Για όσους εξακολουθούν να επιμένουν στην αλήθεια
Το blog και ο διαχειριστής του σε καμία περίπτωση δεν ευθύνονται για το περιεχόμενο των σχολίων.

Σάββατο 10 Φεβρουαρίου 2024

Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΤΟΥ ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΟΥ ΑΓΩΓΟΥ

 

Ποια είναι η διαδρομή που θα ακολουθήσει ο αγωγός; Οπως εξηγεί ο ιδιοκτήτης της εταιρείας, Δημήτρης Κωνσταντινίδης, τα υποθαλάσσια πρανή της Σαλαμίνας είναι απότομα και φθάνουν σύντομα στα 90 μέτρα. Στη συνέχεια και μέχρι τη νησίδα Λαγούσες, ο βυθός είναι μαλακός, χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα. Στο τελικό τμήμα, από τις Λαγούσες έως την Αίγινα τα βάθη είναι μικρότερα (50-60 μέτρα) και οι κλίσεις του πυθμένα ήπιες. «Επειδή ο πυθμένας έχει διάφορες ανωμαλίες, την περίοδο αυτή σχεδιάζουμε τη βέλτιστη διαδρομή που θα πρέπει να ακολουθήσει», εξηγεί.

«Κλασική τεχνική»

Ο αγωγός, μήκους 14 χλμ. θα κατασκευαστεί έως τις αρχές του καλοκαιριού στο εργοστάσιο της εταιρείας PipeLife στη Θήβα. Θα κατασκευαστεί από πολυαιθυλένιο τρίτης γενιάς, που είναι πιστοποιημένο για μεταφορά πόσιμου νερού, θα έχει διάμετρο 63 εκατοστών, πάχος 47-47 χιλιοστά και μπλε χρώμα (κάτι που ζητήθηκε από τις προδιαγραφές του έργου). «Η πόντισή του θα γίνει με μια κλασική τεχνική, που χρησιμοποιείται επί πολλά χρόνια σε ανάλογα έργα», εξηγεί ο κ. Κωνσταντινίδης. «Λόγω του υλικού κατασκευής του, ο αγωγός επιπλέει ακόμα κι αν γεμίσει με νερό. Ετσι ανά τακτές αποστάσεις του προστίθενται έρματα, δηλαδή δακτυλίδια από σκυρόδεμα. Το βάρος τους είναι τέτοιο που ο αγωγός εξακολουθεί να πλέει όσο είναι άδειος, αλλά μόλις γεμίσει με νερό βυθίζεται και συγκρατείται στον βυθό. Μόλις λοιπόν αρχίσει να γεμίζει με νερό και να κάμπτεται, συνδέουμε το επόμενο κομμάτι αγωγού (7 κομμάτια των 2 χλμ.) και συνεχίζουμε».

Μόλις ο αγωγός ακουμπήσει στον βυθό, θα καλυφθεί με εύκαμπτα στρώματα από σκυρόδεμα, που θα δημιουργήσουν μια «κουβέρτα», η οποία θα τον προστατεύει από τις τράτες. Η θέση του αγωγού θα εμφανίζεται στους θαλάσσιους χάρτες, ώστε να μην κινδυνεύει από βαριές άγκυρες πλοίων. Οπως εξηγεί ο κ. Κωνσταντινίδης, η εταιρεία έχει ανάλογη εμπειρία από την πόντιση του αγωγού που συνέδεσε τη νήσο Ρεβυθούσα με τα Μέγαρα και την τοποθέτηση υποθαλάσσιων αγωγών σε διάφορα έργα.

του ΓΙΩΡΓΟΥ ΛΙΑΛΙΟΥ - Καθημερινή

Δεν υπάρχουν σχόλια: