Για όσους εξακολουθούν να επιμένουν στην αλήθεια
Το blog και ο διαχειριστής του σε καμία περίπτωση δεν ευθύνονται για το περιεχόμενο των σχολίων.

Σάββατο 26 Νοεμβρίου 2011

SAFETY TIPS


5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ασφαλής μετακίνηση με μοτοσικλέτα


Απλές συμβουλές για ασφαλείς μετακινήσεις με μοτοσικλέτα

Του Θανάση Χούντρα Διευθυντή Σχολών Ασφαλούς Οδήγησης Μοτοσικλέτας “California Superbike School-Greece”. Μέλος της “Ευρωπαϊκής Χάρτας Οδικής Ασφάλειας”.

Η μοτοσικλέτα από πολλούς θεωρείται εποχιακό είδος και όχι άδικα. Ο συνδυασμός μοτοσικλέτας με αντίξοες καιρικές συνθήκες το χειμώνα δεν είναι ό,τι καλύτερο.

Το καλοκαίρι οι μοτοσικλέτες έχουν αν αντιμετωπίσουν μια σειρά από προβλήματα που είναι σημαντικότερα από εκείνα του χειμώνα.

Ζέστη

Εκτεθειμένοι άμεσα στις υψηλές θερμοκρασίες, οι οδηγοί μοτοσικλετιστών πρέπει να φροντίσουν ώστε οι αυξημένες απώλειες υγρών να αναπληρώνονται συχνά και κυρίως προκαταβολικά. Η δίψα αποτελεί την πρώτη ένδειξη της αφυδάτωσης που με την σειρά της επηρεάζει την πνευματική διαύγεια, τα αντανακλαστικά, αλλά και τη δυνατότητα συγκέντρωσης.

Εξοπλισμός

Συνέπεια της ζέστης είναι πολλοί να κάνουν περικοπές στον εξοπλισμό που χρησιμοποιούν. Αφήνουν το μπουφάν στο σπίτι, οδηγούν με πέδιλα, ακόμη και το κράνος απουσιάζει. Η χρήση του κράνους ωστόσο είναι πολύτιμη εκτός από την προστασία σε περίπτωση ατυχήματος. Λειτουργεί ως άριστο προστατευτικό για τον ήλιο. Με μια σκούρα ζελατίνα προστατεύει τα μάτια από το εκτυφλωτικό φως, τα καυσαέρια, τις σκόνες και κάθε είδους αιωρούμενα σωματίδια, ακόμη και από τα έντομα.

Όσο για το μπουφάν, υπάρχουν πια στην αγορά ειδικά μοντέλα για το καλοκαίρι που επιτρέπουν την ελεύθερη ροή του αέρα στο σώμα, άρα δεν ζεσταίνουν και δεν ιδρώνουν τον οδηγό. Καλύπτουν την επιφάνεια του σώματος και το βασικότερο, φέρουν όλα τα προστατευτικά (αγκώνες, ώμοι, πλάτη). Το ίδιο ισχύει και για τα γάντια, όπου ένα ελαφρύ, αεριζόμενο αλλά πλήρες από πλευρά προστασίας, είναι προτιμότερο από το γυμνό χέρι που ιδρώνει διαρκώς.

Ανάλογα είναι τα δεδομένα και για τα πόδια του οδηγού. Το ελάχιστο που πρέπει να φροντίζει κανείς είναι να μην αφήνει ακάλυπτα τα πόδια του φορώντας σορτς, βερμούδες κλπ. Αν οι μπότες ή οτιδήποτε καλύπτει τον αστράγαλο ακούγεται υπερβολικό- παρότι απαραίτητο- πρέπει να αποφεύγονται πάση θυσία κάθε είδους πέδιλα. Ένα κλειστό αθλητικό παπούτσι είναι ό,τι “ελαφρύτερο” μπορεί να χρησιμοποιεί κανείς.

Η μοτοσικλέτα

Το σημαντικότερο στοιχείο μιας μοτοσικλέτας είναι τα ελαστικά της. Κι είναι αυτά που δοκιμάζονται περισσότερο από οτιδήποτε άλλο τους καυτούς μήνες. Ξεραίνονται, σκληραίνουν και χάνουν τις ιδιότητές τους. Σε κάθε περίπτωση το ελαστικό πρέπει να αντικαθίστανται το Φθινόπωρο, μετά την καλοκαιρινή περίοδο. Με αυτό το δεδομένο, αν στην αρχή του καλοκαιριού είναι ακόμη σε ανεκτή κατάσταση, δεν έχει και τόσο νόημα η αλλαγή τους γιατί θα πρέπει να αλλαχτούν πολύ σύντομα ξανά, μετά το καλοκαίρι, ενώ με την κατάσταση της ασφάλτου το καλοκαίρι δεν έχουν και πολλά να μας προσφέρουν. Αν είναι βέβαια ήδη φθαρμένα, ασφαλώς πρέπει να αλλαχτούν, ειδικά αν πρόκειται να διανύσουν πολλά χιλιόμετρα κατά τις καλοκαιρινές διακοπές, σε κάποιο μακρινό ταξίδι. Καθώς η καυτή άσφαλτος ανεβάζει τη θερμοκρασία τους, περισσότερο από ό,τι τους άλλους μήνες του χρόνου, συστήνεται η αύξηση της πίεσης του αέρα κατά 2 psi, ώστε να περιοριστεί η υπερθέρμανσή τους,
Σημαντική για τον κινητήρα είναι η αλλαγή λαδιών στην αρχή του καλοκαιριού. Ένα σέρβις συστήνεται πριν από οποιαδήποτε εξόρμηση, με έλεγχο στα υγρά (ψυγείου και φρένων), τα υλικά τριβής των φρένων και της αλυσίδας κίνησης, ρύθμιση του κινητήρα (καρμπυρατέρ, βαλβίδες) και τέλος, απαραίτητα έλεγχο στο φώτα και όλες τις λυχνίες της μοτοσικλέτας. Προσοχή όμως: από την επίσκεψη στο συνεργείο μέχρι την έναρξη των διακοπών πρέπει να μεσολαβήσει ένα ικανό διάστημα ( μιας εβδομάδας), ώστε να είναι βέβαιο ότι δεν έχει προκύψει κάποια αστοχία κατά την εργασία συντήρησης.
Αποφεύγετε την έκθεση της μοτοσικλέτας στον ήλιο όσο δεν την χρησιμοποιείται. Ξεραίνονται τα ελαστικά της τμήματα και τα χειριστήρια, αλλοιώνονται τα χρώματα των πλαστικών και γερνά γρήγορα η βαφή.

Ανώνυμος είπε...

ΟΔΗΓΙΕΣ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ ΣΕ ΓΚΡΟΥΠ
Σε όλους αρέσουν οι διαδρομές με τις μηχανές, ειδικά όταν είναι με καλή παρέα. Υπάρχουν όμως κάποιοι κανονισμοί και κάποια σημεία προσοχής για σωστή και ασφαλή οδήγηση σε γκρουπ.
Δεν υπάρχει μεγαλύτερη απόλαυση από μια μοναχική βόλτα με την μοτοσικλέτα, είτε μέσα στην πόλη, είτε στα στροφιλίκια του βουνού άλλα ακόμα και στον αυτοκινητόδρομο.
Υπάρχουν όμως και οι στιγμές που όλοι μας βρεθήκαμε να οδηγάμε παρέα με άλλους σε γκρουπ με πολλές μοτοσικλέτες. Έχει και η παρέα την ομορφιά της, πως να το κάνουμε, δεν μπορούμε να οδηγάμε πάντα μόνοι μας. Αντίθετα, οι ομαδικές εξορμήσεις είναι μια ευκαιρία να μοιραζόμαστε με άλλους την αγάπη μας για την μοτοσυκλέτα, αλλά και να ανταλλάζουμε απόψεις και γνώσεις.
Η οδήγηση σε γκρουπ όμως, έχει και τους κινδύνους της αν δεν οργανωθεί σωστά.
Είτε πάμε για καφέ , είτε πάμε σε εκδρομή ,η ακόμα και σε ενα ταξίδι ,πρέπει να ακολουθούμε κάποιους κανονισμούς για να περνάμε όλοι καλά και να αποφύγουμε δυσάρεστες εξελίξεις. [πτώσεις,ατυχήματα κτλ]
Βασικός κανόνας, το γκρουπ συμπεριφέρεται πάντα σαν κοπάδι.
Όταν κάνει κάποιος κάτι λάθος, το ποιο πιθανόν είναι να το κάνουν όλοι...
Μια σωστή οδήγηση προϋποθέτει και μια καλή οργάνωση.
Η διαδρομή πρέπει να είναι προκαθορισμένη, ειδικά όταν στο γκρουπ υπάρχουν πολλές μοτοσικλέτες. από την αρχή πρέπει να υπάρχει μια διαδρομή η οποία να έχει στάσεις, σημεία συνάντησης και τους ακριβείς δρόμους που θα ακολουθηθούν.
Στην διαδρομή πρέπει να υπάρχει τουλάχιστον μια ευκαιρία για ανεφοδιασμό (υπάρχουν και μηχανές που έχουν μικρή αυτονομία) και μια στάση για καφέ ή για φαγητό κτλ
Όταν κάποιος μοτοσικλετιστής χάσει για κάποιο λόγο τους υπόλοιπους, θα ξέρει ότι θα τους βρει στην επόμενη στάση. Αν δεν υπάρχει συνεννόηση, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα ο μοτοσικλετιστής να χαθεί και να καθυστέρηση όλο το γκρουπ ή ακόμα χειρότερα να αγχωθεί (ειδικά όταν είναι αρχάριος) και να αρχίσει να τρέχει για να προλάβει το γκρουπ, βάζοντας σε κίνδυνο τον εαυτό του.
Καλό θα ήταν στην αφετηρία μεγάλων εκδρομών να ετοιμάζετε και να δίδετε ένα φυλλάδιο με
• Την διαδρομή αναλυτικά με τις στάσεις και τα σημεία συνάντησης.
• Κινητά τηλέφωνα των αρχηγών του γκρουπ.
• Βασικές οδηγίες συμπεριφοράς στον δρόμο
Πολλές φορές γίνεται η λάθος εισήγηση, να οδηγήσει το γκρουπ η ποιο αργή μοτοσικλέτα ή ο ποιο αρχάριος αναβάτης.
Μπορεί πραγματικά ένας αρχάριος αναβάτης και/ή μια αργή μοτοσικλέτα να οδηγήσουν ένα γκρουπ άλλων, ποιο έμπειρων μοτοσικλετιστών;
Στις ποιο πολλες περιπτώσεις όχι. Πρώτα, πρώτα η ταχύτητα τους θα είναι απελπιστικά αργή με αποτέλεσμα οι ανυπόμονοι (και ασυνείδητοι) να προσπερνούν και να κάνουν του κεφαλιού τους βάζοντας σε κίνδυνο όλο το γκρουπ. Το ποιό πιθανόν επίσης είναι να μην ξέρουν τόσο καλά την διαδρομή ή να αγχώνονται (σαν αρχάριοι) στην πρώτη δυσκολία με αποτέλεσμα να συγχύζουν όλο το γκρουπ.

Ποια είναι λοιπόν η καλύτερη σειρά οδήγησης;
Το καλύτερο σενάριο είναι το γκρουπ να οδηγεί ένας πολύ έμπειρος αναβάτης. Συνήθως αυτός που διοργανώνει την εκδρομή, δηλαδή αυτός που ξέρει και την διαδρομή καλύτερα και ξέρει πως να αντιδράσει σε σταυροδρόμια και κομμένους δρόμους.
Στο τέλος του γκρουπ πρέπει να τοποθετείται ένας άλλος πάλι έμπειρος αναβάτης με σχετικά γρήγορη μηχανή ο οποίος θα ξέρει επίσης καλά την διαδρομή και να έχει κάποιο τρόπο επικοινωνίας με τον πρωτοπόρο. Αν όχι με ενδοεπικοινωνία, τουλάχιστον με κινητό τηλέφωνο (βασιζόμενος πάντα ότι ο πρωτοπόρος θα το ακούσει ή θα το νιώσει στην δόνηση αν συμβεί κάτι).
Ο τελευταίος αυτός αναβάτης, παρατηρεί και προσέχει για τυχών βλάβες, για ξεκομμένες από το γκρουπ μοτοσικλέτες και για τυχών ατυχήματα.
Μεταξύ του πρώτου και του τελευταίου αναβάτη, πρέπει να οδηγούν μπροστά στην γραμμή οι αρχάριοι οδηγοί και ποιό πίσω οι έμπειροι, με τον τρόπο αυτό οι έμπειροι προστατεύουν τους αρχάριους.

Ανώνυμος είπε...

Βασικοί Κανόνες Οδικής Συμπεριφοράς Στο γκρουπ
1. Απαγορεύεται το προσπέρασμα
2. Οδηγούμε με βάση την μηχανή πίσω μας, όχι την μηχανή μπροστά μας.
Είναι επικίνδυνο και γενικός αχρείαστο να προσπερνάμε άλλες μηχανές όταν οδηγάμε σε γκρουπ.
Τον ρυθμό του γκρουπ τον ορίζει ο πρωτοπόρος, με βάση φυσικά την ταχύτητα που μπορούν να οδηγήσουν όλοι, και όλοι πρέπει να τον σεβαστούν.
Συμφωνούμε να οδηγήσουμε σε γκρουπ, με την λογική ότι δεχόμαστε ότι θα οδηγάμε όλοι μαζί με ρυθμό ανεκτό από όλους για να περάσουμε ωραία και να καταλήξουμε κάπου.
Αν κάποιος νιώθει ότι δεν μπορεί να αντέξει τον αργό ρυθμό του γκρουπ, μπορεί άνετα στην επόμενη στάση να ζητήσει και αν συμφωνούν όλοι, να αυξηθεί λίγο η ταχύτητα.
Και πάλι όμως μπορεί άνετα να δηλώσει ότι θέλει να τρέξει λίγο και θα πάει μπροστά μόνος του και ότι θα ξανασυναντηθεί με το γκρουπ σε άλλο σημείο του δρόμου ή στην επόμενη στάση.
Φροντίζουμε πάντα να έχουμε τουλάχιστον μια μοτοσικλέτα πίσω μας, σε απόσταση που να την βλέπουμε από τα καθρεφτάκια.
Με τον τρόπο αυτό, δεν χωρίζεται το γκρουπ σε κομμάτια και όλοι ακολουθούν ο ένας τον άλλο.
Είναι ποιο εύκολο να περιμένεις κάποιον παρά να προσπαθείς να προλάβεις κάποιον.
Ο αρχηγός του γκρουπ δεν μπορεί να έχει υπόψιν του όλο το γκρουπ πίσω του, μπορεί να βλέπει μία το πολύ δύο μηχανές πίσω.
Αν όλοι φροντίζουν να έχουν μηχανές πίσω τους, τότε το γκρουπ θα ταξιδεύει με πολύ ποιο σταθερές ταχύτητες και φυσικά χωρίς να χάνεται κανένας.
1. Πάντα κρατάμε απόσταση από τον μπροστινό μας. Ο χρυσός κανόνας λέει πως η σχεδόν σωστή απόσταση είναι το μισό της ταχύτητας μας (π.χ. Αν ταξιδεύουμε με 120 χλμ/ώρα, τότε η απόσταση πρέπει να είναι το ελάχιστο 60 μέτρα)
2. Κατά την οδήγηση σε οδό ταχείας κυκλοφορίας (Εθνική Οδό), οδηγάμε πάντα στην αντίθετη πλευρά της λωρίδας από τον προπορευόμενό μας
3. Όταν βρισκόμαστε σε επαρχιακό δίκτυο τότε αυτομάτως ο ένας πηγαίνει πριν τον άλλον και μεγαλώνουμε την απόσταση από τον προπορευόμενό μας.
4. Όταν συναντάμε εμπόδιο στην πορεία μας βγάζουμε το πόδι από την μεριά που το περνάμε ώστε να το αποφύγει και η μοτοσικλέτα που ακολουθεί
5. Φροντίζουμε πάντα να πηγαίνουμε στον ρυθμό της ομάδος. Αν κάτι μας συμβεί και αδυνατούμε να ακολουθήσουμε τότε τραβιόμαστε στο δεξί μέρος του δρόμου, κορνάροντας διακοπτόμενα 2 φορές ελαττώνουμε ταχύτητα, και σηκώνουμε το αριστερό χέρι στον αέρα σε γροθιά ώστε να μας δει η σκούπα.
6. Δεν διακόπτουμε την πορεία μας για κανένα λόγο. Αν χρειαστεί σταματάει η σκούπα για οτιδήποτε.
7. Προσπερνάμε πάντα όταν μας δώσει σήμα ο πλοηγός. Από την στιγμή που ο πλοηγός βγάλει φλας, έως την στιγμή που ο πλοηγός βγει να προσπεράσει δεν κάνουμε αριστερά.
8. Αν βρισκόμαστε σε δύσκολο σημείο με στροφές και υπάρχει η ανάγκη προσπέρασης, τότε ο πλοηγός κάνει μόνος του την προσπέραση, και δίνει σήμα στον επόμενο να ακολουθήσει ή όχι. Αριστερό φλάς σημαίνεί ΠΕΡΝΑ, δεξί φλάς σημαίνει ΜΕΙΝΕ. Το ίδιο κάνετε και εσείς για τον επόμενο από εσάς.
9. Αν υπάρχουν παραπάνω από ένα γκρουπ δυναμικότητας φροντίστε να είστε στο γκρουπ δυναμικότητας που μπορείτε.
10. Ακολουθείτε πάντα τα σήματα του πλοηγού
Υπάρχει μεγάλη διαφορά στην οδήγηση ενός γκρουπ μέσα σε ένα χωρίο ή πόλη από την οδήγηση σε ένα αυτοκινητόδρομο.
Η βασική διαφορά είναι απλή. Ο δρόμος ενός χωρίου, ... δεν χωράει πολλές μηχανές. Είναι λάθος να μπαίνουν όλες οι μηχανές την ίδια ώρα μέσα στο χωρίο. Θα δημιουργηθούν προβλήματα όχι μόνο με το γκρουπ αλλά και με αυτοκίνητα που θέλουν να περάσουν μέσα από τους δρόμους του χωρίου.
Καλό θα ήταν, να χωριστούν οι μηχανές σε ποιό μικρά γκρουπ, να μπουν στο χωρίο με την σειρά και να συναντηθούν έξω από το χωρίο σε ποιό μεγάλο δρόμο.

Ανώνυμος είπε...

Θέσεις Οδήγησης
Ανάμεσα στα υπόλοιπα, ζωτική σημασία έχει η θέση οδήγησης της κάθε μοτοσικλέτας στο γκρουπ.
Ο βασικός κανόνας είναι, ο πρώτος αναβάτης κρατά πάντα την αριστερή πλευρά της λωρίδας ο δεύτερος κρατά την δεξιά, ο τρίτος πάλι την αριστερή και πάει λέγοντας μέχρι το τέλος.
Με τον τρόπο αυτό, ο πρώτος μοτοσικλετιστής (και ο αρχηγός του γκρουπ) βλέπει τι συμβαίνει στον δρόμο μπροστά από το ίσως προπορευόμενο αυτοκίνητο. Αν κρατούσε την δεξιά πλευρά της λωρίδας θα αναγκαζόταν να σηκώνετε για να δει πάνω από το αυτοκίνητο.
Οι υπόλοιποι οδηγούν εναλλάξ για να μπορεί να βλέπει ο ένας τον άλλο πρώτον και δεύτερον και σημαντικότερο, σε περίπτωση απότομου φρεναρίσματος να μην τρακάρει ο ένας πάνω στον άλλο Με την λογική του εναλλάξ, δεν μπορούν να ανακατευτούν αυτοκίνητα στο γκρουπ.
Αν οδηγούν όλοι οι μοτοσικλετιστές στην αριστερή πλευρά της λωρίδας, σίγουρα κάποιος πανέξυπνος αυτοκινητιστής θα προσπαθούσε να προσπεράσει στριμώχνοντας όλες τις μηχανές στην άκρη του δρόμου. Ακόμα χειρότερα αν οδηγούν στην δεξιά πλευρά της λωρίδας και το αυτοκίνητο προσπαθήσει να προσπεράσει από αριστερά. Στα προσπεράσματα, πρέπει να προσπερνούν δύο μοτοσικλέτες κάθε φορά.
Όχι όλοι μαζί και σίγουρα όχι περισσότερες από δύο μοτοσικλέτες.
Ο πρώτος βλέπει τον δρόμο μπροστά, σιγουρεύετε ότι μπορεί να προσπεράσει εκείνος και ο πίσω αναβάτης και κάνει νόημα για προσπέραση.
Μετά οι άλλοι δύο αναβάτες και πάει λέγοντας. Έτσι προσπερνούν όλοι με ασφάλεια και διατηρούν την ακεραιότητα του γκρουπ.

1. Στις εκδρομές οι αναβάτες (οδηγοί και συνοδηγοί), πρέπει απαραίτητα να φέρουν τον απαιτούμενο προστατευτικό εξοπλισμό.
Α. Κράνος
Β. Μπουφάν με προστατευτικά
Γ. Παντελόνι με προστατευτικά
Δ. Μπότες
2. Οι οδηγοί πριν την αναχώρηση είναι υποχρεωμένοι να πάρουν μέρος στο briefing με τις οδηγίες της εκδρομής
3. Σε κάθε εκδρομή ορίζεται ένας πλοηγός και μια σκούπα. Αποστολή του πλοηγού είναι ο καθορισμός της διαδρομής και η πλοήγηση στον προορισμό. Αποστολή της σκούπας είναι η παροχή βοήθειας προς τους συμμετέχοντες σε περίπτωση προβλήματος, και το κλείσιμο της ομάδος.
4. Όλοι οι συμμετέχοντες είναι υποχρεωμένοι να ακολουθούν τις οδηγίες του πλοηγού και της σκούπας.
5. Όλοι οι συμμετέχοντες έχουν μια συγκεκριμένη θέση στην ομάδα, που ορίζεται από τον πλοηγό και αυτή δεν αλλάζει, αν δεν ορίσει κάτι διαφορετικό ο πλοηγός.

Ανώνυμος είπε...

ΕΝΤΆΞΕΙ ΚΎΡΙΕ ΑΙΑΚΕ ΤΑ ΕΜΠΕΔΩΣΑΜΕ.