Για όσους εξακολουθούν να επιμένουν στην αλήθεια
Το blog και ο διαχειριστής του σε καμία περίπτωση δεν ευθύνονται για το περιεχόμενο των σχολίων.

Πέμπτη 2 Νοεμβρίου 2023

"ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΜΕΡΙΚΩΣ" Ο ΔΗΜΟΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΠΟΡΙΣΜΑ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

 

Σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες δημοσιογραφικές πληροφορίες, το πόρισμα της έκθεσης του Υπουργείου Οικονομικών για τον Δήμο Αίγινας, θα απασχολήσει τις εισαγγελικές αρχές εαν στα ευρήματα υπάρχουν τα κάτωθι τα οποία έπεσαν στην αντιληψή μας.


ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΙΓΙΝΑΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ 1/7/2022- 30/6/2023 ΑΠΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΑΡ 20228

Στόχος του προγραμματισμένου ελέγχου η «διαπίστωση της επάρκειας του συστήματος διαχείρισης και ελέγχου του Δήμου Αίγινας και της χρηστής διαχείρισης του προϋπολογισμού για την οικονομική χρήση έτους 2021».

Στα τελικά συμπεράσματα του ο έλεγχος ανέδειξε πως ο Δήμος Αίγινας «λειτουργεί μερικώς και απαιτούνται ουσιαστικές βελτιώσεις οι οποίες αποτυπώνονται στα ευρήματα του ελέγχου».

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα ακόλουθα ευρήματα ελέγχου, τα οποία αρχικά διαπίστωσε ο έλεγχος που διεξήγαγε τον Φεβρουάριο 2022 το Ελεγκτικό Συνέδριο (για τον οποίο δεν υπήρξε καμία ενημέρωση από την δημοτική αρχή)

Δεν υφίσταται σύστημα καταγραφής των αναγκών του Δήμου και προγραμματισμού κάλυψης αυτών.

Δεν εκπονήθηκε τετραετές πρόγραμμα δράσης ούτε σύνταξη ετήσιου προγράμματος δράσης γεγονός που συνάδει στην αδυναμία επιμελούς προγραμματισμού των αναγκών του Δήμου.

Τα τεχνικά προγράμματα ετών 2021 και 2022 δεν έχουν άμεση συνάφεια ούτε είναι συνδεδεμένα με τους αντίστοιχους προϋπολογισμούς του Δήμου.

Δεν υφίσταται πρόγραμμα παρακολούθησης των προμηθειών από το πληροφοριακό σύστημα του Δήμου με συνέπεια να μην δύναται ο Δήμος να προγραμματίσει τις ανάγκες του. Επίσης δεν υφίσταται μηχανισμός ειδοποίησης του Δήμου σε περίπτωση εξάντλησης των αποθεμάτων.

Οι συμβάσεις που συνάπτει ο Δήμος δεν παρακολουθούνται μέσω του πληροφοριακού συστήματος . Το υφιστάμενο πληροφοριακό σύστημα δεν συνδέεται σε ικανοποιητικό βαθμό με τα υπόλοιπα υποσυστήματα της οικονομικής διαχείρισης.

Λόγω υποστελέχωσης δεν καθορίζονται επαρκώς οι αρμοδιότητες ανά θέση του προσωπικού ώστε το ίδιο πρόσωπο να εμπλέκεται σε όλα τα αντικείμενα (πχ έρευνα αγοράς, παραγγελία υλικού κλπ).

Διαπιστώθηκε ότι δεν υφίσταται στον Δήμο σύστημα διάγνωση τυχόν ύπαρξης σύγκρουσης συμφερόντων.

Στο πλαίσιο τήρησης των διατυπώσεων δημοσιότητας που επιβάλλεται από τον νόμο , συμβάσεις απευθείας αναθέσεων διαπιστώθηκε ότι καταχωρήθηκαν στο Κ.Η.Μ.ΔΗ.Σ. σε κατηγορία διαφορετικής φύσης σε σχέση με το αντικείμενο της σύμβασης.

Από τον έλεγχο των φακέλων των 79 συμβάσεων του δείγματος, διαπιστώθηκε ότι κατά κανόνα δεν υφίσταται τεκμηρίωση των τιμών του προϋπολογισμού και ανάλυση του κόστους πριν την σύνταξη της εκάστοτε μελέτης ή του πρωτογενούς αιτήματος καθόσον δεν εντοπίστηκαν στοιχεία από τα οποία να προκύπτει ότι Δήμος προέβη σε έρευνα αγοράς ως προς τον προϋπολογισμό του αντικειμένου των συμβάσεων.  Σε κάθε περίπτωση η μικρή έκπτωση που διαπιστώθηκε σε ορισμένες περιπτώσεις επί του προϋπολογισμού κατά την συμβασιοποίηση της δαπάνης, δεν προκύπτει ότι είναι αποτέλεσμα διαπραγμάτευσης του Δήμου με τους οικονομικούς φορείς,

Από τον έλεγχο 79 συμβάσεων διαπιστώθηκε ότι στις 61 η πρόσκληση ενδιαφέροντος για οικονομική προσφορά απεστάλη σε ένα μόνο οικονομικό φορέα με τον οποίο και τελικά υπογράφηκε η εκάστοτε σύμβαση.

Να σημειωθεί ότι ο Δήμος αποδέχθηκε τα άνω ευρήματα του ελέγχου αλλά όχι το ουσιώδες που αφορά την μη υπέρβαση του 10% του προϋπολογισμού σε απευθείας αναθέσεις.

Συγκεκριμένα (2.4) «Σχετικά με την υποχρέωση της αναθέτουσας αρχής να μην αναθέτει κατ έτος και εφαρμογή του άρθρου 118 παρ 5 του ν.4412/16 μία ή περισσότερες συμβάσεις έργων, μελετών και παροχής τεχνικών και λοιπών συναφών επιστημονικών υπηρεσιών συνολικού προϋπολογισμού μέχρι ποσού 10% των πιστώσεων της, ο Δήμος απέστειλε βεβαιώσεις περί μη υπέρβασης του ανωτέρω ποσοστού για έργα και μελέτες για τα έτη 2021 και 2022. Στις ανωτέρω βεβαιώσεις ο Δήμος παραθέτει τα ποσά όπως έχουν διαμορφωθεί για έργα και μελέτες στα τεχνικά προγράμματα των ετών 2021 και 2022, τα οποία όμως η υπηρεσία μας δεν δύναται να επαληθεύσει, λόγω των ασαφειών που εντοπίστηκα στα Τεχνικά Προγράμματα καθώς και των αποκλίσεων που παρουσιάζουν οι εγγραφές αυτών σε σχέση με τους αντίστοιχους προϋπολογισμούς».

Διαπιστώθηκε ότι δεν βρίσκεται σε λειτουργία μονάδα εσωτερικού ελέγχου ώστε να διασφαλίζεται η αποτελεσματικότητα και αποδοτικότητα των επιχειρησιακών του λειτουργιών, η αξιοπιστία των οικονομικών και λοιπών αναφορών καθώς και η συμμόρφωση με τους νόμους και κανονισμούς. Το έργο έχει ανατεθεί σε εξωτερικό συνεργάτη.

Οι οικονομικές καταστάσεις του Δήμου έχουν εγκριθεί μέχρι το 2016. Δεν έχει ολοκληρωθεί το πληροφοριακό σύστημα που έχει αγοράσει ο Δήμος το 2014  με αποτέλεσμα το σύστημα γενικής λογιστικής να παρουσιάζει ποσοστό σφάλματος 50%.

Ο Δήμος δεν έχει συντάξει μητρώο επιχειρήσεων και δημοτών με αποτέλεσμα να μην γνωρίζει ποιος δημότης είναι υπόχρεος για ποια κατηγορία τελών.

Διαπιστώθηκε ότι υπάρχει ένας σημαντικός αριθμός  (37)  εκκρεμών δικαστικών υποθέσεων ετών 2020-2021, όπου οι ενάγοντες στρέφονται κατά του Δήμου ζητώντας την καταβολή αποζημιώσεων. Από το νομικό τμήμα του Δήμου δεν έχει γίνει κάποια πρόβλεψη για την πιθανή οικονομική επιβάρυνση του Δήμου Αίγινας όταν οι υποθέσεις αυτές τελεσιδικήσουν.

Από τον έλεγχο του μητρώου παγίων διαπιστώθηκε ότι ο Δήμος δεν διενεργεί την ετήσια στο τέλος κάθε οικονομικής χρήσης απογραφή (ΠΔ 315?1999). Ειδικότερα τα πάγια στοιχεία του ενεργητικού δεν έχουν απογραφή ποτέ στο παρελθόν και παρακολουθούνται από το μητρώο παγίων, Το αυτό συμβαίνει και με την ακίνητη περιουσία του Δήμου.

Ο Δήμος δεν διαθέτει πληροφοριακό σύστημα αποθήκης. Διαπιστώθηκε ότι λόγω ελλείψεως του μηχανογραφικού συστήματος και προσωπικού ο δήμαρχος εκτελεί χρέη αποθηκάριου παρ ότι αυτό είναι ασυμβίβαστο λόγω της ιδιότητας του δημάρχου ως διατάκτη.

Κατά την επισκόπηση του φακέλου αδειοδότησης του παιδικού σταθμού στην Κοντό εντοπίστηκε ότι στον φάκελο η άδεια ήταν υπογεγραμμένη από τον Δήμαρχο Πειραιά.

Οι δύο παιδικοί σταθμοί του Δήμου Αίγινας δεν είναι πιστοποιημένοι κατά ISO  και HACCP.

Συνολική αξιολόγηση φορέα.

Η έκθεση αξιολογεί τον φορέα με 4 από 5.

Στους τομείς :οργάνωση, στελέχωση λειτουργία και υποδομή  &  στην οικονομική διαχείριση – τήρηση νομοθεσίας και υποχρεώσεων , η βαθμολόγηση είναι 4  που σημαίνει ότι ο Δήμος λειτουργεί μερικώς και απαιτούνται ουσιαστικές βελτιώσεις.

Το γεγονός ότι η βαθμολογία στους άλλους δύο τομείς : ταυτότητα και πλαίσιο λειτουργίας & τήρηση κανόνων δημοσιότητας και πληροφόρησης,   είναι 2 που σημαίνει ότι ο Δήμος σε αυτούς τους τομείς λειτουργεί ικανοποιητικά και απαιτείται  μόνο επουσιώδης βελτίωση,  δεν βοηθάει την συνολική βαθμολογία η οποία είναι 4 δηλαδή μία μονάδα πάνω από το 5 που αντιστοιχεί στο «ουσιαστικά ο Δήμος δεν λειτουργεί».

Με βάση τα ευρήματα και τις διαπιστώσεις χρειάζεται εισαγγελική διερεύνηση.


5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ντροπή για το Δήμο. Και τα παληα μπακάλικα λειτουργούσαν καλύτερα. Ο μεγατοτιτανιος δημαρχος τα έχει διαλύσει όλα.. το μόνο που μπορεί να κανει είναι σώου στους δρόμους με τα αυτοκίνητα καθαριότητας και να βγάζει τα κόμπλεξ του στους εργάτες καθαριότητας. Δοξαστε τον!

Ανώνυμος είπε...

Ο ΝΕΟΣ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟ 2028 ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΙΜΟΣ
ΑΙΓΙΝΑ ΚΟΙΜΑΣΑΙ
ΕΙΝΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟ ΠΩΣ ΘΑ ΠΑΡΕΙ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ

Ανώνυμος είπε...

1 46 ΑΙΓΙΝΑ ΣΕ ΞΑΝΑΚΑΣΤΡΕΦΟΥΜΕ ακούγεται πιο σωστό

Ανώνυμος είπε...

Κοιμόμαστε σίγουρα και μάλιστα με τα τσαρούχια, όπως σωστά γράφει ο προηγούμενος.επισης ωραίο το ποίημα για τα οχυρά. Δείχνει πόσο ανίκανοι είναι οι διοικούντες. Πήγε ο Τζων στον υπουργό Άμυνας και με τι επέστρεψε. Με ΤΙΠΟΤΑ. είχε πάρει δε μαζί του δημοσιογράφο εχθρό του πρωθυπουργού. Πως να κερδίσεις τζων;;όμως πήρες 70%των ψηφισαντων και εξελεξες και 18 εκλεκτούς πολιτικών γραφείων κλικων και φατριων. Καληνύχτα Αίγινα κοιμήσου αλλα 5 χρόνια και βλέπουμε

Ανώνυμος είπε...

Παρακαλώ που βρίσκουμε την έκθεση αυτή;