Για όσους εξακολουθούν να επιμένουν στην αλήθεια
Το blog και ο διαχειριστής του σε καμία περίπτωση δεν ευθύνονται για το περιεχόμενο των σχολίων.

Τρίτη 5 Μαρτίου 2024

ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΟΣ ΑΓΩΓΟΣ. ΑΡΧΗΣΤΟ ή ΩΦΕΛΙΜΟ ΕΡΓΟ. ΜΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ

 

Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΥΔΑΠ, η παροχή νερού στο νησί της Αίγινας ξεκίνησε δοκιμαστικά τον Απρίλιο του 2021 και κανονικά τον Ιανουάριο του 2022. Το 2022 και το 2023 μεταφέρθηκαν στο νησί 1,62 και 1,73 εκατ. κυβικά μέτρα νερού αντίστοιχα. Η κατανάλωση κυμαίνεται από 65.000-85.000 m3 τους χειμερινούς μήνες (Δεκέμβριο – Ιανουάριο) έως 250.000-270.000 m3 τον Ιούλιο και τον Αύγουστο (η μεγαλύτερη καταγεγραμμένη κατανάλωση ήταν 275.189 κυβικά τον Αύγουστο του 2023). Το δίκτυο ύδρευσης της Αίγινας, ωστόσο, δεν έχει παραδοθεί στην ΕΥΔΑΠ αλλά εξακολουθεί να ανήκει στον δήμο. Σύμφωνα με την ΕΥΔΑΠ, δεν έχει στο παρελθόν καταγραφεί ανάλογο περιστατικό δολιοφθοράς σε κεντρικό αγωγό ύδρευσης. ΠΗΓΗ

Το κόστος κατασκευής του υποθαλάσσιου αγωγού (έργο το οποίο εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ) ανέρχεται σε  23.000.000 ευρώ. Κατά την άποψη πρώην υδρομεταφορέα (η οποία δημοσιεύθηκε στα ΜΜΕ) το έργο είναι άχρηστο .
Με βάση τα ανωτέρω, αποφασίσαμε να ερευνήσουμε κατά πόσο είναι άχρηστος ή ωφέλιμος ο υποθαλάσσιος αγωγός.
Σύμφωνα με τα προαναφερόμενα στοιχεία το 2022 μεταφέρθηκαν μέσω του αγωγού 1.620.000 κυβικά νερού.
το κόστος μεταφοράς με υδροφόρα πλοία με τιμή 1,98 ευρώ + 24% ΦΠΑ ανέρχεται σε 3.977.424 ευρώ.
Το 2023 μεταφέρθηκαν μέσω του αγωγού 1.730.000 κυβικά νερού στα οποία αναλογεί κόστος μεταφοράς με υδροφόρα πλοία 4.247.496 ευρώ. 
Συνολικά για τα δύο έτη ο Δήμος Αίγινας δεν κατέβαλε 8.224.920 ευρώ για την μεταφορά νερού ΕΥΔΑΠ. 
Με μέσο όρο κόστους μεταφοράς 4.112.460 ευρώ (11.267 ευρώ ημερήσιο κόστος) υπολογίσαμε το χρονικό διάστημα απόσβεσης του υποθαλάσσιου αγωγό το οποίο ανέρχεται σε πέντε χρόνια και επτά μήνες. Δηλαδή, με βάση τα άνω δεδομένα το 35,76% του συνολικού κόστους του υποθαλάσσιου αγωγού έχει ήδη αποσβεστεί .
Ανάλογες ετήσιες  ποσότητες νερού μεταφέρθηκαν με υδροφόρα πλοία την περίοδο 2006 - 2021. Με βάση το άνω μέσο ετήσιο κόστος μεταφοράς το συνολικό κόστος της περιόδου υπολογίζεται σε 61.686.900 ευρώ. Αν υπολογίσουμε ως κόστος αγοράς μιας υδροφόρας σε 500.000 ευρώ, με κεφάλαιο έως 2.000.000 ευρώ η απόδοση ήταν τουλάχιστον ικανοποιητική για όλους τους ενασχολούμενους στην προσπάθεια.
Σύμφωνα με επιστημονικές μελέτες (εδώ) ο υποθαλάσσιος αγωγός (με βάση το υλικό κατασκευής του) έχει διάρκεια ζωής από 50 έως 100 χρόνια. 
Για το διάστημα μιας πεντηκονταετίας, το κόστος μεταφοράς με υδροφόρα πλοία με σημερινές τιμές θα μπορούσε να υπολογιστεί σε 205.623.000 ευρώ.
Το αν είναι άχρηστο ή ωφέλιμο το έργο του υποθαλάσσιου αγωγού ο καθένας μπορεί να το κρίνει μόνος του. 
Κατά την άποψή μας, "Οι διοικήσεις της τελευταίας τριακονταετίας απέδειξαν ότι είναι αδύναμες να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων. Σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να αντιταχθούν σε ισχυρά συμφέροντα.." σελ. 52 Η δολοφονία του υποθαλάσσιου αγωγού. 2021. (εδώ)

Δεν υπάρχουν σχόλια: