Για όσους εξακολουθούν να επιμένουν στην αλήθεια
Το blog και ο διαχειριστής του σε καμία περίπτωση δεν ευθύνονται για το περιεχόμενο των σχολίων.

Παρασκευή 11 Φεβρουαρίου 2011

ΤΟ ΜΕΓΑ ΤΕΙΧΟΣ ΤΗΣ ΑΥΡΑΣ


Ναυτεμπορικη
Εγκρίθηκε από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο ΚΑΣ η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για τον κυματοθραύστη στην Αίγινα.

Η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων και προκαταρκτικής περιβαλλοντικής εκτίμησης και αξιολόγησης του έργου «Προστασία με κυματοθραύστη, εκ φυσικών ογκολίθων των κρηπιδωμάτων νέου λιμένα Αίγινας», εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία στη συνεδρίαση της 8ης Φεβρουαρίου.

Η συζήτηση για το θέμα έχει ξεκινήσει εδώ και πολλά χρόνια, ενώ το ζήτημα του λιμανιού της Αίγινας -αν θα δημιουργηθεί νέο ή αν θα επεκταθεί η υπάρχουσα προβλήτα- έχει απασχολήσει εδώ και δεκαετίες τους αρμόδιους φορείς.

Στη συνεδρίαση εξετάστηκε τόσο το ιστορικό της πολυετούς υπόθεσης όσο και η συγκεκριμένη μελέτη. Ο κυματοθραύστης, που θα έχει ύψος 2 μέτρα και μήκος 580 μέτρα, έχει σκοπό να προστατεύει την υφιστάμενη προβλήτα, μήκους 180 μέτρων, από τους δυτικούς και βορειοδυτικούς ανέμους, που ταλαιπωρούν το νησί, με αποτέλεσμα να πλημμυρίζει το λιμάνι και να σημειώνονται ατυχήματα.

«Το μόνο που θέλουμε είναι ένα ασφαλές λιμάνι», δήλωσε ο δήμαρχος Αίγινας, Θεοδόσης Σακκιώτης, που παραβρέθηκε στη συνεδρίαση. «Οι Αιγινήτες απαιτούν λύση. Έχουν σημειωθεί τόσα πολλά που ο κόσμος φοβάται να έρθει στο νησί», ( προφανώς ο κ. Σακκιωτης αναφέρεται σε παραθεριστές γιατί τις μέρες που έχουμε πρόβλημα καιρού δεν έχουμε τουρίστες ) συμπλήρωσε, επισημαίνοντας ότι το έργο είναι αναγκαίο τόσο για την ασφάλεια του λιμανιού όσο και για την ενίσχυση της τοπικής αγοράς. ( όλου του νησιού η μόνο της παραλίας γιατί αν το σκεπτικό του κ. Σακκιωτη αφορούσε όλο το νησί τότε δεν θα μιλάγαμε για κυματοθραύστη αλλά για το λιμάνι στο Λεοντι )

Από την πλευρά της Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων υπήρχαν ενστάσεις σχετικά με την κατασκευή του έργου. Μεταξύ άλλων, η Εφορεία θεωρεί ότι οι γεμάτοι αρχαία όστρακα ύφαλοι μόλοι που βρίσκονται στα ανοιχτά του λιμανιού και οι οποίοι δεν έχουν ανασκαφεί κανονικά, μπορεί να κινδυνεύσουν κατά τη διάρκεια των έργων. Επίσης, επισημάνθηκε ότι σε μελλοντική επέκταση του κυματοθραύστη υπάρχει περίπτωση να καταστραφεί το αρχαίο λιμάνι.

Σύμφωνα με τις επισημάνσεις του μελετητή κ. Στράτου Ανδριάνη, που έκανε την παρουσίαση του έργου, το ένα άκρο του κυματοθραύστη θα απέχει από τη στεριά περίπου 140 μέτρα και από τον αρχαιολογικό χώρο της Κολώνας περίπου 300 μέτρα. Επιπλέον, απαντώντας στις ερωτήσεις μελών του ΚΑΣ αλλά και στις προτάσεις περί μείωσης του ύψους και του μήκους του κυματοθραύστη, σε 1,5 μ. και 340 μ. αντίστοιχα, δήλωσε ότι στην ουσία θα ακύρωναν το έργο εφόσον η κάλυψη από τους συγκεκριμένους ανέμους θα είναι μηδενική.

Η οπτική επαφή του κυματοθραύστη με τις χερσαίες αρχαιότητες και η έμμεση βλάβη που πιθανόν υποστούν τα μνημεία θεωρήθηκαν από την πλειοψηφία των μελών του ΚΑΣ πολύ μικρότερης σημασίας απ' ό,τι η ασφάλεια των επιβατών. Εξάλλου, όπως σημείωσε χαρακτηριστικά η Γενική Γραμματέας του υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού Λίνα Μενδώνη «ένα σύγχρονο έργο δεν είναι πάντα ασύμβατο με ένα αρχαίο».

Δεν υπάρχουν σχόλια: