Το blog και ο διαχειριστής του σε καμία περίπτωση δεν ευθύνονται για το περιεχόμενο των σχολίων.
Κυριακή 13 Φεβρουαρίου 2011
Σάββατο 12 Φεβρουαρίου 2011
ΚΑΙ ΤΕΛΙΚΑ ΚΑΤΑΛΗΞΑΜΕ ΠΑΛΙ ΣΤΑ ΒΥΤΙΑ
Το πρόβλημα είναι ότι αφού συνδέσαμε τα γύρω καταστήματα στον " βιολογικό " αυτός σταμάτησε να δουλεύει . Και όταν όλα φτάσουμε το απροχώρητο , φωνάζουμε και το βυτίο για να λειτουργήσει σαν " τουριστική ατρακτιον" . Άλλωστε στόχος της νέας δημ. αρχ. ειναι η προώθηση του τουρισμού Υπάρχει καλύτερη προβολή από αυτήν ?
Παρασκευή 11 Φεβρουαρίου 2011
ΤΟ ΜΕΓΑ ΤΕΙΧΟΣ ΤΗΣ ΑΥΡΑΣ

Ναυτεμπορικη
Εγκρίθηκε από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο ΚΑΣ η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για τον κυματοθραύστη στην Αίγινα.
Η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων και προκαταρκτικής περιβαλλοντικής εκτίμησης και αξιολόγησης του έργου «Προστασία με κυματοθραύστη, εκ φυσικών ογκολίθων των κρηπιδωμάτων νέου λιμένα Αίγινας», εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία στη συνεδρίαση της 8ης Φεβρουαρίου.
Η συζήτηση για το θέμα έχει ξεκινήσει εδώ και πολλά χρόνια, ενώ το ζήτημα του λιμανιού της Αίγινας -αν θα δημιουργηθεί νέο ή αν θα επεκταθεί η υπάρχουσα προβλήτα- έχει απασχολήσει εδώ και δεκαετίες τους αρμόδιους φορείς.
Στη συνεδρίαση εξετάστηκε τόσο το ιστορικό της πολυετούς υπόθεσης όσο και η συγκεκριμένη μελέτη. Ο κυματοθραύστης, που θα έχει ύψος 2 μέτρα και μήκος 580 μέτρα, έχει σκοπό να προστατεύει την υφιστάμενη προβλήτα, μήκους 180 μέτρων, από τους δυτικούς και βορειοδυτικούς ανέμους, που ταλαιπωρούν το νησί, με αποτέλεσμα να πλημμυρίζει το λιμάνι και να σημειώνονται ατυχήματα.
«Το μόνο που θέλουμε είναι ένα ασφαλές λιμάνι», δήλωσε ο δήμαρχος Αίγινας, Θεοδόσης Σακκιώτης, που παραβρέθηκε στη συνεδρίαση. «Οι Αιγινήτες απαιτούν λύση. Έχουν σημειωθεί τόσα πολλά που ο κόσμος φοβάται να έρθει στο νησί», ( προφανώς ο κ. Σακκιωτης αναφέρεται σε παραθεριστές γιατί τις μέρες που έχουμε πρόβλημα καιρού δεν έχουμε τουρίστες ) συμπλήρωσε, επισημαίνοντας ότι το έργο είναι αναγκαίο τόσο για την ασφάλεια του λιμανιού όσο και για την ενίσχυση της τοπικής αγοράς. ( όλου του νησιού η μόνο της παραλίας γιατί αν το σκεπτικό του κ. Σακκιωτη αφορούσε όλο το νησί τότε δεν θα μιλάγαμε για κυματοθραύστη αλλά για το λιμάνι στο Λεοντι )
Από την πλευρά της Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων υπήρχαν ενστάσεις σχετικά με την κατασκευή του έργου. Μεταξύ άλλων, η Εφορεία θεωρεί ότι οι γεμάτοι αρχαία όστρακα ύφαλοι μόλοι που βρίσκονται στα ανοιχτά του λιμανιού και οι οποίοι δεν έχουν ανασκαφεί κανονικά, μπορεί να κινδυνεύσουν κατά τη διάρκεια των έργων. Επίσης, επισημάνθηκε ότι σε μελλοντική επέκταση του κυματοθραύστη υπάρχει περίπτωση να καταστραφεί το αρχαίο λιμάνι.
Σύμφωνα με τις επισημάνσεις του μελετητή κ. Στράτου Ανδριάνη, που έκανε την παρουσίαση του έργου, το ένα άκρο του κυματοθραύστη θα απέχει από τη στεριά περίπου 140 μέτρα και από τον αρχαιολογικό χώρο της Κολώνας περίπου 300 μέτρα. Επιπλέον, απαντώντας στις ερωτήσεις μελών του ΚΑΣ αλλά και στις προτάσεις περί μείωσης του ύψους και του μήκους του κυματοθραύστη, σε 1,5 μ. και 340 μ. αντίστοιχα, δήλωσε ότι στην ουσία θα ακύρωναν το έργο εφόσον η κάλυψη από τους συγκεκριμένους ανέμους θα είναι μηδενική.
Η οπτική επαφή του κυματοθραύστη με τις χερσαίες αρχαιότητες και η έμμεση βλάβη που πιθανόν υποστούν τα μνημεία θεωρήθηκαν από την πλειοψηφία των μελών του ΚΑΣ πολύ μικρότερης σημασίας απ' ό,τι η ασφάλεια των επιβατών. Εξάλλου, όπως σημείωσε χαρακτηριστικά η Γενική Γραμματέας του υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού Λίνα Μενδώνη «ένα σύγχρονο έργο δεν είναι πάντα ασύμβατο με ένα αρχαίο».
ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΚΥΜΑΤΟΘΡΑΥΣΤΗ
Της Μαριας Θερμου
Κυματοθραύστη για την προστασία του λιμανιού της πρόκειται να αποκτήσει η Αίγινα, σε ένα τεράστιο σε μήκος έργο, 580 μέτρων συγκεκριμένα και πλάτους 2, το οποίο όμως θεωρείται ότι θα αντιμετωπίσει αποτελεσματικά την ένταση των ανέμων και κατά συνέπεια των κυμάτων, που δημιουργούν εμπόδια στην ακτοπλοΐα.
Το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο έδωσε την έγκρισή του και το έργο θα αρχίσει να κατασκευάζεται.
Από την άλλη, απέχοντας μόλις 150 μέτρα από την ακτή της Κολώνας και 250 μέτρα από το ιερό του Απόλλωνα, αυτό το έργο δεν είναι ό,τι καλύτερο για τα αρχαία του νησιού, αφού θα είναι ανέτως ορατό από τον αρχαιολογικό χώρο.
Επί πλέον η θαλάσσια περιοχή στην οποία θα αναπτυχθεί είναι αυτή όπου βρισκόταν το αρχαίο πολεμικό λιμάνι, ο λεγόμενος κρυπτός λιμήν. Αλλωστε παράλληλα με την πορεία του κυματοθραύστη εξακολουθεί ακόμη να «οδεύει» ένα αρχαίο τεχνικό αλλά και αμυντικό έργο, συγκεκριμένα μία σειρά από τεχνητούς υφάλους που κατασκεύσαν οι Αιγινήτες της αρχαιότητας προκειμένου να προστατεύσουν την πόλη τους από εχθρικές, θαλάσσιες επιδρομές.
Τα δεδομένα αυτά όμως δεν στάθηκαν ικανά να τροποποιήσουν έστω τα σχέδια της δημοτικής αρχής, η οποία υπερασπίστηκε στην συνεδρίαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου το δικαίωμα της ασφαλούς αποβίβασης των επισκετπών από τα πλοία στο νησί.
Στο δίλημμα ασφάλεια ή αρχαία, το ΚΑΣ απάντησε, όπως είναι φυσικό υπέρ του πρώτου, όμως πολλά είναι τα ερωτηματικά που δημιουργούνται.
Αν το λιμάνι της Αίγινας είναι το δεύτερο σε κυκλοφορία πλοίων, μετά από τον Πειραιά, τι πρόκειται να συμβεί στο νησί -και ειδικά στα αρχαία- τώρα, που θα μπορεί να υποδέχεται περισσότερα πλοία; Στο ερώτημα αυτό η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του δήμου δεν δίνει καμμία απάντηση.
Αλλά ούτε και το συμβούλιο έθεσε κάποιον όρο για την προστασία των αρχαιοτήτων. Για παράδειγμα στο σημείο όπου βρίσκεται σήμερα το μεγάλο πάρκιν, στην αρχαιότητα υπήρχε το θέατρο της πόλης. Ο δήμος προφανώς αδιαφορεί, αλλά το ΚΑΣ;
Διαβάστε περισσότερα: http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=4&artId=383653&dt=10/02/2011#ixzz1DfMoFYAa
Πέμπτη 10 Φεβρουαρίου 2011
ΤΙ ΘΕΣΗ ΘΑ ΠΑΡΕΙ Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΘΕΜΑ. ΘΑ ΚΑΛΥΨΗ ΤΗΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟ ΤΗΣ Η ΤΗΝ ΤΕΩΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ?
( Το άρθρο είναι της Νέας Εποχής)
«Δεν μπορώ να καταλάβω το λόγο, για τον οποίο η κα Κανελλά αναφέρεται σε όλως διόλου ψευδή στοιχεία» μας είπε ο πρώην Πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου κ. Νεκτάριος Λεούσης, αντιδρώντας σε όσα η κα Τιτίνα Κανελλά είχε πει στο Δημοτικό Συμβούλιο της 31ης Ιανουαρίου. Ανάμεσα στα άλλα, που με ιδιαίτερα οργίλο ύφος είχε καταμαρτυρήσει στην προηγούμενη διοίκηση η συγκεκριμένη Δημοτική Σύμβουλος, ήταν και το ότι υπάρχει «πεταμένη γεννήτρια στο λιμάνι», η αγορά της οποίας στοίχισε 90.000€ και σκουριάζει άχρηστη!...
Ο κ. Λεούσης δεν έκρυψε την απορία του για τα κίνητρα αυτών των δηλώσεων, που πόρω απέχουν από την πραγματικότητα: «Όντως και ευτυχώς αγοράστηκαν –όχι μία– αλλά δύο γεννήτριες, μετά από διαγωνισμό, που προκηρύχτηκε βάσει μελέτης, την οποία συνέταξε η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου και φέρει την υπογραφή του κ. Γ. Μαργαρώνη. Οι προδιαγραφές μπήκαν από την Τεχνική Υπηρεσία και εμείς σαν διοίκηση δε συμμετείχαμε στην αξιολόγηση των προσφορών» μας τόνισε ο κ. Λεούσης. «Είναι αδιαμφισβήτητο επίσης το γεγονός ότι και οι δύο γεννήτριες αγοράστηκαν περίπου στη μισή τιμή, από αυτή που η κα Κανελλά ισχυρίζεται ότι στοίχισε η μία γεννήτρια» σύμφωνα με τον πρώην Πρόεδρο, που δεν παρέλειψε να αναφερθεί στην αναγκαιότητα της ύπαρξης αυτών των γεννητριών λέγοντας: «Ευτυχώς που είχαμε προβλέψει να έχουμε αυτές τις γεννήτριες και ελαχιστοποιήθηκαν οι συνέπειες από το γνωστό καλοκαιρινό black out, που μας επιφύλαξε η Δ.Ε.Η.! Η μεν μία γεννήτρια, που είναι τοποθετημένη στο Λεόντι εξασφάλισε την απρόσκοπτη υδροδότηση του νησιού, η δε άλλη, που βρίσκεται στο λιμάνι της Αίγινας, εξασφάλισε –παρά τη διακοπή του ρεύματος– το φωτισμό και άρα την ασφάλεια του λιμανιού». Ο κ. Λεούσης κατέληξε λέγοντας: «Αυτές οι δυο κλειστού τύπου –λόγω της γειτνίασης με τη θάλασσα– γεννήτριες, είναι σε άριστη κατάσταση. Μάλιστα, λίγες ημέρες πριν από την παράδοση του Λιμενικού Ταμείου στη νέα διοίκηση, φροντίσαμε να τους κάνουμε service!»…