρχικά επιχειρήθηκε να φανεί. Η δικαιοσύνη προχωρά αργά, ενώ πολλοί φοβούνται ότι οι πραγματικά υπεύθυνοι δεν θα τιμωρηθούν ποτέ.
Το κοινό μοτίβο
Σε όλες αυτές τις τραγωδίες βλέπουμε κάποια επαναλαμβανόμενα στοιχεία:
Οι ευθύνες ρίχνονται σε λίγα πρόσωπα (συνήθως χαμηλόβαθμα), ενώ το σύστημα που επέτρεψε την καταστροφή μένει ανέγγιχτο.
Οι δικαστικές διαδικασίες διαρκούν χρόνια, οδηγώντας σε απογοήτευση και λήθη.
Οι ποινές είναι συχνά μικρότερες από τις αρχικές, είτε λόγω αναστολών, είτε λόγω ευνοϊκών νομικών ρυθμίσεων.
Δεν γίνονται ουσιαστικές αλλαγές για να αποτραπεί μια μελλοντική τραγωδία.
Δυστυχώς, η ατιμωρησία και η έλλειψη πραγματικής πολιτικής ευθύνης είναι πάγια χαρακτηριστικά του ελληνικού κράτους, και αν η κοινωνία δεν ασκήσει συνεχή πίεση, το ίδιο μοτίβο θα επαναληφθεί.
Δημοσίευση σχολίου